• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • disturbed

Acure; Jadå, jag är.. Ligger inne på sjukan med äggledar och livmoderinfektion, en riktigt kraftig sån :(

Vår lilla bebis påverkades troligen av medicineringen vid min hjärnhinneinflammation i v 7+ och slutade därför växa. På VUL i v 9+3 var den endast som 7+1. (VUL v 5+5 mättes den till 5+6.. Ngt var uppenbart fel mao) så i fredags fick vi avsluta graviditeten med skrapning, och idag vaknade jag upp med sån vidrig smärta o kunde knappt röra mig.

Gynakut, vul som visade maaassa rester, och infektionerna då. Nu ligger ja me antibiotikadropp o smärtlindring, ev ny skrapning men infektionen måste va under kontroll först ;(

Magen svullnade upp enormt, såg höggravid ut, usch! Jag vill inte bli steril, livrädd för det!

Hur mår du, blödningarna?!'

• LisaVäntar

Fy vad jobbigt disturbed! Beklagar missfallet och hoppas att du mår bättre snart! Har de sagt något om att du riskerar att bli steril eller du är bara rädd? Kram!

Tack för alla grattis, vi hasar runt här på bb i vår bubbla men hoppas får åka hem idag. Nu är lilla damen färdigäten för den här minuten, nu ska mamma (!!!!!!!!) försöka sova

• LisaVäntar

Just det, skönt med dispensen, Mimmi! Håller som vanligt alla tummar och några extra gör dig! När var det du skulle börja behandla igen? Kram!

• disturbed

Tack fina Lisa, men först och främst STORT grattis!! Va skönt att allt gick bra och jättefint namn ni valt! :D

Jag e bara rädd för det, har inte vågat fråga faktiskt. Inte än. Infektionen satt ju överallt o verkade va väldigt kraftig. Jag åkte ju in - förvisso 8-9 tim efter smärtan startade och antibiotika intravenöst sattes in 11 tim efter men de borde då fan vara i tid för att inte förstöra fertiliteten pga ärrvävnad på äggledarna :( Ska fråga läkarn på ronden iaf, o få lite mer info när de mest akuta lugnat sig.

Kram till dig o lilla familjen!!

• Mabaja

Sofy; beklagar! Men framförallt, krya på dig!

• Cat79

Disturbed: Tråkigt för dig med avbrytandet och att du är så dålig. Sänder över många krya på dig kramar!!!!!!!

• SmåBustroll

Disturbed, Krya på dig och beklagar att liten inte klarade sig

• acure

Nej sofy vad tråkigt!!! :( inte så det skulle bli ju. Håller tummarna att medicineringen hjälper fort så du snart är på benen igen. Stor kram!!

• KMW

Usch va tråkigt Disturbed!! Hoppas verkligen du mår bättre snart och inte får några bestående men.
    Kram

• KMW

Snabb uppdatering från mig. Bm imorse och magen växer så det knakar. Har gått från att ligga på och under medelkurvan till att nu ligga över. Sf 35 cm idag och bebben fixerad.
    Allt bra i övrigt och vi tog oss en titt på partogrammet från förra gången. Glädjande nog så förutspådde hon att tiden från 3 cm till födsel i stort sett bör halveras nästa gång. Man kan ju bara hoppas att hon har rätt med tanke på att den delen tog 17-18 timmar förra gången.

Dags att skriva förlossningsplan nästa gång vi ses. Nån som vill bidra med bra tankar och idéer om vad jag bör ta med? Jag var rätt sparsmakad i min plan förra gången då jag då, liksom nu, hade inställningen att det blir som det blir och det gick ju bra.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma