• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • KMW

Så vem står på tur härnäst efter Lisa? Pixerpie? Sen är det väl jag och Odd antar jag eller har jag glömt nån?

• pixerpie

Ja, efter Lisa hoppas jag det är min tur, men kan väl nästan bli någon av er odd eller kmw också, går jag över och ni får tidigare så...

Intressant diskussion om försäkringar! Vi kör på trygg hansa, de var de enda som gick med på att försäkra dottern. Alla andra bolag nekade försäkring eftersom hon någon av de första nätterna på neo hade ett 'misstänkt tillbud av kramp' och då hamnade i riskgrupp för epilepsi... Suck!!

Skönt med dispensen Mimmi! Mina tummar hålls för dig!!

Kram!!

• KMW

När är bf Pixerpie? Jag tvivlar starkt på att jag kommer föda före bf, men skulle inte ha nåt emot ifall bebben kom en vecka tidigt iaf. Börjar känna mig rätt färdig med den här graviditeten nu. Går in i v 36 imorgon!

• pixerpie

Kmw, bf är 25 nov. V 39 på söndag! Ja, den får görna komma tidigare... Men räknar med att gå över...

• KMW

Alltså, det här med att vara gravid är intressant. Upplever ni också att ni nästan slutat existera som vanlig individ och bara existerar som gravid kvinna? För mig är det så, i alla fall på jobbet. Folk pratar bara med mig om min graviditet och min mage och jag minns att det var så förra gången också. Det blir rätt tröttsamt i längden...

• SmåBustroll

Gattis til dispensen Mimmi!

Lisa, grattis till bebis under dagen idag! Spännande!

KMW. När du säger det så... Lite känner jag igen mig. Men inte tänkt så mkt på det. Graviditeten är ju ganska påtaglig och är där och är "ivägen" (inte negativt, men börjar kännas tungt nu) för ganska mkt i livet just nu. Så den kommer ju på tal. Men jag har ju lyckats aktivera oss med allsköns andra projekt så som flytt och bröllop mitt upp i allt, så det tar upp en hel del plats i samtal det med Men dock är jag trött på frågan "hur mår du" . Eller "är detta sista barnet nu?" (eller liknande). Samt åsikter om antal barn hit eller dit  Ja ja. 

Just nu funderar jag mest på hur trött man kan bli... Och varför i hela friden känner jag mig så trött. Har inte lust att vara trög i hjärnan av trötthet. Hbt var ju ok sist jag mätte (ferretin 18 och hb11 tror jag det var ca). Ok att jag inte sover som en prinsessa, men så illa tycker jag inte jag sover. Tycker det är frustrerande att vara såhär dumtrött i huvudet!! Inbillar mig att jag egentligen är ganska klipsk, men just nu har jag svårt att hänga med i samtal eller följa ett logiskt resonemang. Kan liksom inte tänka i flera steg.  Otroligt frustrerande!!! Så nu skall jag roa mig med att se på tv en stund

• Dag och natt

Åh jag har sett Lisas fina dotter! Allt har gått bra

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Lillebror Isak 120910 ♥♥♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma