• acure

Plus igen efter mf/ma

Mabaja: tror att man får gå över två veckor och sen är det son du skrev överburenhetskontroll varannan dag efter v 42+0, mår mamma och barn bra kan man få gå en vecka till om jag inte misstar mig. Men det tror jag inte att mitt psyke klarar av, då kommer de få lägga in mig på psyk istället för förlossningen.

• acure

Skönt att du får tid till TUL Småland, även om vi hoppas att du slipper gå så långt. Jag skulle också vilja göra tul, fått för mig att jag kommer få en stor bebis efter att ha läst en blogg om en tjej som fick en bebis på 6 kg och 59 cm!!! Då blev jag livrädd!!! Haha, men min Bm tror att bebisen är normalstor får gå på hennes ord. Gud vad man får för sig mycket nu när man bara går och väntar...

• acure

Småland: havreflar! Haha vad rolig han är. Funkar det med havregryn då? Eller kliar det fortfarande? Om du har mildoson hemma kan du prova det. Det hjälper mot allt!! :)

• acure

Sofy: samma här, hemskt trött och ont i kroppen. Ska gå och lägga mig nu orkar inte vara vaken en minut till. Tycker att du har varit duktig idag och tagit det lugnt. Förstår att det måste vara jobbigt för en duracellkanin som du.:)

• acure

På bebisfronten intet nytt idag heller, men jag misstänker att slemmisen håller på att lossna lite, men det kanske bara är önsketänkande också. Man ser det man vill se just nu. Har bara haft vattniga flytningar de senaste tio veckorna men nu börjar det bli lite mer klumpar (säkert helt normalt dock och ingen slemmis alls). Förlåt för detaljer. Har sovit jättedåligt med oregelbundna sammandragningar, tänkte att de skulle fortsätta och bli regelbundna under dagen men icke, det slutar såklart så fort man sätter första frukosttuggan i munnen.

Vi har dock försökt hålla oss sysselsatta idag, plockat upp barnvagnen från källaren och bäddat iordning i den så nu är verkligen allting klart, fattas bara en bebis.

Får sms och samtal hela tiden om det har hänt något och jag trodde ärligt talat inte att jag skulle störa mig på det men det börjar faktiskt gå mig på nerverna när vissa hör av sig flera ggr per dag. jag menar, jag lovar att säga till när bebisen har kommit, det vet de om. Men jag vet ju hur nyfikna folk är jag är också nyfiken när folk omkring mig väntar smått, men flera ggr per dag är väl lite överdrivet eller är jag bara en surkärring nu? Dock är jag väl glad att så många faktiskt bryr sig som aldrig hör av sig annars. Eller så kanske man ska ta det som något negativt? haha, önskar bara att jag hade något roligare svar att ge än: "Nej, ingen bebis ännu, men vi hör av oss så fort något sker." (men när ni i tråden frågar är det självklart en helt annan sak! För ni förstår ju hela resan på ett annat sätt än vad andra gör, så fråga på ni, :P)

Småland och Sofy, hur mår ni? Angående klådan Smålandsjänta: Tror att oljan kanske förvärrar det för dig, har du provat smörja med mildison? Är gammalt eksembarn och Mildison är min räddning i alla väder! Helt okej under graviditet enligt Fass.

• acure
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-06 15:14:49 följande:
    Pinklove: här är en till surkärring! Har nu slutat svara i telefonen för jag orkar inte! Förr eller senare får de veta när bebisen kom och jag tror inte man kommer kunna vara tyst när han är här!

Här har jag oxå haft en hemsk natt, de kom riktigt tätt 3.30-4.30 gick varken sitta/ligga eller stå, trodde verkligen det var på G men nopp, avtog och jag somnade om. Började igen vid 7.30 i morse men när jag gick upp vid 8.30 så klingade de av igen! Sen varit lugnt under dagen har oxå sysselsatt oss med annat ( efter mitt psykbryt när sambon kom upp) mio, fikat och promenad, underbart väder!

Nej den salvan har jag aldrig testat! Kanske ska ta mig till Apoteket? Är den receptfri?
    Ja jag blir inte klok på alla falskstarter, sätt igång på riktigt liksom!

Mildison är receptfri, en liten gul/vit tub. Brukar finnas bland krämer för torr/problemhy. Det är en mild kortisonsalva som stillar klådan helt fantastiskt! Hoppas den stillar din fruktansvärda klåda också...låter inge vidare...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma