Plus igen efter mf/ma
När jag har varit lite orolig över mina blödningar de senaste dagarna så har det känts väldigt skönt att kunna lufta sin oro i ett forum som detta. På något sätt har det hjälpt mig väldigt mycket, för jag har sett forumen här som både uppmuntran, men också stöd och pepp när man behöver det. Jag kan bara tala för mig själv, men jag KAN inte åka in till ett sjukhus där jag befinner mig för jag har inte 2500 dollar, och därför har stödet jag fått genom forumet varit guld värt, jag känner mig mycket mindre orolig.
Beklagar om du tyckt det varit jobbigt.
Jag va skitorolig i början, men ju mer tiden gick så har jag lugnat ner mig lite. Jag åkte in i torsdags pga störtblödning, för o få veta för min egen skull för att sitta hemma och undra hade inte hjälpt. Och jag känner fortfarande att jag inte orkar oroa mig hela tiden, inte ens när jag ser bruna flytningar - för de verkar "tillhöra" min graviditet änsålänge. Går de snett senare så ja, då får jag ta de då. Men man ska faktist inte ta ut någe i förskott egentligen, för de e så många härinne som blödit osv o som de ändå GÅR bra för. Men vi e ju nåra härinne som e mer "nygravida" än andra och vi är nog mer oroliga pga det. Jag tror de lugnar ner sig me tiden också för dom flesta av oss. Dom som va nygravida som nu är halvvägs eller längre va exakt lika nojjiga som oss, jag har läst från början, haha ;) Så de är absolut inge fel att vara orolig. Vare sig man är orolig för sig själv hemma, eller om man skriver de här. Självklart hjälper de inte o va orolig, men då är de väl ändå bättre o kunna skriva av sig o få stöd än att ligga hemma och va ledsen. Så tycker iallafall JAG.
Tråkigt om folk känner att de är jobbigt men vad annars är ett forum till för, speciellt en fortsättningstråd för oss som haft flera MF/MA?!
Kram på dig vännen!