Inlägg från: Muffe80 |Visa alla inlägg
  • Muffe80

Plus igen efter mf/ma

har läst att man i min vecka ungefär ska kunna känna livmodern...dum fråga, men exakt var på magen ska jag trycka för att känna den som bäst?

• Muffe80

Oj, coolt. Men det verkar lite läskigt... haha jag är rädd för allt sm har med pilla och trycka att göra så kanse ska avstå ändå

Tänk om jag inte känner ngt, då blir jag bara orolig.. :)

• Muffe80

Det känns som mitt illamående har avtagit lite och blir hjälpt så fort jag äter något.
    På morgonen vill kroppen kräkas men det finns liksom inget att kräkas ut, och sen känner jag mest svagt illamående hela tiden liksom. Men inte alls som förut. Undrar om det vänder nu?
    Eller bör man oroa sig?

Det här med att berätta för sina närmsta vänner, berättar ni för en del vänner innan t ex mormor och farmor osv?
    Jag är rädd att det kommer ut och sprids innan man själv hinner berätta för sina släktingar.

Om jag berättar för mina fem närmsta vänner s berättar ju de för sina sambosar helt klart, och hur lätt är det inte att man sprider vidare saker och säger att "säg inte detta till någon osv...."

Svårt det där. och så har jag tänkt att: måste man berätta för alla sina vänner på samma dag typ? Kan tänka mig att nån vän till mig kanske tar illa upp om den andra fått veta dagen innan osv...

• Muffe80

Grattis Mabaja

Vecka 12 idag!! Wihooo!
    dock är illamåendet nästan helt borta, oroväckande. skulle vara skönt med ett UL snaaaart! ca 2 veckor kvar...

• Muffe80

Läste på flera sidor att det i v12-13 verkligen ska synas att man är gravid, stämmer verkligen det?

• Muffe80

Härligt Mabaja, blir alldeles tårögd
    Jag vill också ha bebis...känns som en evighet kvar. Kan de inte bara komma direkt?

• Muffe80

Kan man lyssna på hjärtljud redan i v 12 typ?

• Muffe80

Jag tänkte om bm kunde kolla hjärtljud på inskrivningen på fredag men det vill hon säkerligen inte, de erbjuder ju inte mycket alls där jag går tyvärr.
    Nu börjar det hända saker, blodprov för KUB på onsdag, inskrivning på fredag och KUB nästa torsdag.... ihh, nervöst!
    Tar tillbaka det om att jag inte mår illa - spydde nyss... Men nu är allt som vanligt igen och det lugnar mig lite haha! Sjuk man är! Jag som hade värsta energin på fm och skulle baka kakor till kvällen hade jag tänkt, så blir det nog inte!

• Muffe80

Mabaja, hoppas du får in någon bild på underverket snart

Jag tar tillbaka det om att illamåendet är på väg bort. Hua! Spytt nu på morgonen och mår skitilla just nu och tycker synd om mig själv som sitter på jobbet och har 8 timmar kvar att jobba... suck.
    Bläää!!!

• Muffe80

haha. Jag måste erkänna att jag saknade illamåendet i går, jag mådde ju bra, vad skulle jag göra efter jobbet liksom? Så är det även en liten "garanti" att det kanske står rätt till om man mår illa tänker jag.... men nu vet i tusan, nu ångrar jag mig och vill må bra igen. Det är så jobbigt att smyga iväg på jobbet och hulka "tyst" när toan är bredvid kollegan ungefär....

Hur mår du nu Mabaja? Är man helt "annorlunda" där nere efter förlossningen? Jag är livrädd att bli uttöjd för alltid

En fråga till: Vad gör man på inskrivningen??

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma