• acure

Plus igen efter mf/ma

åh vad jag är avundsjuk på färnevik nu... Tycker det är lite taskigt att någon med beräknad förlossning EFTER mig får barn FÖRE mig...hehe...  :P nädå, är så glad för din skull färnevik att du fick bli igångsatt precis som du ville! Snart är lilla Tilde här! Oerhört spännande!! :)

• acure
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-08 22:42:46 följande:
    Vet ni hur killar tänker ??
    Alltså jag och sambon jag sa till honom har alltid sagt till honom att jag ville ha 5 barn och han lovade mig då vi flyttade hit.
    Men sen ändrade han sig och sa att 3 räker och jag blev paff likom jag ville ju ha en till efter elias likom men jag ville vänta några åt för att jobba och så innan igen.
    Men ha sa nej.
    Okej sen så har jag idag blött lika kraftigt som för 2 dagar så jag har blött kraftigt i 3 dagar idag och jag blir så TRÖTT på detta !!
    Jag kommer till vardagsrummet och säger till sambon att nu är jag trött inte för att han inte ville ha mer barn alltså utan för att jag blöder så in i helvette likom.
    Och så säger jag till honom vet du om man får skrapa och sterilisera sig ?
    Och sambon svarar VÅDA VILL DU INTE HA MER BARN ?
    Och jag säger men Du sa ju att du inte ville ?? och bara tänker vad fan likom.
    Sen säger han TÄNK INNAN DU GÖR DET FÖR DU KANSKE ÅNGRAR DIG OCH VILL HA ETT TILL BARN SEN.
    Jaha okej tänker jag och funderat sen eftermiddags ..

Vad är detta vill ha ha barn ??
    Ojdå! Det låter i mina öron som om att han inte har stängt hela dörren till ett till barn... Han kanske också vill om några år! Ni är ju fortfarande unga, mycket hinner hända på vägen! :)

Har du uppsökt läkare angående dina blödningar? Det kanske finns något på recept du kan få utskrivet. Du bör kanske också vara uppmärksam på ditt järnvärde om du förlorar så mycket blod.

KRAM!
  • acure
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-09 16:59:59 följande:
    Hemma

Lämnade blodprov som de inte hittar svaren på, de har inte en aning om vart de skickat svaret... hmmmm men kliet på magen är med största sanolikhet bara i huden, tavegyl och hydrokortisonsalva för det.

Blodtrycket var fortfarande högt men bara högt i överkant? men jag mår ju bra, ingen huvudvärk, flimmer eller ont i övre magen så det känns ganska okej ändå.

Träffade nog huddinges skönaste läkare tror jag Pernilla nått tror jag, hon ville oxå kolla tappen mest bara för att kolla lixom...

nu till det roliga!

När hon skullle kolla tappen tittar hon skeptiskt på mig och frågade ifall jag har några SD eller så, - jo lite ibland men inte så farligt svarade jag.. hon kände lite till och tittar på mig och sa att - du är ju helt utplånad och öppen 3cm!  Jag kan känna hinnorna här ju! du är förstföderska och ska känna det här sa hon! haha inte jag inte... Sen gjorde hon en hinnsvepning som hette duga (enligt henne själv). Rekomenderade AIK hockey ikväll, springa lite trappor, sexa och lite champange Skrattande Har det inte hänt något på fredag så kommer de ta hål på hinnorna och då kommer det troligen inte behövas något dropp. låter som en toppen idé tycker jag då bebisen är stor och naturliga värkar är bäst!

Jag lovar huddinges skönaste läkare!!! så nu är jag ganska så lättad, vet ju att senast fredag kommer jag få hjälp!
    STRÅLANDE!!! Då behöver du inte oroa dig för att bli hemskickad ifall verkarna sätter igång, du är ju redan öppen tillräckligt mycket! :) Weehoo!! Vilken grym läkare som kollade tappen bara för att kolla, hon ska ha en stjärna i kanten! Känns nästan som om att hon förstår hur frustrerande det är såhär på slutet. Shit innan helgen är slut har du din bebis! :)
  • acure
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-09 17:36:49 följande:
    Hehe va ni är härliga! Men riktigt skönt känns det trodde hon skulle säga att hon aldrig kännt en så lång och sluten tapp när hon kollade så på mig! Nu håller vi tummarna på att det startar innom det närmaste! Behöver jag tillägga att slemmisen nu är ett minne blott?
    Underbart!!! åh jag är så avundsjuk men samtidigt så glad för din skull att det verkligen är på gång nu! :)
  • acure

Färnevik: vad duktig du är! Här du fått någon sömn med dessa täta sammandragningar? Jag håller tummarna att mycket hinner hända under natten och att du snart får träffa din lille tjej!! Kram på dig!

• acure

Småland: Jesus vad spännande!!! 5 cm!! Då är han snart här ju!!! Åh nu vill jag också föda barn! Stor Kram det här fixar du galant! :)

• acure

Mabaja, stackars lilla tjejen. Håller tummarna att det inte är något allvarligt.

Sofy: Här är jag! Men vart är Happi?!!

• acure

Förlåt men jag måste bara beklaga mig. Jag uppdaterade min status på facebook för en stund sedan och inom ett par minuter skriver en kollega till mig:

Hon: "Vadå har inte du fått barn ännu?"
    Jag:  "Nope"
    Hon: "Skulle inte du ha fått typ för längesen?"

Det var PRECIS vad jag ville höra, verkligen. Jag vet att hon inte menar illa, men jag blir bara så less. Det känns som om att jag måste be alla om ursäkt för att min kropp inte går enligt deras klockor. FÖRLÅT att det är fel på mig liksom. Kan de inte lämna lite mer peppande kommentarer istället för att låta som om att det är fel på mig? Jag försöker dock lugna mig/trösta mig med att den här personen är ganska icke-allmänbildad och hon vet säkert inte ens om att det är helt NORMALT att gå över tiden med första barnet.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma