• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • färnik

försöka går alltid, hoppas du får igenom det så din oro lättar lite!

• Dag och natt
    Sugar: Aja baja, inte testa! Du blir ju bara orolig vännen!! Du ska se att allt är bra, nu minns jag inte vem det var som skrev det men att kontakta vc så de kan mäta hcg-halten kanske vore nåt för att stilla oron?

Hoppas att flytningarna slutar för dig Muffe. Förstår att det är jobbigt att se att de aldrig verkar försvinna men jag tror verkligen inte att det är nån fara!

Namn.... jag måste säga att jag vågar knappt tänka på namn ännu men det händer ju. Men många namn som ni nämnt tycker jag är jättefina. Är precis som färnevik lite mer traditionell i stavningen av namnen. Har väldigt ovanliga namn (både för- och efternamn) själv och vet hur less jag blir på att behöva förklara hur de stavas. Cool

Mitt illamående är fortfarande kvar, idag var jag yrslig på förmiddagen så jag tog Postafen för att se om det kunde hjälpa och det känns som att det hjälpte. Eftersom jag brukar kunna bli åksjuk har jag tagit Postafen många gånger tidigare och vet att det är ungefär lika många gånger som det inte har hjälpt. Efter att ha varit på några visningar idag var jag helt utslagen när jag väl kom hem och sov i typ 3,5 timme i ett sträck. Beror säkert på både tabletten, graviditeten och förkylningen, en riktig trötthets-coctail på en söndag! Glad

Nu ska jag titta på Tough Love och äta vattenmelon. KRAM till er. 

• sofy

Härligt me namndiskussion! Jag vågar inte tänka på de än dock ;D Men jag och mannen vill ha ovanliga namn, de vet vi iallafall :)

Har varit o flyttat o grejat heeela dan idag. Grabbarna har burit och jag har mest plockat upp osv, men sjukt trött i svanken, illamående och TRÖÖÖTT! Blir tidig sänggång idag, imorn kl 8.20 är de BM besök! :D YIHA!

Hoppas ni haft en bra dag allihop! :)

• kajsalisa

Duktigt jobbat Sofy. Ta en välbehövlig brejk nu. Lite massage från mannen kanske?! ;)

• sofy
    kajsalisa skrev 2010-09-05 20:19:02 följande:
    Duktigt jobbat Sofy. Ta en välbehövlig brejk nu. Lite massage från mannen kanske?! ;)
    Haha men jag har knappt gjort ngt! Ändå helt slut! Tungan ute Ska nog lägga mig i ett varmt bad nu, sen dricka lite te o kolla nån film.. och sen SOVA! Förstår inte hur ja ska komma upp imorn bitti.. Jag e verkligen ingen morgonmänniska! Och me den här tröttheten som förföljer mig :( Men de ska la gå! ;)
  • LittleJunia

Namndiskussioner gillar jag!
    Edvin är också ett av mina favoriter! Dock heter sambons bror det, så det får bli som andra namn om det blir en pojke till. Just när det gäller pojknamn annars så är det rätt tunnsått.. blir nog en Philip om vi får en pojke.
    Flicknamn.. ja då finns det fler förslag från min sida, men typ inga från sambon. Så det gäller att sälja in dem
    En liten Thilde eller Ella blir det nog om jag får bestämma!

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)Älskade Ludvig 080404(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Muffe80

Jaha, fortfarande bruna flytningar som kommer då och då... varför slutar dom aldrig?

Liksom bara går och väntar på blodet.... Känner att jag slarvar och inte äter jättebra nu när jag tappat hoppet om bebis, men den kanske inte tar skada än om jag skippar lite grönsaker eller frukt, eller?

• Bjornis
    Muffe: Fasen va segt. Men du ha iaf du inte dåligt samvete över frukt- och gröntbristen!

Ang namn så väntar vi ju en grabb och det är nästan hopplöst. Vi hittar inte nåt namn vi enats om, eller vi har knappt kommit på nåt namn nån av oss.
    Hugo var lite mitt och exets namn på en framtida bebis så det säger jag att jag inte gillar till min man. Haha.
    Vi funderade på Ted, vill ha nåt kort men sen är vi stuck. Odd är ett namn vi funderat på! Och det har vi ju en i tråden också! Hehe.
    Annars är det lurigt. Kan tänka mig nåt mer gammeldags men Kurt känns ju så där. Kan tänka mig Knut (gärna efter Knut Knutsson från anitikrundan för att han är så "söt") men jag vet inte... Tjejnamn vi hade på bordet var Vera och Rut. Men så är det ju en kille då. Hmmmm.... Den är knodden.
  • rontgensyrran

På tal om gamla namn så är katten min döpt till Stig. Ett gammalt fint klassiskt namn som passar honom så bra. Älskar dåtida namn :) Det var också min farfars namn :P

• Muffe80

Blä, idag mår jag illa!!! Känner konstiga lukter och brösten känns. Det är ju faktiskt bra!
    Hoppas det bruna slutar idag!!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma