Inlägg från: Muffe80 |Visa alla inlägg
  • Muffe80

Plus igen efter mf/ma

en fråga till: om ca 2-3 veckor ska vi ha lönesamtal/medarbetarsamtal....
    Det är lika bra att berätta innan det eller hur? Sitta där och säga att man vill ha högre lön osv och sen berätta två veckor senare att man ska gå på mammaledighet känns sådär, det är ett litet företag.

• Muffe80

Sofy - du ska ju göra KUB + någon mer här inne om jag inte minns fel.
    Om ni får dåliga siffror, vad kommer ni göra då?
    Och har ni bestämt vad ni gör om barnet har ds?

• Muffe80

Någon som haft molvärk till och från några gånger per dag i v 10-12? Känner som svag mensvärk då och då och det gör även ont när jag hostar

Sofy - vad var det för artikel i DN?

• Muffe80

Jag längtar till den dagen jag kan äta mat, ska bli så himla gott med en köttbit och pommes eller så! Slurp!

Nu har jag bestämt att KUB får det bli, läste på om trisomi osv och de flesta är ju inte livsdugliga så hellre veta det snart än när man gått full graviditet känner jag! Det blir inget värdigt liv för någon.

• Muffe80

Ja det är ju bara VÅRT val, men jag är en sån som påverkas lite och sambon som också varit säker på sin sak tvekade lite efteråt.
    Det är en nära släkting till oss kan man säga. Men då menade hon kanske bara väl när hon frågade varför.Jag vet inte.
    Vi är ju mer insatta än folk som frågar och går på oss, känner jag.
    VEM vill gå och bära ett barn som man vet kommer dö en dag efter förlossningen? Det känner jag skulle vara hemskt och "slöseri" med tiden om man får uttrycka sig så.

Nu hoppas vi att allt blir bra om två veckor, men vi ställer in oss på det!

Sofy- tar du blodprovet ca en vecka innan?
    Jag kommer nog ta mitt den 13/10 och KUB den 21/10.
    Blir då 11+2 för blodprov samt 12+3 för kuben enligt mina beräkningar....

• Muffe80

Jag längtar ibland efter mat, men skulle inte kunna komma på tanken att äta den... helskumt!

Längtar såå tills jag mår bra igen. Nu mumsar jag på melon, det verkar vara det enda i dag som inte kommer upp igen.

Är kolsyra dumt att dricka? Min kusin fick inte dricka det för sin bm....

• Muffe80

ingen aning om kolsyran, men hon vågade iaf inte dricka det under hela graviditeten

• Muffe80

pancakes, det var säkerligen något annat som gjrode att pyret inte klarade sig då!
    Har man haft många missfall på raken säger de väl att man kan lugna sig med vissa saker, men annars ska man ju köra på som vanligt - om man orkar.
    Själv har jag nog max tagit en promenad på 100 meter på dessa 10 veckor Mestdels 5 sängliggande veckor haha, helt sjukt ju.

Alltså, sofy. du är ju likvärdig mig i antalet veckor som gått. Känner du att ngt tar emot i magen om du böjer dig ner eller sitter på konstigt sätt? Det kanske är inbillning, eller en tjockmage som jag fått av allt ljust bröd... men jag tycker ngt tar emot och känns obehagligt så jag bara vill sträcka ut kroppen liksom

• Muffe80

Åhh jag börjar bli helnojjig över detta med maten. Femte veckan nu som jag är inne på som jag inte äter riktig mat, lever på typ:

Yoghurt
    Bröd, helst ljust
    Räkost
    Oboy
    Sushi, räkor
    frukt
    Actimel
    Proviva
    Morötter

Alltså, denna ensidiga kost borde väl sätta spår i bebisen? Typ mindre utvecklad hjärna eller vad vet jag?!

Vet att man inte ska tänka så, men BORDE det inte vara så?

• Muffe80

Tack gulliga ni för att ni tycker att mitt matintag är ok Det lugnar lite just nu

peppar peppar så mår jag inte illa just nu, kanske kan äta frukost på jobbet alltså

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma