• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

Sanna: med mitt ma 2009 kom mensen 25 dagar efter skrapning och hade sen en mens till innan vi blev gravida. Med mitt mf i aug (2012) så hade jag en mens och nu är jag i v 10

• Odetta

Sanna: Vi har haft turen att vara väldigt fertila så för oss har det alltid tagit sig på första försöket efter mf/ma.

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ www.mindoula.nu
  • Sanna890

Vad jag vet hittills har jag otroligt lätt för att bli gravid, men har nu två skrapningar i bagaget som gör mig orolig att det ska bli svårare .. Har bara gått 4 dagar sen senaste, så får nog vänta några veckor innan äl kmr igång.

• acure

Usch tjejer, jag mår inte alls bra. Igår eftermiddag fick jag helt plötsligt feber och ont i varenda muskel. Det började i ryggen och fogarna så jag tänkte att nu säger kroppen ifrån mitt i allt flyttpackande. Men sen gick det snabbt till att jag domnade bort i armar och ben, värk i musklerna och frossa utan dess like. Gick och la mig tidigt och trodde att jag skulle spy men det kom inget. Vaknade för en timme sen och mår precis likadant. Lederna och musklerna värker så jag vet inte vart jag ska ta vägen.

Googlade såklart symptomen som jag alltid gör och då dök listeria upp och jag blir livrädd. Men ringer man vårdcentralen och säger det så skrattar de väl bara åt en. Hur som helst så känns det inte som en förkylning utan något helt annat. :(

Ringer nog VC eller MVC så fort deras telefontid öppnar för något är verkligen fel när det kom såhär plötsligt. :( någon som varit med om något liknande?

• M I M M I

Listeria är väldigt ovanligt acure, så det är det nog inte! Särskilt när du är gravid och inte äter riskprodukterna... En influensa på ingång kanske? Hoppas du snart mår bättre och får bra svar från vc! Hur har det gått med dina blödningar?

Sanna jag beklagar dina mf efter mina har det gått olika snabbt att bli gravid igen, skrapades för lite drygt ett år sedan efter ett ma i v 8, blev gravid igen cykeln efteråt. Blev ett nytt ma i v 9, fick cytotec i januari och har inte blivit gravid efter det. Har gjort en Ivf utan resultat nu i höst. Håller tummarna för dig!

• Mabaja

Acure: låter som influensa! Sådär hade jag det förra helgen!

• LisaVäntar

Acure: är du fortfarande domnad så ska du nog ringa förlossningen? När jag låg inne första gången låg jag tillsammans med en tjej som hade domningar i en arm och ett ben och det tog de tydligen på allvar.. Fast visade sig sen att det inte var något, men ändå

• SmåBustroll

Acure. Låter ju som influensa. Får hoppas det "bara" (jobbigt nog!) är det. Krya på dig och som Lisa sa, kontakta förlossningen om du mår sämre/får domningar så kan de ge besked om de vill kolla lite extra på dig.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma