• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • KMW

Det känns som att min lilla bebis ligger sååå långt nere nu. Inte så att det är obehagligt mellan benen men väldigt oskönt i nedre delen av magen och jag vaggar verkligen som en anka nu. Allt har ändrats bara de senaste 2-3 dagarna.
    2 veckor till bf idag och bara tanken på att jag ev ska gå med den här känslan 2-3 veckor till gör mig helt matt.
    Snälla bebis, kom lite tidigare!!

• Elida87

här väntar man på tid för ul.. vad tiden går sakta när man väntar på nå gött. :)

• acure

Idag har jag äntligen köpt det första till den kommande bebisen. Det blev två byxor och en body. Med Matilda köpte jag det första ganska tidigt men nu har det inte riktigt funnits tid och sen i och med blödningen i vecka 18 så tappade jag modet lite och tänkte att det kanske inte blir någon bebis. Nu börjar det dock kännas verkligt igen (även om jag inte tror på det förrän nummer två är ute och andas) och ännu verkligare blev det att få hem de där små små kläderna som man bara inte förstår ska kunna rymma en hel liten person. :) Längtar nu!

Hur har ni andra det? Snö i hela landet eller är det bara här i Mälardalen? 

• KMW

Alltså ursäkta äckelvarningen, men ni som har märkt av att slemproppen gått, hur har den sett ut? Har den släppt hela på en gång eller i omgångar?

• Mabaja

Wildas släppte i omgångar, först gulgrön... När sista släppte var det blodblandat slem..,

Willemos var bara blodblandad...

• KMW

Ja jag vete tusan vad det är som pågår här. Igår och idag har det kommit typ geléklumpar ur mig, fast färglösa. (ursäkta äcklet som sagt) Vad är det om det inte är slemproppen kan man undra?

• Odetta
    KMW skrev 2012-12-01 17:01:39 följande:
    Ja jag vete tusan vad det är som pågår här. Igår och idag har det kommit typ geléklumpar ur mig, fast färglösa. (ursäkta äcklet som sagt) Vad är det om det inte är slemproppen kan man undra?

Om ni haft sex kan det vara rester annars kan flytningar har alla möjliga konstiga former. Eller så är det en del av slemproppen
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ www.mindoula.nu
  • Bjornis
    KMW skrev 2012-12-01 17:01:39 följande:
    Så såg min ut. Helt färglös bara massa klet i ett par dar! Weeei. Nu kanske det är på g!!!
  • KMW

Tror nog inte att det är "sexrester" ;).
    Vi får väl se helt enkelt. Det enda jag vet är att jag kommer avlida om det drar ut på tiden med tanke på hur kroppen känts senaste dagarna...

• acure

Spännande KMW! Håller tummarna att det drar igång snart!

Med Matilda såg jag aldrig någon slempropp. Vattnet gick och sen vart vi kvar på förlossningen eftersom det var bajs i vattnet och de snygga blöjorna jag fick på mig synade jag inte så noga, så tyvärr kan jag inte he några råd. :) men om det inte liknar något du haft förut med flytningar osv så är det säkert delar av proppen som gått. En vän beskrev det som jordgubbssylt och vaniljsås ungefär. :)

Heja heja!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma