• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

Godmorgon tjejer, det var visst jag som sade både godnatt och godmorgon

I dag ska jag äta kräftor, visst är det inget problem att äta kräftor som är fiskade i Sverige i en sjö?? Eller??

Jag har fortfarande bruna flytningar när jag torkar mig, men inte annars. Det har kommit lite milimeterstora klumpar i detta, men det kanske mest är torkat blod typ?

Känner mig inte gravid i dag heller, aningen illamående kanske. Men var är mina förstorade och ömma bröst, vll ha tillbaka dem!!!

Längtar så till VUL om en vecka och hoppas att det inte kommer mer blöding innan dess.
    Han sa att jag skulle kunna komma tillbaka runt den 10/9 i v 6+4 tror jag det blir, men de skulle ringa om tid. Funderar på att ta veckan efter det, typ i v 7+3, då kanske man har chans att se ett hjärta? Hellre vänta en vecka och se  det ticka, känner jag!
    För sen vågar jag inte göra fler VUL, och nästa är UL i v 12.

Just nu känns det som att om bebis stannar kvar i magen, så spelar det ingen roll hur lång tid det är tills vi ska berätta, det är i alla fall tidigare än om vi skulle få misfall nu tänker jag... :)

• rontgensyrran
    sofy skrev 2010-09-03 20:22:35 följande:
    jag har dom senaste dagarna haft typ som "hugg" eller va man ska säga nedanför blygdbenet, liiite mer åt vänster från mitt håll liksom.. va kan de vara?! absolut inte hela tiden men nångång ibland.. (?)
    Absolut! Det hade jag med! Kändes döskumt och trodde att det inte var som det skulle. Men sitter man här med mage i v 23(22+1)
  • Dag och natt

Godmorgon...!

Åh jisses säger jag bara... Nu mår jag så sjukt dåligt, har spytt några gånger på morgonen - japp, det verkar som det har kommit igång. Igår kväll trodde jag att det var pga min hostattack. Men jag är säkert känsligare nu när jag är sjuk så det kanske inte är så konstigt. Jag får inte i mig nånting, försöker dricka lite, försöker ta nåt kex... Även fast jag hade ätit lite frukost i form av yoghurt och macka så hjälpte det inte.
    Har inte sovit på hela natten för jag var alldeles tjock i halsen! Så jag är helt slut....

Jag brukar ha problem med åksjuka i normala fall och har därför Calma hemma, åksjuketuggummi. Men när jag läser på nätet så står det att man måste rådgöra med sin läkare vid graviditet och att man bara får ta det efter särskilt övervägande... Jag som tycker Calma är så otroligt bra... ! Vad tar ni mot ert illamående ni som fått det? Just nu sitter jag med sea-band och hoppas de ska hjälpa någorlunda iaf.

Tror inte att jag vara så aktiv här idag, ögonen går nästan i kors av trötthet. Sköt om er sötisar!! KRAM! 

• Längtan efter liten

Nu åker vi snart till flygplatsen... så vi ses om 2 veckor.
    Håll tummarna att det inte blir någe mer flytningar för min del i grekland...
    vill bara kunna njuta...
    Hoppas allt går bra för er med...

stor kram till er alla.

Längtan efter liten är stor
  • Dag och natt
    Längtan efter liten skrev 2010-09-04 10:34:42 följande:
    Nu åker vi snart till flygplatsen... så vi ses om 2 veckor.
    Håll tummarna att det inte blir någe mer flytningar för min del i grekland...
    vill bara kunna njuta...
    Hoppas allt går bra för er med...

stor kram till er alla.
    Åh ha det så underbart!!! Du ska se att allt går bra!! Håller alla tummar och tår och hoppas att ni bara kan njuta nu!! KRAM!
  • Happiness
    Dag och natt skrev 2010-09-04 10:33:42 följande:
    Godmorgon...!

Åh jisses säger jag bara... Nu mår jag så sjukt dåligt, har spytt några gånger på morgonen - japp, det verkar som det har kommit igång. Igår kväll trodde jag att det var pga min hostattack. Men jag är säkert känsligare nu när jag är sjuk så det kanske inte är så konstigt. Jag får inte i mig nånting, försöker dricka lite, försöker ta nåt kex... Även fast jag hade ätit lite frukost i form av yoghurt och macka så hjälpte det inte.
    Har inte sovit på hela natten för jag var alldeles tjock i halsen! Så jag är helt slut....

Jag brukar ha problem med åksjuka i normala fall och har därför Calma hemma, åksjuketuggummi. Men när jag läser på nätet så står det att man måste rådgöra med sin läkare vid graviditet och att man bara får ta det efter särskilt övervägande... Jag som tycker Calma är så otroligt bra... ! Vad tar ni mot ert illamående ni som fått det? Just nu sitter jag med sea-band och hoppas de ska hjälpa någorlunda iaf.

Tror inte att jag vara så aktiv här idag, ögonen går nästan i kors av trötthet. Sköt om er sötisar!! KRAM! 
    Postafen, receptfritt. Lergigane comp rcept, Pimperane recept ( tar ej själv). Mår fortfarande dåligt och är  v13. Så snacket att allt går över efter v 12 funkade inte på mig.
    På apoteket sa de att man inte ska ta Calma som gravid.
    Elocon ska jag inte ta. så ja gköpte Hydrokortison igår. Sen drog jag ut bylarna i mina BH-ar. Haha! Vågar inte ha nåot metaliskt på mig alls. ingen klocka, inte vitguld. inget.
    Ska se om jag hittaer någon info om gravid eksem.
  • Mabaja
    Happiness skrev 2010-09-04 10:50:10 följande:
    Postafen, receptfritt. Lergigane comp rcept, Pimperane recept ( tar ej själv). Mår fortfarande dåligt och är  v13. Så snacket att allt går över efter v 12 funkade inte på mig.
    På apoteket sa de att man inte ska ta Calma som gravid.
    Elocon ska jag inte ta. så ja gköpte Hydrokortison igår. Sen drog jag ut bylarna i mina BH-ar. Haha! Vågar inte ha nåot metaliskt på mig alls. ingen klocka, inte vitguld. inget.
    Ska se om jag hittaer någon info om gravid eksem.
    Jag spydde sista gången i vecka 29 så som sagt, allt går inte över i vecka 12. och den förlamande tröttheten har inte försvunnit än heller. Har varit sådär plågsamt trött sen januari. Inte det roligaste kanske, men nu är jag van att vara trött så blir nog ingen större skillnad kommande veckor när bebisen kommit! :)
  • Odetta
    Muffe80 skrev 2010-09-04 09:32:59 följande:
    Godmorgon tjejer, det var visst jag som sade både godnatt och godmorgon

I dag ska jag äta kräftor, visst är det inget problem att äta kräftor som är fiskade i Sverige i en sjö?? Eller??

Jag har fortfarande bruna flytningar när jag torkar mig, men inte annars. Det har kommit lite milimeterstora klumpar i detta, men det kanske mest är torkat blod typ?

Känner mig inte gravid i dag heller, aningen illamående kanske. Men var är mina förstorade och ömma bröst, vll ha tillbaka dem!!!

Längtar så till VUL om en vecka och hoppas att det inte kommer mer blöding innan dess.
    Han sa att jag skulle kunna komma tillbaka runt den 10/9 i v 6+4 tror jag det blir, men de skulle ringa om tid. Funderar på att ta veckan efter det, typ i v 7+3, då kanske man har chans att se ett hjärta? Hellre vänta en vecka och se  det ticka, känner jag!
    För sen vågar jag inte göra fler VUL, och nästa är UL i v 12.

Just nu känns det som att om bebis stannar kvar i magen, så spelar det ingen roll hur lång tid det är tills vi ska berätta, det är i alla fall tidigare än om vi skulle få misfall nu tänker jag... :)
    God morgon på dig med

Vet du...mitt illamående kommer alltid först i v7...innan dess brukar jag som du inte känna ett endaste smack förutom molvärk som känns som om mensen kommer vilken sekund som hellst.

Och ang dina bruna flytningar...det är bara gammalt när det är brunt. Och millimeter stora klumpar som du beskriver har du alldeles rätt i att det bara är lite gammalt det också. Till och med bra när det blir sådär för då är det på väg att ta slut och det gamla färgar inte alla flytningar lika mycket utan klumpar ihop sig sådär

Jag tror på din böna vännen! *bamsekram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Cat79

Längtan efter liten: Ha en underbar resa! KRAM

Muffe80: Det kommer att gå bra och det går snabbt till nästa VUL. Jag har hört mig för om att det inte farligt med svenska kräftor. Jag har ätit några stycken i år och det blir nog en omgång till. Håller tummar o tår att allt är väl i din mage. Kram

Hoppas alla ni andra mår bra, förutom krämpor kring graviditeten även om det med är jobbigt.

Helt otroligt att jag gått 23 fulla veckor imorgon :) Liten buffar om kvällarna så härligt. I torsdags var vi hos BM och alla mina värden var kanon och jag hade gått upp 4 kg som var helt normalt. Njuter verkligen nu till max förutom att jag måste börja trappa ner på jobbet.....

Ha en härlig helg i solen. KRAM

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma