• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

odd- skönt att höra! Jag håller tummarna för mig själv haha och hoppas att jag snart är i v 23 typ Vore så mysigt med en mage!!!

Det är dock svårt att inte oroa sig och när läkaren sa att det kunde vara missfall eftersom han inte såg en prick så undrar man ju, enligt sköterskan skulle han vara såååå bra men ärligt talat vill jag inte gå dit något mer. Kanske ska boka privat närmre mig istället där de är lite trevligare?

• Odetta
    Happiness skrev 2010-09-04 10:50:10 följande:
    Postafen, receptfritt. Lergigane comp rcept, Pimperane recept ( tar ej själv). Mår fortfarande dåligt och är  v13. Så snacket att allt går över efter v 12 funkade inte på mig.
    På apoteket sa de att man inte ska ta Calma som gravid.
    Elocon ska jag inte ta. så ja gköpte Hydrokortison igår. Sen drog jag ut bylarna i mina BH-ar. Haha! Vågar inte ha nåot metaliskt på mig alls. ingen klocka, inte vitguld. inget.
    Ska se om jag hittaer någon info om gravid eksem.
    Hej på dig gumman! Vet du, med lilleman mådde jag illa till v17-18 ungefär så det funkade inte på mig heller Hur mådde du med pojkarna? Jag funderar på om det kanske är en tös i magen för jag mår så heeeeeeelt olika från hur jag mådde med lilleman Kanske en tösabit för er med?

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • sugarrush

Längtan: ha en underbar resa! Njut av sol och bad och varandra!

Havsklippan: fy sjutton vad jobbigt. Tycker synd om dig. Hoppas det snart blir bättre.

Muffe: det kommer gå bra, härligt att höra att du är positiv. Om 6 veckor kan vi slappna av. Jag längtar dit så sjukt mycket!!!

• Odetta
    Mamma till W skrev 2010-09-04 10:54:36 följande:
    Jag spydde sista gången i vecka 29 så som sagt, allt går inte över i vecka 12. och den förlamande tröttheten har inte försvunnit än heller. Har varit sådär plågsamt trött sen januari. Inte det roligaste kanske, men nu är jag van att vara trött så blir nog ingen större skillnad kommande veckor när bebisen kommit! :)
    Du kommer nog inte känna dig helt  utvilad och pigg förrens du är 18 år äldre än vad du är idag och ungen flyttat ur boet  

*kramisar*
  • Mabaja
    Odetta skrev 2010-09-04 11:11:25 följande:
    Du kommer nog inte känna dig helt  utvilad och pigg förrens du är 18 år äldre än vad du är idag och ungen flyttat ur boet  

*kramisar*
    Nej och då är det ju bra att jag fått 8 månaders träning innan! :)
  • Happiness
    Mamma till W skrev 2010-09-04 10:54:36 följande:
    Jag spydde sista gången i vecka 29 så som sagt, allt går inte över i vecka 12. och den förlamande tröttheten har inte försvunnit än heller. Har varit sådär plågsamt trött sen januari. Inte det roligaste kanske, men nu är jag van att vara trött så blir nog ingen större skillnad kommande veckor när bebisen kommit! :)
    Ändå har du varit så duktig och tränat så mycket och så länge impad....
    Tänkte fråga dig...om jag fattat de hela rätt så tyckte du att du vägde för mycket vid inskrivningen och har sen dess bara gått upp 5 kilo. Hur funkar det liksom. Tar barnet av det man redan har då eller? Själv är jag ju stor och bävar för hur mycket vikt detta kommer bli i slutänden. Min BM sa mer eller mindre rakt ut att jag kommer helt bestämt gå upp 15 kilo...Tänkte på dig då och att jag skulle fråga. *hoppas inte frågan är allt för påflugen*  jag blev nog lite ledsen när hon så bestämt sa så och typ menade...synd att du väger så mycket redan typ. *KRAM*
    (väger runt 80 kg nu och är 1.69 lång)
  • Mabaja
    Happiness skrev 2010-09-04 11:13:51 följande:
    Tänkte fråga dig...om jag fattat de hela rätt så tyckte du att du vägde för mycket vid inskrivningen och har sen dess bara gått upp 5 kilo. Hur funkar det liksom. Tar barnet av det man redan har då eller? Själv är jag ju stor och bävar för hur mycket vikt detta kommer bli i slutänden. Min BM sa mer eller mindre rakt ut att jag kommer helt bestämt gå upp 15 kilo...Tänkte på dig då och att jag skulle fråga. *hoppas inte frågan är allt för påflugen*  jag blev nog lite ledsen när hon så bestämt sa så och typ menade...synd att du väger så mycket redan typ. *KRAM*
    Jag tror att som så att kroppen går upp det den behöver, oavsett kroppsstorlek. och att jag gått upp så lite (även om jag hade hoppats på ännu mindre) för att kroppen tar av sina reserver redan från början. Jag har inte gjort några förändringar när det gäller mat eller så, jag har ätit det jag velat. Men när jag spydde konstant så gjorde det ju inget vad jag åt, det åkte ju upp igen! ;) 

Min bm sa till mig att jag skulle försöka gå upp så lite som möjligt. Jag har försökt lägga fokus på motion istället för kosten då vissa saker klarar jag inte lukten av. 

För två veckor sen hade jag gått upp 5.5 kg. nu är jag i vecka 37... Så hamnar väl kring 8-10 kg i slutet och det är nog inte jättefarligt. Sen ställer jag mig alltid på vågen när jag kunnat gå på toa några dagar i rad, vilket inte händer alltför ofta.  
  • Happiness
    Odetta skrev 2010-09-04 11:08:00 följande:
    Hej på dig gumman! Vet du, med lilleman mådde jag illa till v17-18 ungefär så det funkade inte på mig heller Hur mådde du med pojkarna? Jag funderar på om det kanske är en tös i magen för jag mår så heeeeeeelt olika från hur jag mådde med lilleman Kanske en tösabit för er med?

*kram*
    Hej tjejen!

Väntar fortfarande på ditt telefonsamtal *skämt blink blink* Hoppas ni har det bra där uppe. Här är det vindstilla och strålande sol. Mannen är ute och spelar golf och vi är barnlediga till imorgon eftermiddag. Hur går skolan?

Pojk,,,,funderar hur det var. Hmmmm jag mådde pissillla länge med 03:an...till efter v 20 helt bestämt. åhhh vad jag hoppas du har rätt om den lilla flickan skulle så gärna vilja shoppa rosa och Hello Kitty.Är trött på vapen,bilar och Bionicle. . Tänkte ju fråga om kön vi rul men vet inte jag vågar.....får jag dåliga siffror på KUB blir det ju FVP och då får man ju också reda på könet. Grannen sa att hon fick reda på det i v18 och bröt ihop typ. Hela grav. var förstörd. Självklart blev hon kär så fort on fick se pojken men ändå. Man vet ju aldrig hur man reagerar. Vet bara att längtan efter rosa är stor.

Vet du vilket namn vi diskuterade imorse...jo Efraim och Zacharias...udda fina namn. Flicknamn har jag bara ett och det är Sofia. Hoppas det är en liten Sofia i magen. *ha en bra dag*
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-09-04 11:13:51 följande:
    Men vännen, vi är lika stora så jag tycker inte alls att du låter stor  Jag är 1.68 och senast jag vägde mig stod vågen på 84 kilo. Ok, jag har gått in i v19 idag, runt din vecka vägde jag ungefär samma som du nu gör.

Hur mycket gick du upp förra gången?

Första gången gick jag upp 25 kilo och alla andra gånger efter det ca 12. Oavsett hur mycket jag gick upp dock så har jag aldrig överskridigt 92 kilo vid förlossningen...så jag räknar med att jag nog hamnar där denna gången med

*kram*
  • Happiness

ODD: Det lutar ju faktiskt åt att det är DU som har en flicka i magen. och jag en liten Bionicle till. Haha!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma