På bebisfronten intet nytt idag heller, men jag misstänker att slemmisen håller på att lossna lite, men det kanske bara är önsketänkande också. Man ser det man vill se just nu. Har bara haft vattniga flytningar de senaste tio veckorna men nu börjar det bli lite mer klumpar (säkert helt normalt dock och ingen slemmis alls). Förlåt för detaljer. Har sovit jättedåligt med oregelbundna sammandragningar, tänkte att de skulle fortsätta och bli regelbundna under dagen men icke, det slutar såklart så fort man sätter första frukosttuggan i munnen.
Vi har dock försökt hålla oss sysselsatta idag, plockat upp barnvagnen från källaren och bäddat iordning i den så nu är verkligen allting klart, fattas bara en bebis.
Får sms och samtal hela tiden om det har hänt något och jag trodde ärligt talat inte att jag skulle störa mig på det men det börjar faktiskt gå mig på nerverna när vissa hör av sig flera ggr per dag. jag menar, jag lovar att säga till när bebisen har kommit, det vet de om. Men jag vet ju hur nyfikna folk är jag är också nyfiken när folk omkring mig väntar smått, men flera ggr per dag är väl lite överdrivet eller är jag bara en surkärring nu? Dock är jag väl glad att så många faktiskt bryr sig som aldrig hör av sig annars. Eller så kanske man ska ta det som något negativt? haha, önskar bara att jag hade något roligare svar att ge än: "Nej, ingen bebis ännu, men vi hör av oss så fort något sker." (men när ni i tråden frågar är det självklart en helt annan sak! För ni förstår ju hela resan på ett annat sätt än vad andra gör, så fråga på ni, :P)
Småland och Sofy, hur mår ni? Angående klådan Smålandsjänta: Tror att oljan kanske förvärrar det för dig, har du provat smörja med mildison? Är gammalt eksembarn och Mildison är min räddning i alla väder! Helt okej under graviditet enligt Fass.