Inlägg från: Muffe80 |Visa alla inlägg
  • Muffe80

Plus igen efter mf/ma

Det är jättetrevliga summor som jag faktiskt inte hade räknat med alls Trodde inte mitt företag hade det!

Mitt blodvärde var 128 sist, skulle ni äta järntablett då? Min bm tyckte man kunde göra det i förebyggande syfte men jag tackade nej och hon sa att det gick bra tills nästa gång Varför äta ngt om värdet är OK?

• Muffe80

Ja jag tänker avvakta, det var det som bm sa efter ett tag också när jag erkände att jag har svårt att svälja tabletter. Dessutom ville hon att jag skulle ta 4 st per dag!!! När värdet itne ens är kasst.... Nej nej...

• Muffe80

Ha, vad bra att höra. Man litar ju egentligen på sin bm, men mitt förnuft säger att det inte är bra att äta tabletter om man inte behöver.
    Det känns bättre att försöka få i sig det natuligt.
    Nu har ju mitt bldovärde sjunkit från 140 till 128 och kanske fortsätter sjunka, men det är ju först DÅ som man borde ta tablett ju.... Galet!

För vad kan hända om det helt plötsligt nu blir för lågt? Det drabbar väl mest mig och inte bebisen?

• Muffe80

Vilka goda nyheter Mallanis, man blir ju orolig ju!

Själv har jag 9 dagar kvar och sen är jag nere på tvåsiffrigt, känns ju helt otroligt. Minns att jag var avis på alla som var nere på tvåsiffrigt när jag hoppade in i denna tråd och nu är det snart min tur

Hur vanligt är det att man föder i v 31-32? Sambon ska resa utomlands då och kommer hem när jag går in i v 32... Ska jag tvinga honom stanna hemma med mig? TÄNK om ngt händer, att förlossningen sätter i gång?
    Fast man kanske kan ana om det är ngt på gång med blodtryck etc strax innan han åker?!

• Muffe80

Hoppas att det blir ok att han åker. Dessvärre går det inte att boka om/av utan han får isåfall betala ny flygbiljett hem eller göra det som krävs, typ lifta hem

• Muffe80

Jaja absolut. en ny biljett får kosta vad det vill Är faktiskt lite nervös men risken att den föds 8 veckor för tidigt är nog inte stor så han får väl åka

• Muffe80

En fråga:

På nätterna när jag vaknar inser jag rätt ofta att magen är hård som en ballong och det trycker liksom ut åt alla håll känns det som, stenhårt...
    Är det bebis som trycker på eller är det ngn form av sammandragning?

• Muffe80

Ni som redan har fått barn, blir det stor skillnad på förhållandet till er partner?
    Ngn sa i går på ett radioprogram att visste man att man skulle förändras så mycket som person så skulle ingen skaffa barn och han menade på att man förändras så mycket, och då kanske man inte älskar varandra längre..

Vad säger ni om det?

• Muffe80

odd. Tack, det var tänkvärt och helt sant!
    Det beror lite på vad man gör det till. Vi är båda måna om redan nu att det ska bli som "vanligt" , att vi inte ska ge upp resandet, att vi ska ge vrandra tid till egna saker och att vi ska ha barnvakt och hitta på saker bara vi två.
    Hoppas att ett barn bara förgyller vår tid tillsammans Man är ju lite rädd när man nu har det så himla bra, och så finns en risk att det  förändras liksom

• Muffe80

Ahhh, någon som har tips på vad man gör med ond rygg?
    Har ont i ryggen, typ i svanken och lite längre upp på sidorna. Sitter mest hela tiden på jobbet, 8 timmar om dagen, men får även ont om jag står längre stunder.... suck.

Vad gör man?

Ikväll blir det nog chokladbollsbakning, blev sjukt sugen på det nu En idé för den som inte har ngt att göra är att forma dem till hjärtan med pepparkaksformar... haha, låter det som att jag har lite att göra?

• Muffe80

Fy fasen vad jag känner mig konstig...

Känner mig extremt trött, så jag har nu sovit två timmar i kväll + att jag hur jag än ligger har svårt att andas känns det som, typ täppt i näsan + att det liksom sitter ngt  tungt i bröstet. läskigt. Vad kan det vara?

kanske är jag trött pga mitt dåliga matintag idag:
    3 smörgåsar med leverpastej, te och juice
    2 kiwi
    1 äpple
    Typ ingen lunch, men två nyttiga smörgåsar med ost och lite juice 
    3 smörgåsar med makrillfilé och ett gls mjölk  

Ska nog sova nu, men är det bebis som trycker på så man har svårt att andas?

Sofy- segt med sjukskrivning, men det låter som exakt det du behöver Hoppas bebis inte komme alltför för tidigt

• Muffe80

fast mitt matintag innehåller ju ingen direkt mat Bara smörgåsar och frukt haha.

Du mår inte så illa längre Sofy??

• Muffe80

Skönt att det avtagit lite i alla fall.
    för mig är det mycket bättre, har inte kräks på flera veckor
    Kan må illa ibland om jag äter och om jag äter för snabbt eller för mycket men det kan jag stå ut med, tänk vilket helvete det var de första tjugo veckorna!

• Muffe80

Grattis på födelsedagen färnevik

Det är jobbigt att jobba tycker jag, så fort jag sätter mig ner på kontorsstolen får jag ont i ryggen. Känns som att magen är i vägen så jag inet kan dra in stolen riktigt som jag vill... Vilka problem

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma