• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • KMW

Woooaaa! 36 fulla veckor gjorda imorgon. Jisses, var har tiden tagit vägen?
    När är det dags att packa bb-väskan? Snart antar jag?! Gjorde en liten packningslista härom dagen, men några saker på listan behöver fortfarande inhandlas...

• Mabaja

Kmw: jag har packat väskan när jag gått hemma med värkar, båda gångerna! ;)

• SmåBustroll
    KMW skrev 2012-11-14 20:02:13 följande:
    Woooaaa! 36 fulla veckor gjorda imorgon. Jisses, var har tiden tagit vägen?
    När är det dags att packa bb-väskan? Snart antar jag?! Gjorde en liten packningslista härom dagen, men några saker på listan behöver fortfarande inhandlas...

WOW! Tiden bara susar iväg. Bb-väska ja... En sån är jag nog inte så bra på att packa. Men lite kläder till mig och bebis skall nog få åka med. Och så skall jag inte glömma babyskyddet hemma denna gång Det kan vara bra att ha så jag slipper skicka hem någon att hämta det när jag får hemlängtan. Vecka 30+2 här. Så det är ju ett tag kvar. Men frammåt jul får jag nog packa tänkte jag Fast kan ju vara bra om jag har lite koll på var jag har saker innan dess.

På fredag är det BM-besök igen. Blir spännande att se hur mkt magen vuxit!  
  • KMW

Jag packade inte så mycket förra gången och det är jag glad för. Tjejen i rummet bredvid på bb och hennes man såg ut som att dom skulle flytta hemifrån när dom åkte från bb, hahahaha!! Utan att överdriva så tror jag att dom hade 4-5 väskor. Jag hade en sportbag typ, och inget mer.

• Cat79

Acure: Trist att du mår så... Hoppas du får den hjälp du behöver. Stor varm kram! KMW: Shit vad veckorna går, 36 fulla v :) 26 fulla för mig fredag! Mår du bra och hur går jobbet? Ja bb väskan kanske du ska fundera på m jag håller med dig att det inte behövs så mycket.

• acure

Tack för alla råd och tips tjejer! Här mår jag fortfarande åt skogen. Fick en tid hos doktorn som tog blodprov och urinprov. Blodprovet visade något förhöjda värden men inte tillräckligt höga för att vara någon fara. Doktorn ringde även till infektionsjouren för att rådgöra om listeria men de menade på att man mår mycket mycket sämre om det skulle vara det. Så blir det inte värre än såhär så är det nog ingen listeria iallafall. Men nog mår jag hemskt ändå. Tar 1 gram panodil var fjärde timme och trots det har jag en huvudvärk utan dess like och för att inte tala om ryggvärken. Gör så ont så jag bara vill kräkas. Känns som att jag har fått en influensa som satt sig i rygg och huvud. Sen har bebis börjat sparka betydligt mer sedan igår och det gör mig orolig ifall den är stressad pga detta men förhoppningsvis är allt ok. Har tid hos bm på tisdag som tur är. Hoppas att det här går över fort och att maken och Matilda klarar sig annars blir det en mycket spännande flytt nästa helg...

Tack för att ni bryr er!

• acure

KMW: känner igen det där. Hade också bara en ryggsäck och ändå använde jag knappt hälften av allt som vi packat ner, man hinner liksom inte... Det som gick åt var kameran, godispåsen efter förlossningen, nessesären med diverse nödvändigt och myskläder till mig och bebisen. Att titta på film på laptop osv fanns det ingen tanke på, vi var för trötta och för upptagna med vår bebis. Men är man pigg efteråt och vill fördriva tid så är nog datorn bra att ha. :) men numera finns ju allt i telefonen! :)

• Mabaja

Acure: datorn var vår räddning! ;) wilda kom ju 6 på morgonen så blev många timmar till 15 dagen efter... Willemo kom 7.38 och stannade 12 tim... De få ggr jag försökte vila kom nån in och störde så då gav jag upp och kollade desperate housewifes halva eftermiddagen! :)

• Bjornis
    KMW skrev 2012-11-14 20:24:59 följande:
    Jag packade inte så mycket förra gången och det är jag glad för. Tjejen i rummet bredvid på bb och hennes man såg ut som att dom skulle flytta hemifrån när dom åkte från bb, hahahaha!! Utan att överdriva så tror jag att dom hade 4-5 väskor. Jag hade en sportbag typ, och inget mer.
    Vi kom in med väldigt lite men åkte hem med desto mer. Eller ja det var väl kanske ett par ryggsäckar och inte 4 väskor men maken åkte hem och hämtade lite saker då och då under de 3 dygnen vi blev kvar på bb. Nu hoppas jag att jag får åka hem fort denna gång!!

Jag ska iaf packa ner mer att äta denna gång det är ett som är säkert. haha.

Acure: huga, låter riktigt jobbigt! Skickar kramar.    
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma