Inlägg från: Muffe80 |Visa alla inlägg
  • Muffe80

Plus igen efter mf/ma

Får jag fråga er kloka tjejer om råd?

Angående detta med att berätta. Nu när vi sett att den lever och så, så vill jag gärna berätta för mamma igen, hon vet om missfallet. Vill även samtidigt berätta för pappa, de kommer bli såå glada. Vi funderar på att göra detta imorgon.

Sambons familj bor längre bort och vi ska dit nästa helg och hälsa på hans mamam och pappa. min dröm och det ultimata har alltid varit att hans syster skall vara med där hemma när vi berättar. Hon brukar alltid åka hem samtidigt. Nu skulle hon iväg på studieresa med plugget och kunde inte då
    Vad gör vi då? Berättar för hans mamma och pappa och tar syster senare, eller vad?
    eller väntar med att berätta för alla efter kuben om en månad?

Bör man berätta för båda familjerna någorlunda lika för att det ska vara rättvist?
    Känns dumt att berätta för min familj nu i helgen å så kansle det dröjer innan hans familj får veta...

Vad tycker du?

• Muffe80

här händer det grejer ser jag, spännande.

Dock händer inte mycket i mitt liv. Har som sofy börjat med att spy upp allt jag äter och ser ut som ett spöke!
    Liggeri  sängen och mår illa hela dagarna och kommer nog vara hemma från jobbet kommande vecka, orkar inte med att sitta på jobbet och lida, gör jag rätt?

en annan fråga: är förkyld också, ont i halsen, hostar och har lite feber. är det farligt för bebisen?

• Muffe80

Hemma från jobbet idag och är förkyld. hade även tänkt att det är skönt att vara hemma pga mitt illamående men det har inte kommit än... hm... och inga ömma bröst (vilket jag iofs inte haft mycket av alls...)

Lite orolig blir man ju.

Går in i v 10 idag. Har/hade ni ömma  bröst hela tiden?

• Muffe80

en fråga till: ni som varit gravida fram till min vecka, v 10. kände ni av mycket mensvärk/molvärk? Jag känner knappt inget och undrar vad som är normalt.

Jag nojjar inte, men vill veta...

Mallanis, välkommen!!!

• Muffe80

pancakes, ja flytningar är ett bra tecken, hade också mycket av det i början och knappt inga symtom förrän 6+0, DÅ kom illamåendet... puh!

• Muffe80

Någon här inne som ätit sushi under sn graviditet?
    Borde vara ok att äta typ räka och avocado, men kanske inte lax? Köper självklart från restaurang och blev så sugen just nu.

Svagt illamående hela tiden, blev nästan lite  glad att det kom tillbaka

• Muffe80

Jag åt sex bitar med räkor i går... mm va gott det var. Vill ha det idag igen men sambon är inte hemma och jag tar mig inte in till stan för jag ligger hemma förkyld.

Är det farlig för fostret om jag hostar och snorar hela tiden? tycker så synd om den där inne.

Har hulkat och försökt att spy massor nu på morgonen men etersom jag inte stoppar i mig mat så tidigt så kommer inget upp... aningens jobbigt.

I går fick jag behålla i stort sett den mesta maten, min kropp försökte liksm spy när inget fanns att kräkas upp... konstigt. Upp kommer mest vätska..

Knner mig som en dålig människa som inte ätit riktig mat på tre veckor

• Muffe80

Hur känns det när man har ont i ligamenten?

När jag hostar får jag ont långt ner på sidorna, är det det?

• Muffe80

Ja jag har ont där när jag hostar men även vänder mig i sängen ellr reser mig snabbt... kul att allt är som det ska då, för det är inget som är farligt om det gör ont?

• Muffe80

jobbigt Sofy Vet inte riktigt hur du känner dig för du verkar ha lite mer illamående än mig. Jag envisas ju med att inte äta några tabletter och då mår jag ju därefter, kanke att det börjar släppa liiite om jag äter hela tiden. Kommer bli fet!
    Äter dock ingen mat utan bara kalla saker som frukt, mackor, smoothies och ljust bröd... aja...

Kommer ni att vaccinera er mot influensan?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma