• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84

Odetta skrev 2012-12-04 07:02:05 följande:
    I morgon är det bara en vecka kvar
    Shit 1 v kvar oj här gick det snabbt kanske för att du har mkt att göra
    Det var ju inte länge sen du fick ett snyggt +
    Vet du hur stor bebben flickan är ligger hon på ca 4000 g bara nu eller kan det vara mer ?
    Hur ska din förlossning se ut ?   
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • SmåBustroll

Inte hemmaförlossning i första hand, men som en bra reservplan

Tror bara jag får vatten efteråt.... Hungrig redan ja ja. Drygt två timmar kvar till jag får äta. Väntar på att få komma in på labb.

Kmw. Losec funkar fint. Men dålig mage kan ju också vars ett tecken på att det är på g nu!!!

• acure

KMW: stackare!!! Hoppas det ger med sig snabbt!! Åt du något olämpligt under gårdagen?

Här har vi varit uppe med Matilda inatt som la av en fin kräka i vår säng (tur att vi hade tvättid bokad idag). Hon kräktes dock bara en gång och är nu busig och pigg som vanligt även om hon är trött efter att ha varit vaken inatt. Tror ni de är magsjuka eller kan det vara något annat? Jag är livrädd för att bli magsjuk nu och hoppas verkligen att det inte är något sånt. Ingen annan på dagis är dålig och eftersom inkubationstiden är 24-48 timmar (vad jag förstått) så känns det inte som om att hon blivit smittad på förskolan under gårdagen. Och under helgen var vi mest hemma. Oavsett vilket så behandlar jag det som magsjuka (tvättar händerna hela tiden, äter vitpepparkorn och idag blir det bara kokt mild mat) och nu blir det bara att vänta två-tre dygn och se om någon annan av oss faller dit... Bävar... Urk!

• KMW

Stackars Matilda! Ted kräktes ju också bara en gång och jag åkte ändå på skiten dagen efter jag med, så man vet aldrig.

Åt inget annorlunda igår vad jag vet. Känner mig fortfarande lite halvillamående men det är väl helt enkelt gravidrelaterat. Bara att gilla läget antar jag. Har varit ute och skottat snö och har nu sammandragningar hela tiden. Vräkningsdags, hahaha!

Härligt med en vecka kvar bara Odd. Lite avis...

• SmåBustroll

Avklarat glukosbelastning. Lite spännande att få svaren sen Tror väldigt starkt att det inte är någon fara på taket alls, men alltid spännande att se hur kroppen reagerar på ett sånt test.

Glukosen smakade inte alls så illa som jag befarat! Laktulose för magen är helt klart snäppet värre. Detta var ju inte ens segt. Jag hade sett framförmig att dricka sirap. Men så illa var det inte.  Dessutom hade de en färdig med lite citronsmak, så det var ju bra. Och kall var den också Så bra. Nu det avklarat!

• Mabaja

Stort grattis Mimmi! Nu ska det gå vägen (läste din blogg)!! Och stort lycka till!

• KMW

Hoho, heja Mimmi! Vad är det för gött skvaller som når mina öron?

• M I M M I

Tack så mycket mamma till W och kmw- det känns helt overkligt!!! Testnojjan har nått mig, så klart, och oron för ytterligare mf, men jag försöker hitta glädjen med, vi har ju kämpat så länge för det här nu!!

• M I M M I

Tack småland! Ja svagt, men fick gravid 1-2 på cb dig i morse, så ngt är det iaf.. Bim -2 idag, så det är tidigt tidigt...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma