• acure

Plus igen efter mf/ma

needtobreathe skrev 2011-03-06 21:29:31 följande:
    Jag har så hiiiimla oooont!!! Gråter Sitter i soffan o bara grinar, har tagit två alvedon för o se om de släpper, hoppas de för fyfaaaan rent ut sagt!! Och så ilar de så in i... neråt!
    Tänker på dig Sofy! Såhär ska du inte behöva ha det, finns det ingenting de kan göra??
  • acure
    needtobreathe skrev 2011-03-06 22:03:37 följande:
    Den här smärtan får ja liksom försöka andas igenom, så va de inte i fredas heller.. men ne usch nu hoppas ja de släpper
    Du behöver nog ringa in igen du tappra kvinna, det låter ju som om att det är något på gång, så ont ska inte förvärkar göra. :( Har du klockat värkarna?
  • acure
    needtobreathe skrev 2011-03-06 22:12:13 följande:
    Har börjat få sd nu i samband me konstanta värken, men dom flyter liksom ihop me den smärtan ja redan har.. sjukt svårt o förklara..
    Du måste ringa Sofy! Såhär kan du inte ha det. Om inte annat måste de ge dig något så du får sova.
  • acure
    needtobreathe skrev 2011-03-07 09:36:51 följande:
    Nu sticker jag iväg några timmar för att hämta C och kolla på hus! :) Är väl hemma igen runt 13, strax före! Så no worries om bebis här! ;D

Pinklove och Smålands.. hur går det för er? (Tjat tjat..) Hoppas klådan gett med sig iallafall för dig Småland!
    Hoppas huset är fint och att ni får det! Håller tummarna!

Här har det inte hänt mycket. Vaknade vid niotiden och har haft mensvärk i "vågor" sedan dess. Ibland måste jag andas mig igenom värken, men jag vågar inte hoppas på att det är något på gång, kroppen luras väl med mig gissar jag. Men jag vill så gärna få mitt barn nu. Min sambo jobbar dessutom till 23 hela veckan och ska jag gå över en massa dagar till så kommer den här veckan gå såååå långsamt utan någon hemma som sällskap. Hade ju varit perfekt om vi fick åka in idag! Orkar/vill inte ge mig ut på en massa äventyr ensam heller ifall något skulle dra igång, får väl bjuda hit folk så jag håller mig sysselsatt.
  • acure
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-07 10:16:49 följande:
    Ego: haft en vidrig natt, har det inte varit kissepaus eller mensvärk så är det förvärkar och en massa jävla kli på magen, sovit lite, vankat lite, vilat lite och kiat som ett as!!

Ska ringa BM nu när de har teletid och KRÄVA hjälp för jag håller på att bli galen!
    Tänker på dig! Hoppas BM ger dig någon hjälp!
  • acure
    sugarrush skrev 2011-03-07 10:21:01 följande:
    Jag har börjat må illa igen! Helkonstigt, jag är ju i vecka 12 och har inte mått illa på tre veckor.
    Okej, inte liiiika spännande som alla andras förlossningsförberedelser... Cool men ändå!

Smålands och pinklove, hoppas det händer ngt snart.
    Det hoppas vi också! :) Tack!

Trist att du mår illa igen! Samtidigt kan det vara skönt att ha lite symptom på graviditeten under de så kallade "spökveckorna" innan man börjar känna fosterrörelser. :) Men att må illa är fan det värsta nästan, hoppas det går över eller åtminstone är så milt att du står ut med det! :)
  • acure
    kajsalisa skrev 2011-03-07 13:51:29 följande:
    Nu har vi sett till både Småland, Pinklove och Sofy idag. Men var är Happi? Hon kan inte ha mer än en vecka kvar till bf va?! Är hon iväg och föder barn månntro?
    Är du här Happi? Happi?
    Ja, jag börjar undra samma sak, hon har inte varit inloggad sedan i lördags så det kanske är något på gång där... håller tummarna!!
  • acure

Ni som ska se En unge i minuten ikväll kan inte ni rapportera efteråt om ni tycker att det är lämpligt för mig att se på tv4play i efterhand eller inte?

Jag har blivit rådd av min barnmorska att inte titta på det förrän efter vår förlossning eftersom jag blir så uppskrämd av allt och tror att det värsta ska hända...

Jag tänkte dock om de ikväll visar helt exemplariska förlossningar utan större komplikationer så kan det snarare vara nyttigt för mig att titta på det så jag känner mig lite lugnare. Så snälla rara ni som ska titta kan väl meddela efteråt vad ni tror? :)

Tusen tack på förhand!

• acure
    Muffe skrev 2011-03-07 18:22:12 följande:
    Jag tror att kvällens avsnitt ska handla om en förlossning som börjar bra men som blir akut snitt, läste det i nån tidning
    Då ska jag nog inte titta på det. :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma