• acure

Plus igen efter mf/ma

needtobreathe skrev 2011-03-04 13:27:02 följande:
    Åh härligt! Hoppas den lille kikar ut snaaart då! ;) Envisa ska dom va, haha! Inga mer känningar?

Helgen blir nog lugn här.. äta nån god mat o vila.. sjukt ont så orkar ingenting just nu..
    Usch har du fortfarande ont? Har du ringt din BM eller förlossningen och hört vad de säger?
  • acure
    Marlyn skrev 2011-03-04 13:32:03 följande:
    Det gick inte bra.... utomkvedshavandeskap. På måndag ska jag få reda på om den är kvar för isf måste jag ta bort den med titthålsoperation.
    Säcken vi såg förra måndagen va helt borta och det verkade bara vara en vattenblåsa som livmodern själv hade producerat av någon korkad anledning.
    Så ledsen för din skull. Håller tummarna att kroppen sköter det själv så du slipper operation. Stor kram
  • acure
    needtobreathe skrev 2011-03-04 13:36:22 följande:
    Vi kan ju prova ;)

Ang fosterrörelser.. tycker dom är sjukt obehagliga nu, herr adhd i magen ligger aldrig still på dagtid (han sover me mig på nätterna, duktig!) han trycker me armbågar o knän o de gör ont, han putar ut rumpan o borrar ner huvvet o dom är verkligen starka nu! 

Och ang flytning, vattniga flytningar är jättevanligt sista tiden (därav svårt o avgöra vad det är ibland..)
    Håller med dig om fosterrörelserna, tycker inte heller de är så behagliga just nu. Visserligen är det sjukt roligt att titta på magen när den håller på och bökar därinne, men det gör faktiskt riktigt ont också, och då har jag ändå moderkakan i framvägg vilket man tycker borde dämpa lite...undrar då hur ni som har kakan i bakvägg har det....IIIHHH
  • acure
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-04 13:49:52 följande:
    Pinklove; bra jobbat av dig idag! Vi får hoppas att din lilla vill titta ut snart!! (även min ) kanske ska testa häxdrycken med citron, ingefära, cayenpeppar och vatten? färdknäppen? Eller bara vila kanske? Kram
    Jaaa jag börjar nästan fundera på häxdrycken jag också, men jag AVSKYR ingefära så jag tror det är tveksamt att jag får i mig allt man behöver dricka. hihi. Färdknäppen har jag funderat på men jag har så ont i min kropp nu och är så osmidig så jag vettesjutton hur det skulle gå till. Du är duktig du!

Tror dock att vila är ett bra kort! Vila, lite frisk luft och en kort promenad  varje dag rekommenderade min bm! :) Finns inga "knep" enligt henne. Bara dumt att trötta ut sig! :)

Kram!
  • acure
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-04 13:55:00 följande:
    Ego; magen är katastof! Skiter faan 10ggr/dag de senaste 4 dagarna och inte startar någon förlossning för det! Nätterna har blivit värre och jag kan knappt ta mig ut sängen när SD kommer och inte släpper dom när jag ligger kvar, kan knappt andas men ingen bebis verkar vara på G. Men mensärk har jag börjat få till och från! alltid något!

Ikväll blir det bowling, ihopp om att liten (STOR) vill komma ut! Igår färdknäppen men ingen som helst verkan komsi komsi bebisen!
    Vad du är duktig vännen! Tror att dina tarmar snart är tomma och då kommer det sätta igång ordentligt! :)
  • acure
    Mamma till W skrev 2011-03-04 13:58:54 följande:
    Haha, jag hade ju förvärkar och enorm mensvärk i fyra veckor... Sen sa det bara svisch och 6 timmar senare och Wilda var här! :)
    hihi Håller tummarna att det blir detsamma för mig. Vattnet får gärna gå ikväll efter På Spåret är slut. hehe
  • acure

Oj vad ni skriver, hinner inte med alls ju! :)

Jag hoppade precis ur myskläderna och tog på mig en ren tröja (spiller ju ner allting på en gång nu), såg då att det var någon genomskinlig vätska som kom från brösten. Kan det vara ett tecken på att förlossningen är på g tror ni? Jag har inte läckt någonting tidigare under graviditeten. Snälla ge mig HOPP!!! haha

• acure
    Mamma till W skrev 2011-03-04 14:05:10 följande:
    Åh vad jag håller tummarna! Sen får du hänga på fika i Västerås så man får se underverket! :) Jag och Odd har träffats några ggr nu!
    Det låter jättemysigt! :) Jag vill bebisfika jag också! :)
  • acure
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-04 14:06:57 följande:
    Pinklove; jodå visst är tarmarna tomma men jag fyller ju på hela tiden, måste ju äta för att orka med en förlossning oxå.

Funderade alvarligt på att sluta äta när jag fick veta hur stor bebisen var med BM bara skrattade och sa att det spelar ingen roll om jag inte äter för bebisen tar ändå vad den vill ha, slug unge!

Kan rekomendera att köra bakifrån om ni vill testa, alla andra ställningar gör bara ont i hela kroppen, bara att stå still så sköter killen jobbet men vila, vila, vila är nog det bästa ändå. Vilar mellan varven!
    hahah vad rolig du är! ;)
  • acure
    needtobreathe skrev 2011-03-04 14:07:43 följande:
    Haha, jag hoppas inte det? ;) Jag läcker så får ha inlägg nu.. kom förra helgen (innan har de gått o trycka ut men inte runnit av sig självt..)
    Äsch då! Jag som fick lite hopp! haha ;)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma