• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • SB2011
    CliineDJ skrev 2013-09-16 23:00:30 följande:

Grattis till alla glada besked! Jag är nu i v 6. Ska på VUL nästa tisdag eftersom jag hade två MA innan en lyckad graviditet 2011. Fick ett sent plus denna gång så funderar en del på vad det kan betyda (vet när jag hade ÄL, känner det). Tiden går så lååååångsamt...

Lycka till på tisdag! Vilken tid ska vi hålla tummarna?:)

De behöver inte betyda nåt! Man kan va låg hormonare en gång och va hög hormon nästa gång! Utan att de e nåt fel eller konstigt! Så försök slappna av! Ja vet lättare sagt än gjort efter MA!
  • CliineDJ

Mm, lätt att man tror att allt ska vara lika. Tror jag testat starkt ganska direkt alla tre tidigare tillfällen... Vågar nog inte tro att det ska gå bra. Känns nästan jobbigast isf att genomgå själva missfallet - har fått så sjuuuukt ont de tidigare två tillfällena. Sen är jag sugen på nytt jobb också men känns ju inte som rätt läge att söka nytt när man samtidigt planerar fler barn. Tisdag kl 12:30 tror jag det var så det närmar sig. Samma dag efter ÄL som jag gjorde VUL förra gången. Då fick vi se en 4 mm och hjärtslag Hur funkar det om detta är en låghormongraviditet - är fostret mindre då eller finns det ingen koppling? Är chansen att se hjärtat slå mindre så här tidigt vid låga hcg-nivåer?

SB2011 skrev 2013-09-17 07:37:15 följande:
    Lycka till på tisdag! Vilken tid ska vi hålla tummarna?:)

De behöver inte betyda nåt! Man kan va låg hormonare en gång och va hög hormon nästa gång! Utan att de e nåt fel eller konstigt! Så försök slappna av! Ja vet lättare sagt än gjort efter MA!

• SoMa72
    LisaVäntar skrev 2013-09-27 11:21:19 följande:
    Hur mår ni, preggosar? :)

Illa Ska på vul nr 2 idag, är jättenervös Hur mår du?
    ♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
  • LisaVäntar

Va bra! ;) oh, ska hålla tummarna!! Det kommer gå toppen, du har ju redan sett hjärtat en gång! Ska på ultraljud på tisdag igen, hoppas doktorn är mindre stressad då så vi får se mer av hoppsan..

• SoMa72

Håll dem du, sitter och väntar nu, puh...
    Åh, mysigt! Är trist när de är så stressade, för oss är ju varje besök superviktigt.

• LisaVäntar

Ja, verkligen! Det är en sån lättnad varje gång man får se att den lever bara.. Håller för fulla muggar :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma