• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    Happiness skrev 2010-09-04 11:55:52 följande:
    Oj då hette farfarn William. Sorry...HAha! Det blir inte riktigt rätt idag...
    Ja precis, hans farfar heter William och vill ha ett namn efter honom! :)

Vi hoppas också på en flicka då det inte finns någon på min mans pappas sida på många många år! :) och hans farfar har tröttnat på pojkar.. haha. Han vill att vi ska få en tjej!
  • Happiness
    Odetta skrev 2010-09-04 11:54:10 följande:
    Här springer jag ingenstans! Mannen har precis bakat igen....så vi kan skippa att röra på oss och äta nybakade bullar istället Eller nybakade kolakakor...nybakad kladdkaka eller får jag bjuda på lite cheesecake? ASG!!!

(vi ska på fika till min mamma och hon frågade om M inte kunde baka nått, så han sa ok och bakade massor)
    Åhhh vilken härlig förnuftig man du har Han vet vad man ska göra till  svärmor...Det går absolut INTE att röra sig en centimeter efter nybakade bullar kommer med laidback-garanti....

Jiiiis ett helt bageri...jag tar gärna mycket cheesecake. Suck tänk om det är sån där god frusen sak. Vanlig går också bra *trånar'
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2010-09-04 11:41:00 följande:
    apropå namn, vår ska heta wilex (står för "den överlevande") eller wilda...
    Det var också fina namn!!!! Och jag tycker också om namn med betydlese Wilda har vi också på vår namnlista, men inte lika högt upp som dem andra. En vän till mig döpte sin flicka till Vilja, det tycker jag också är fint

Sedan som mellannamn skulle jag vilja ha Minea till en flicka, det betyder "den efterlängtade"

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Happiness

ODD :Minea gillade jag....på vilket språk betyder det den efterlängtade?

Gillar namn som börjar på M det blir så runt och fint. Melody har jag gillat sen jag var liten ( Hello Kittys komis)...men men mannen tycker det är för hippt . Hon skulle inte bli tagen seriööööööst i samhället...ok då.

Zacharias betyder "GUD kommer ihåg."
    Sofia betyder "vishet"
    Efraim betyder den fruktbare eller fruktsamma... Haha! Det kan ju komma till användning.

• färnik
    Odetta skrev 2010-09-04 11:44:17 följande:
    Bionicle....ä'r det det vi har att se fram emot? Haha, det vet jag inte ens vad det är! Gillar barn inte dinosaurierr och sådant längre nuförtiden?
    Inte jag heller. Min dotter är dinosauriefrälst sedan ett par år, så visst finns det sådana barn fortfarande. Flört

Fy tusan vad jag har mått dåligt ett par dagar, igår låg jag hela dagen och kräktes. riktigt eländigt är det just nu. Vill bara sova... Och vi som ska på kräftskiva idag och allt, hur ska jag orka?!?

Idag går jag in i v 12, trots att dagarna går så långsamt, så har ändå tiden gått ganska snabbt på ngt vis... Oskyldig Den här bebisen börjar bli verklig för mig nu, fastän jag inte vill, så fantiserar jag om namn, förlossning och allt möjligt, både i vaket och sovande tillstånd... Jag har bestämt fått för mig att det är en pojke därinne. Men egentligen vill jag inte alls tänka så, inte redan, det är fortfarande alldeles för osäkert, om det ska få gå bra...
  • MCT79

Jag har en gammal kompis som döpte sin dotter till Lycka... då tyckte jagd et var märkligt nu är det fiiint.. =)

Idag fick jag ett spontanryck och gick till frissan... klippte av mig håret. Sådär. Det var jag värd. =)

• sofy

God morgon tjejer!! Glad

Idag är ja illamående igen.. Uuh! Får knappt i mig någe o äta heller för då blir de värre..

Varför mår ja bara illa vissa dagar? Helskumt. Ska man må illa kan man väl göra de varje dag, eller inte alls?! Skrikandes

• Odetta
    sofy skrev 2010-09-04 12:49:07 följande:
    God morgon tjejer!! Glad

Idag är ja illamående igen.. Uuh! Får knappt i mig någe o äta heller för då blir de värre..

Varför mår ja bara illa vissa dagar? Helskumt. Ska man må illa kan man väl göra de varje dag, eller inte alls?! Skrikandes
    När du börjar må illa varje dag ska jag påminna dig om att det var det du ville

Litet tips: ät lite lite av det du just i den sekunden känner för. oftast funkar milda frukter som melon eller aprikos. Nått med mycket vatten i Sötmandel är också bra emot illamåendet!

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Muffe80

Suck!!

Mensvärk nu på em, och jag känner hur det rinner flytningar.. .än så länge bruna, men det kommer väl snart rött..

Man säger ju att brunt är gammalt blod, men hur länge kan man ha gammalt blod egentligen? Någonstans måste det ju sippra färskt blod inuti mig?

Är rädd!! Men förberedd!

• kajsalisa

Hej tjejer. Går in i vecka 24 idag. Helt overkligt och helt underbart. Var och kollade barnvagn för första gången idag, fast bara en snabbis. Såsvårt att veta vad som är värt att satsa på... Tänker på och lider med er som mår illa. Måste vara sjukt jobbigt. Urk!! Sänder också en tanke till er som är relativt nygravida. Ovissheten är SÅ jobbig, jag vet. Det enda jag kan trösta er med är att det blir bättre så småningom... Kul att namndiskussionen har dragit igång. Jag behöver all inspiration jag kan få, framför allt med pojknamn. Mannen är ju engelsktalande så vi måste dessutom hitta ett namn sin funkar bra både på svenska och engelska... Ledsen för ostrukturerat inlägg, men det blir så när jag skriver från telefonen...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma