• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush

Men vilka underbara nyheter Muffe, hoppet är verkligen inte ute! Storleken låter ju rimlig också flr hur långt gången du är. Och vad skönt att du fick en ny tid nästa vecka också.
    Där ser du, vi SKA få barn, du och jag på samma dag dessutom (fast du i norr och jag i söder )

• Muffe80

Håller mina tummar SÅÅÅÅ hårt!!! ni anar inte, jag skulle bli knäckt av nytt missfall igen, men däremot skulle jag se det positivt i att vi troligen skulle bli gravida snabbt igen.. så bebis nästa år är inte kört...

• sofy
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-09-03 16:07:28 följande:
    Sofy: TACK! Nu blev jag lite lugnare men det är svårt slappna av och njuta när man helatiden får blod i byxan. Vi som bara vill skrika ut att vi ska ha barn men vågar ju inte berätta när det är såhär! 13+5 vill man ju berätta...
    Ingen fara! Jag fick panik när de va klarrött blod på pappret, men de avtog ganska snart efter men kom tillbaka 2 dgr senare, avtog lika fort igen.. De e nog bara någe kärl som sagt, :) Min läkare sa att mina proggisar kan reta upp tappen eftersom den ligger o grottar in sig precis bredvid liksom, o sen när de rann ut kom de blod me.. Så antar pevaryl e samma för ja har svamp nu men känner inte av den alls men dom ville inte sätta in mig på de för de blir för många vagitorer då sa dom, hm.. vene riktigt va dom menade exakt, men man kanske retar upp den för mkt om man redan störs av de liksom..

Lite OT, bor du i Huddinge? :D
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-03 16:13:48 följande:
    Håller mina tummar SÅÅÅÅ hårt!!! ni anar inte, jag skulle bli knäckt av nytt missfall igen, men däremot skulle jag se det positivt i att vi troligen skulle bli gravida snabbt igen.. så bebis nästa år är inte kört...
    De blir inga missfall för dig inte!! ;) Så ere bara! :D
  • Längtan efter liten
    Muffe80 skrev 2010-09-03 15:47:01 följande:
    Hej tjejer

Nu är jag hemma efter ett besök på akuten.
    När jag kom dit gick jag fram till disken och fick prata med en ngt otrevlig tjej som ringer upp gyn och det hon säger i luren är "jaha, de har alltså stängt nu..."....

Jaha?
    Jag sa inget mer om det, och hon sa inget heller, sen frågade hon hur jag ville betala och då fick jag gå till andra disken. När jag betalt frågar jag vad jag ska göra, och en annan säger åt mig att vänta i väntrummet.
    Då frågade jag om jag inte ska lämna urinprov som sist och första sköterskan mumlar ..."joooo".

Får muggen, och får fråga om vägen (vet ju vägen men det vet ju inte dem...)

Väntade sen en timme å sen fick jag komma in till läkare (de hade bytt skift därför sa hon att det var stängt...)
    det var samma läkare som sist jag var där och då var han trevlig, men inte idag.

Jag berättade min historia om gamla missfallet och rädsla för ett nytt och när jag sedan tog av mig kläderna frågade han "Men vad gör du här egentligen, vad tror du vi kan göra?"
    Då blev jag lite paff.

Han undersökte mig på 30 sek och sa att han såg en hinnsäck på ca 10 mm men inget foster. Han sa att han kanske borde sett ett foster som en liten prick men var inte säker på det heller utan gav mig en tid nästa vecka igen för att se hur det utvecklar sig...

Så, jag vet inget mer och är inget klokare... dock ser det kanske inte så bra ut om han inte såg en prick på skärmen.. eller hur?

Mamma ringde mig nyss också. Hade även denna gång känt på sig att jag inte var på jobbet, vad sänder jag för signaler? Hon frågade hrur jag mådde och jag sa att jag har feber vilket jag har, 38 grader ungefär.
    Hon frågade om allt var ok efter missfallet och var rädd att jag hade ont i magen efter det och sa att det kommer gå bra nästa gång, jo tjena!! Ville inte säga att jag var gravid igen ifall detta går vägen, men det gör det troligen inte. Hon får veta snart.

Ska iväg med jobbet ikväll på galej, men det kanske är läge att skippa eller??
    Det jobbiga är ju att förklara sig på jobbet, gick hem pga magont, men ringer nu och säger att jag har feber...
    Vad ska jag säga när jag ska på undersökning nästa vecka? Puh
    Du.. jag tycker iaf att det låter bra... en hinnsäck på 10 mm tycker jag låter normalt...
    man behöver absolut inte se mer...
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten

Själv nojar jag nu sista dagen...

har haft massor med flytningar idag som är gula.. ja jag vet att det är normalt.. men har ju haft det lugnt med allt vad flytningar heter nu någon vecka.. och mste de komma dagen innan vi ska åka?

FAN!

• Muffe80

Jag fick fråga två gånger om den var 10 mm, för han visade bara med fingret liksom... och han sa ungfär så...
    Så den siffran tog jag tll mig, men han vet ju inte hur viktigt detta är för mig så den kanske lika gärna var 5 mm, inte vet jag....
    Såg ut som 3 cm på skärmen iaf haha!

Jag har ju bara blött i går på em, och då kom det ca max 2 cm i diameter på pappret, inget mer...

Sedan bruna flytningar och mer av dessa idag och därför såg jag hoppet som ute!

• Smålands jänta i storstaden

Sofy: okej det låter som en rimlig förklaring för hon såg igår att moderkakan hade börjat dra sig uppåt, blödde troligen från den i fredags när det bara rann blod. Så jag går på att det var ett känsligt blodkärl eller slemhinnorna så är jag lite lugnare! Bor i Älvsjö så huddinge är närmast! Har förstått att vi är ganska så många 08 här i tråden! Kul!

• Längtan efter liten
    Muffe80 skrev 2010-09-03 16:17:23 följande:
    Jag fick fråga två gånger om den var 10 mm, för han visade bara med fingret liksom... och han sa ungfär så...
    Så den siffran tog jag tll mig, men han vet ju inte hur viktigt detta är för mig så den kanske lika gärna var 5 mm, inte vet jag....

Jag har ju bara blött i går på em, och då kom det ca max 2 cm i diameter på pappret, inget mer...

men det ska du inte göra vännen, än så länge är det långt ifrån över... det här är bara början på din graviditet
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-03 16:17:23 följande:

Mätte han inte me markörerna på skärmen? Herregud vilken jävla läkare, ring o klaga!

Jaa, men dåså! Då e de nog bara ett blodkärl som gått sönder, då kommer de färskt för att sen bli brunt.. Exakt som på mig! :D
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma