• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-03 20:39:15 följande:
    Jag tror inte jag är gravid... dels såg han inget och dels så ömmar inte mina bröst längre och jag känner INGET.
    Han såg inget? Men gumman.. de gjorde han ju visst! Du har väl inte blödit mer? Isåfall är ju hinnsäcken kvar och du är gravid. Mina bröst har varierat från dag till dag, ibland känner ja inget alls, o sen kommer de tillbaka.. De kan va psykiskt också just nu eftersom du tänker på de en del.. Då "försvinner" symptomen liksom för någe annat tar överhanden..
  • Muffe80

men överallt som jag googlar så verkar det som att alla andra i denna vecka och tid har sett  gulesäcken och han såg ju inget ju...

Kanske inte ska måla fan på väggen, utan tro att jag är gravid ända tills jag blöder. Men jag är rädd att det blir som sist, att hinnsäcken växer till 3 cm men det finns inget foster... och allt kommer ut i v 9... alldeles för sent.
    Det är lika bra att få veta nu tycker jag.

• Längtan efter liten
    Muffe80 skrev 2010-09-03 20:44:43 följande:
    men överallt som jag googlar så verkar det som att alla andra i denna vecka och tid har sett  gulesäcken och han såg ju inget ju...

Kanske inte ska måla fan på väggen, utan tro att jag är gravid ända tills jag blöder. Men jag är rädd att det blir som sist, att hinnsäcken växer till 3 cm men det finns inget foster... och allt kommer ut i v 9... alldeles för sent.
    Det är lika bra att få veta nu tycker jag.
    vilken vecka ska du vara i?

i 5+6 var min hinnsäck 14 mm...
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    Muffe80 skrev 2010-09-03 21:17:14 följande:
    5+4 idag!
    ja men du ser :) det är ju kanooon bra :D oroa dig inte vännen i onödan.. än får du inte tappa hoppet...
    Kram...
    Längtan efter liten är stor
  • Dag och natt
    sofy skrev 2010-09-03 18:16:44 följande:
    Jaa! :D Mys!

Ihopsjunken? Jag har alltid funderat på hur den ser ut då.. kan du förklara? :)
    Ja du, som en punkterad ballong som blivit nästan platt, ihopplattad på höjden på nåt sätt.
    Minns inte i detalj men ungefär så. 

Jag är så himla less på den här förkylningen nu så jag dör! Feber ibland, idag spydde jag till och med efter en hostattack. Blir så rastlös av att inte kunna göra något och efter att ha suttit/legat i den här soffan senaste tre dagarna... För pigg för att sova också... bläää.... Sorry för mitt uppmuntrande inlägg.. Kräks

• Mabaja
    Dag och natt skrev 2010-09-03 21:27:38 följande:
    Ja du, som en punkterad ballong som blivit nästan platt, ihopplattad på höjden på nåt sätt.

Jag är så himla less på den här förkylningen nu så jag dör! Feber ibland, idag spydde jag till och med efter en hostattack. Blir så rastlös av att inte kunna göra något och efter att ha suttit/legat i den här soffan senaste tre dagarna... För pigg för att sova också... bläää.... Sorry för mitt uppmuntrande inlägg.. Kräks

vi kan peppa varandra så vi blir friska! :) Jag har också åkt på en dunderförkylning. Helt slut! Men har ju ett jobb att sköta, dock är det soffan som gäller kvällstid!
  • sugarrush

Vet hur segt det är att vara sådär förkyld.
    Ladda ned lite bra tv-serier vetja. Ta sedan en liten promenad till ica och köp din favoritglass. GÅ hem, titta på din serie och njuuuut av glassen! Då känner du dig nog lite bättre...gladare iallafall!
  • sofy

Haha jag tror jag förstår iallafall ;)

Jaa, jag också!! Varit såhär nu i snart 2 veckor.. Och har mest legat i soffan o glott.. Såå kul! Har också feber till o från, irriterande! Vill bara va friiisk!

Varit vaken sen 9 idag, nu börjar ögonen gå i kors.. men ska hålla mig vaken liiite till..
  • Muffe80

Jag ska gå och lägga mig nu tjejer, fortfarande bara brunt på pappret!

Hoppas ni kan sova gott.

Själv känner jag mig så onyttig, åt massa godis i går och lite chips idag och knappt ngt nyttigt, men lilla fostret kanske inte tar skada av det så här tidigt?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma