• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • SmåBustroll

Grattis alla till passerade milstolpar och lyckade vul/ul!

KMW, akta dig i halkan Men så härligt med snö. Här är det bara kallt... Skulle nog bli snö senare i veckan!! Hoppas det blir lagom med snö. Känner inte att jag är så bra på att skotta

• Cat79

Småland: Grattis igen :) Så skönt! KMW: Lät som en bra första dag ledigt! Helt sjukt att du snart är 2 barns mamma :) Underbart! Odetta: Skönt att du mår bättre. Då blir det nog bebis 121212, coolt :) Tiden går ju så snabbt... Gått in i v 29 nu :) Mår så bra!!! Kram på er!

• SmåBustroll

Härligt med 29+0 Cat. 33+0 här idag! Har hittat en BM som bor i princip granne med mig, och som dessutom är van vid hemmafödslar. Så idag hade vi ett långt förlossningssamtal här  hemma med diverse alternativa planer beroende på hur fort det går och bereoende på om hon är hemma eller på jobbet. Känns bra! Så nu skall jag sluta oroa mig lovar jag både mig själv och min omgivning. Verkar vara goda ods för att slippa transportförlossning i vart fall! Vill helst föda på sjukhuset, men nu vet jag att jag kan även få en bra hemmafödsel om det kör ihop sig tidsmässigt!

Har börjat plocka fram bebiskläder nu. Måste hitta saker till vaggan. Har hittat vaggan... Bra start

I morgon skall jag göra glukosbelastning för att läkaren på kontrollen sist tyckte jag hade lite på gränsen till mkt fostervatten. Ser inte fram emot att dricka den där sörjan... Har förstått att det är sliskigt sött värre Men ja ja. Kan ju vara kul att se lite mer i detalj hur kroppen reagerar på socker. Lite intressant tycker jag ändå det är

• acure

Småbustroll: skönt att känna sig förberedd på att även en förlossning hemma kan bli en bra upplevelse. Håller tummarna att ni hinner in till förlossningen men det blir nog bra vilket som! :)

Hoppas glykosbelastningen går bra och att drycken inte smakar alltför illa... Kommer dj få göra något mer TUL för att kolla vattenmängd osv?

• acure

KMW: härligt att du gått från jobbet nu! Hoppas du får några fina dagar att boa ordentligt med innan nästa bebis tittar ut! Himla spännande och overkligt!!! :)

• KMW

Ursäkta gnäll, men jag mår så jäkla risigt. Har en halsbränna som inte är av denna värld och har mått illa och sprungit på toa hela eftermiddagen och kvällen. Får banne mig sno sonens Inotyolsalva snart tror jag.
    Jag var magsjuk FÖRRA helgen, det här är inte rättvist och halsbrännan ska vi inte tala om. Har aldrig känt nåt liknande, det verkligen bränner som om jag hade chili i hela strupen. Buhu, gnäll...

• Mabaja

Kmw: ta losec mups! Det har varit min räddning under två graviditeter! Och kommer nog bli även denna gång!

• 3 barns mamma84
    SmåBustroll skrev 2012-12-03 20:18:29 följande:
    Härligt med 29+0 Cat. 33+0 här idag! Har hittat en BM som bor i princip granne med mig, och som dessutom är van vid hemmafödslar. Så idag hade vi ett långt förlossningssamtal här  hemma med diverse alternativa planer beroende på hur fort det går och bereoende på om hon är hemma eller på jobbet. Känns bra! Så nu skall jag sluta oroa mig lovar jag både mig själv och min omgivning. Verkar vara goda ods för att slippa transportförlossning i vart fall! Vill helst föda på sjukhuset, men nu vet jag att jag kan även få en bra hemmafödsel om det kör ihop sig tidsmässigt!

Har börjat plocka fram bebiskläder nu. Måste hitta saker till vaggan. Har hittat vaggan... Bra start

I morgon skall jag göra glukosbelastning för att läkaren på kontrollen sist tyckte jag hade lite på gränsen till mkt fostervatten. Ser inte fram emot att dricka den där sörjan... Har förstått att det är sliskigt sött värre Men ja ja. Kan ju vara kul att se lite mer i detalj hur kroppen reagerar på socker. Lite intressant tycker jag ändå det är
    Så det blir hemma förlossning spännade ju
    Den där drickan uuuuuuurk !! men se till att drica det snabbt tänk på att det bara är något som ska gå fooooort hahaha ..
    Fol brukar ta citron med att dricka tillsammans med detta hämska sockerdrickan men jag såg själv till att bara dricka snabbt sen vatten till
    de gick super bra.

I danmark gjorde man ett kissprov bara för att se om man hade diabets men vet inte hur det är i sverige för där fick jag dricka skitet efter att bm gjorde ett blodprov som vissade diabetes men deabetes hade jag iaf inte med amadeus eller med ebba eller med elias.      
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma