• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

Haha ja jag tror nästan det! Vi tappade nästan hakan när hon nästan vägde 4300 efter en vecka! ;)

Skriv i din journal att de ska vara uppmärksammade på blodsockret...

• KMW

Japp. Har förlossningsförberedande samtal med bm imorgon och det här med blodsockret står på checklistan...

• Odetta

Jaha...begynnande havandeskapsförgiftnig då, kul nu ska jag springa till bm varannan dag för bt och kisskoll. Dumma kropp. Det är väldigt ovanligt att få det här sådär någon gång bara...hade samma med andra tösen. Normalt får man det ju antingen redan vid första barnet eller vid partnerbyte. Jag har fått det andra barnet med samma pappa och nu tredje barnet med samma man. Inget graviditet 1, 3, 4 eller 5.

Bebis mår bra dock och är beräknad att väga 3135 gram idag (v35+6). Men vi går se om jag får gå till igångsättningen den 12. eller om hon kommer innan. Hon har i alla fall vänt sig rätt igen och det är jag jätteglad för

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ www.mindoula.nu
  • Mabaja

Odd: jobbigt läge! Hoppas att du får må så gott du kan den tid som är kvar!

• SmåBustroll

Så skönt att hon vänt sig rätt igen, men så trist att du börjar få Hf. Hoppas det håller sig stabilt och lillan får stanna lagom länge till!

Så trist med alla ni, som av olika anledningar, mår illa!! Hoppas det snarast går över och alla får vara friska och inte illamående.

Själv så skall jag på tapp-mätning och ul på torsdag igen. Sista kollen innan bebis skall komma i januari. Har inte haft så farligt med sd så hoppas tappen är lång och fin fortfarande. Tror inte bebis fixerat sig ännu, men känner att han är nere och "gräver" bakom blygdbenet. Känns som om det nyps i urinröret liksom. Obehaligt, men inte så farligt ont. Får också en stickande ond känsla över blygdbenet. Som när man är jättte jätte kissnödig (men det kommer bara några droppar när jag kissar). Kanske kan vara framfogen som spökar!?! Känns dock högre upp... Annars mår jag eg ganska bra tack vare att jag kan vila på dagarna då jag är sjuksriven. Skönt att slippa så mkt besvärliga sd!!

• KMW

Tänker på dig Odetta. Surt med ev havandeskapsförgiftning, men skönt att lillan vänt sig.
    Kram

• Cat79

Odetta: Hur är det med dig? Bra att de har koll på dig och skönt att din tjej ligger rätt nu :) Kram Småbustroll: Spännande med UL :) Hoppas han redan är fixerad! Här är allt bra, veckorna går. Shit vilken rörelse det är hela tiden i magen, gör ont ibland m samtidigt skönt m all bekräftelse. Är så nyfiken på vem det är, är han el hon lik Lovis.... Kan jag få en lika söt igen och älska lika mycket??? Kram på er alla!

• SmåBustroll

Cat79. Blir intressant att se i morgon hur LillFisen här ligger, hur stor han är och ffa om tappen håller sig i längden. Huvudet ner är jag tämligen säker på, fixerad... Hm. Osäker. Känns som han hoppar upp och ner som en liten studsboll Och vassa hälar har han också Men som du säger, det är mysigt med aktiviteten!

Odetta. Hur går det med dig? Tänker på dig och hoppas din HF inte skenar iväg!! 

• Odetta

Vad söta ni är, KRAM!!!

Jodå, det går bra. Var till bm idag och bt var något bättre och bara +1 protein mot +2 igår. Bm ordinerade vila vila vila och så ska jag tillbaka på fredag.

En sak som är lite lustig är att det är så coolt att kroppen vet vad den behöver. Jag har senaste veckan haft persilja som total craving och ätit en kruka om dagen. Persilja är faktiskt förutom rikt på järn även blodtryckssänkande...bra att det var just det jag ville ha va!

Så vila (så svårt...har massor jag vill hinna med) och persilja för bt och tja, proteinet kan man inte påverka så där är det bara att hoppas att det stannar såhär. Är ju trots allt bara 14 dagar kvar till igångsättningen

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ www.mindoula.nu
  • acure

Vad trist att det skulle bli hf nu på slutet! Men skönt att de har koll på dig och att lillan vänt sig åt rätt håll!! :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma