• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • pixerpie

Tack för pepp! Jag vet ju oxå att det inte behöver betyda något... Men ni vet ju hur man blir efter några mf!!

Ha en fin kväll!

• Evve81

Läser och gläds med er alla!

Ni som är gravid i sommar kom ihåg att vara försiktiga i solen. Förra sommaren var ju vag gravid och jag var inte så försiktig och nu kan jag se färgförändringar i ansiktet. Inte så kul men jag kan ju varna er så ni inte råkar ut för samma

• Saftmedbulle
    Evve81 skrev 2012-05-27 21:36:00 följande:
    Läser och gläds med er alla!

Ni som är gravid i sommar kom ihåg att vara försiktiga i solen. Förra sommaren var ju vag gravid och jag var inte så försiktig och nu kan jag se färgförändringar i ansiktet. Inte så kul men jag kan ju varna er så ni inte råkar ut för samma
    Tack för tipset!
  • Odetta

Inskrivning idag och ja, det är bara att konstatera: jag är en bra avelskossa!

Glykos: 3.8

Hb: 138

Bt: 110/70

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • SmåBustroll

Härligt Odd Grattis till bra värden!

Här börjar trötthet och lätt illamående och lite huvudvärk smyga sig på som grädde på moset till hormoner högt och lågt  Får hoppas illamåendet bliir hyfsat lindrigt och lika kortvarigt som tidigare. ¨Den 8e juni skall jag få se den lilla bönan. Hoppas den har det bra. 7+0 då om jag inte räknat som en kratta. Ser allt bra ut då så skall jag ringa BM för inskrivning.

• KMW

Skönt Odd!

Här befinner jag mig definitivt i spökveckorna. Tröttheten, som hela tiden varit i stort sett mitt enda symptom, har avtagit och jag börjar känna mig "normal" bortsett från att jag är fet. Förra veckan frågade en av mina vänner rakt ut ifall jag var gravid. Hm...
    Har fortfarande inte hittat hjärtljud med mitt Angelsound. Mitt förnuft säger mig att det kan vara för tidigt (befinner mig mitt i v 12) och mitt tvivel säger att det inte längre finns nåt där.
    Kub-UL på måndag, så då får jag svaret. Om allt ser bra ut då så kanske, kanske att jag kan börja tro på att det här ska gå vägen...

• Den lilla M

Då var det 100 dagar kvar till BF.. känns som tiden går sååå sakta!!!

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Odetta

Åh måste gnälla i 2 sekunder...

Ringde till SpecMVC nu för jag tänkte kolla hur det är med min remiss dit och om jag ska boka tid själv för ul där eller om dem kallar mig. Då kollar den BM och ser att en läkare har gjort en anteckning att vi ska avvakta till EFTER rul för att vidare se hur kontakten med spec blir!

GAH!!!

Men jag förklarade läget för BM och hon förstod att jag behöver få komma innan så nu har jag fått en tid till UL redan nästa vecka....phu! 

Jag trodde ju att med tanke på alla kontroller med V och vad som sagts till mig på KK att jag skulle få följa samma "program" liksom, men tydligen inte om man träffar på fel läkare. Jaja...tur man har lite skinn på näsan och orkar förklara sig och nu blev det ju bra i slutändan i alla fall med ett extra ul innan rul...men stressen känns ju ändå! Så onödigt! läser dem inte ens journal innan dem tar sådanna beslut liksom?

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • LisaVäntar

KMW: det är inte konstigt att du inte hör något än, men jag förstår sååååå mycket hur det känns :-/ skönt att du redan på måndag får se den lille/a! :)

Odetta: varför ska du till specMVC? Skönt att de lyssnade på dig så du får komma ändå..

Spännande med tidigt VUL småbustroll, känns garanterat som evigheter till! :)

• LisaVäntar

Själv har jag förresten haft en riktig tant-dag idag. Ledig, läst, sovit middag i två timmar, köpt stödstrumpor och Laktulos och nu är jag hemma och läser igen.. Och är dödstrött!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma