• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

Mimmi: håll dig sysselsatt! var öppen om din oro! Och be om många ul. Vilken v var du i när ni fick besked om ma förra gången? När ni först såg ett hjärta slå?

• LisaVäntar

Antingen så är du stenhård och slänger alla test du har långt åt skogen (rekommenderas) och tar oron för vad den är.. Eller så fortsätter du testa och får ångest varje gång det inte är en tydlig ökning (typ 3 ggr av 4). Jag gjorde det senare, gjorde åt 30 test de första 3 veckorna!! Och det hjälpte inte det minsta, blev bara värre varje gång ökningen inte var markant...

• Mabaja

Mimmi; på bim+2 (bim+3) gjorde jag ett digitalt.. För tyckte inte att mina test blev starka. Sen hittade jag två test och tog det ens på 5+0 och så sista 6+1... Väntar man en vecka så är det tydlig stegring...

Släng dina test och försök njuta av att vara gravid! Försök njuta iaf, trots oro

• M I M M I

Åh ni är så kloka!! Jag börjar ana att det är en smart strategi att kasta testen, men jag har 3 apotek inom 100 m från jobbet, så det är lätt att falla dit igen... men helt klart så ökar ju bara oron!

Har 2 digitala hemma som jag tänkte ta om ett tag, fick 1-2 i tisdags, bim i dag, mot helgen tror ni att jag kan få 2-3 då? När är säkrast att testa för att det då SKA vara 2-3?

Sen får testandet vara över! Med mitt senaste ma hade jag jättestarka plus i slutet, men det dig ju ändå.

I v 8 konstaterade vi ma, då hade vi varit på Vul dan innan nyår och sett hjärtslag...

Ringde min ena dr om att få recept på mer progesteron, och de frågade om jag ville boka ett Vul. Jag vågade inte, utan får återkomma senare om jag vill. Men blir inga Vul innan v 7, om det inte händer ngt, orkar inte med all osäkerhet som de tidiga har skapat hos oss innan, t ex vi ser en hinnsäck men inget mer... Så blir det Vul kommer jag vara i v 8-9 ngnting, och då bör man ju kunna se hjärtslag...

• Mabaja

Mimmi: du får hålla dig från frestelsen, gå omvägar i värsta fall! ;)

Jg fick 2-3 på bim+ 2 3... Så ta det nn gång efter det... :) och då hade jag som sagt svag a test innan!

• MCT79

Mimmi jag slutade testa för att Mamma till W hotade mig...  :D

~ Hannes & Freja 120208 ~
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma