• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Dag och natt

Pixerpie - stort grattis!! Och en snabb förlossning låter ju bra men det kanske gick för snabbt?? 

Sorry girls - har inte varit in här på länge! Isak kör med mig om nätterna nu och har maratonamningar. Misstänker skarpt att den här utvecklingsfasen som brukar komma kring 12 veckor redan har kommit (han blev 11 v i måndags) och att han tillsammans med den också vill växa på sig eller nåt... TRÖTT MAMMA som agerar stor napp på natten i större delen av de senaste två nätterna.

Jag hoppas alla mår bra? Såg att Odd har begynnande hf - hoppas verkligen att det inte blir mer än så!! Stackare! Rynkar på näsan

Så här i adventstider så vill jag passa på att önska alla en fin advent till helgen och bjuda på en gullig bild på Isak! Kram på er!! 

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Lillebror Isak 120910 ♥♥♥
  • KMW

Åh vilket underbart charmtroll ni har Dag och natt!!

Här har det varit en tung dag. Ont, oskönt och allmänt obekvämt. Har inte känt riktigt såhär förut.
    Funderade ett tag på om nåt var i görningen och på toa nyss så fick jag känslan av att delar av slemproppen ev har släppt. Men det vore väl "to good to be true"...

• Mabaja

Vad fin Isak är!

Här är jag mer död än levande! W2 har kommit på att skriker man när mamma försöker söva henne kommer man loss till slut och som hon skrek inatt... Hon var nöjd bredvid mig men då måste man ju leka... 1.30 slog hon igen sina blå men vaknade några ggr på natten... Kl 6 (sovmorgon) vaknade wilda!

• SmåBustroll

Så fin Isak är! Sötis!

Mamma til W. Så jobbigt med sånna nätter  

Koll på sjukhuset här gick bra, typ. Tappen var stängd och hade bara minskat lite. Så 35 mm nu (37 sist och 40 på första mätningen). Lillfisen verkar ha det bra. Men han har gått från +1,7% till -2,7% I storlek, men det antar jag kan bero på den som mäter också. Dock samma person som mätt sista två gångerna. Han var +5%första mätningen, men då med annan läkare. 
    Måste dock göra glukosbelastning nästa vecka pga av att bebis har på gränsen till för mkt fostervatten. Hon sa att ofta vet man inte varför man har mkt fostervatten, men en glukosbelastning är bra att kolla. Och så sen en uppföljningskoll om tre veckor. 

Någon som gjort glukosbelastning? Hur mkt är det man skall dricka? Det är läbbigt sött har jag hörta. Huga. Ja ja. 

Så tror egentligen allt var bra. Men blir ju lite fundersam när han inte verkar växa i samma takt hela tiden. Men det är antagligen helt normalt som jag förstår det          

• LisaVäntar

Vad skönt att den vänt sig igen odetta!! Hoppas det fortsätter på rätt håll med hf..

Så söt, dag och natt!!! Vilken fining :) amningsmaraton låter sådär kul.. Hoppas det vänder snart!

• pixerpie

Vilken go kille dag och natt!! Snabbt gick det men vi hann vara på fl 7 h innan hon kom, blev ordinerad komma in snabbt och i liggläge eftersom hon ff var rörlig då vattnet gick, fick ok att röra på mig och då drog värkarna igång, från öppen 4 cm tills hon kom ut tog det 2 timmar, så det var intensivt!!

Spännande med fler bäbisar på gång!!!

Trist för er som mår dåligt, stryrkekramar!!!

Cat, klart du kommer få en lika söt bäbis till!! Min är kopior av varandra!! Och känslorna räcker!!

• Mabaja

Jag får hoppas att det kommer in fler i tråden snart... Acure är väl typ sist av er som gått lite längre? Och mellan mig och acure är det ju ett rätt rejält glapp! ;)

• acure

Vilken sötnos han är Isak! :)

Mamma till w: Jag har BF 11 mars enligt UL, 7 mars enligt mig själv. :) Får se om vi lyckas pricka in en egen födelsedag till nummer två. Storasyster blir ju två år den 14e mars, hennes kusin fyller den 19e och min morbror den 13e. Hade ju varit kul om syskonen slapp fylla år samma dag, även om vi säkerligen kommer att fira dem samtidigt med släkt och vänner de första åren ändå. :)

• Mabaja

Acure: vi hade lite så med w2... Hon var beräknad 26 feb och jag sa "bara hon inte kommer 2 mars"... Min pappa fyller år då.. Hon kom 3 mars!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma