Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

Det kommer gå jättebra Muffe! I övermorgon kan du fira att du klarat dig LÄNGRE än tidigare!

• sugarrush

Det kommer gå jättebra, det tror jag. Du har väl inte bruna flytningar nu väl?

• sugarrush

Muffe, tänk inte ens så! Jag har förbjudit mig själv att tänka sådär nu. Vi ÄR gravida, sådeså! Såna där tankar är bara onyttiga för bebisen, stress mår de ju inte bra av.

• sugarrush
    rontgensyrran skrev 2010-09-21 10:50:36 följande:
    Bläääääääää...jag vägde mig precis!!!! ÅNGEST! Jag har gått upp 9,5 kg!!!! Hoppas min våg går fel, får väl min dom när jag går till bm på fredag :/
    Men du har ju gått jätelångt i din graviditet, det är väl fullt normalt? Själv har jag inte ens kommit in i vecka 10 men har redan gått upp 3 kg...
  • sugarrush

Jag fick MMS med bild på min systers ultraljud igår. Hon är i vecka 15. Dock vet hon inte om att vi väntar barn. Frågan är ifall jag kanske ska MMS:a bilden från vårt VUL till henne ikväll (om det går bra) som en liten överraskning!

• sugarrush

Ja vi är nära, fast det har känts riktigt jobbigt också.
    Vi väntade ju egentligen barn före henne, och sedan så blev det hon som offentligggjorde sin graviditet den helgen då vi hade tänkt berätta om våran (men då hade vi fått missfall veckan innan). Det var förstås väldigt, väldigt svårt att glädjas åt hennes graviditet då. Jag berättade om missfallet och då lev min syster arg på mig för att jag över huvud taget berättat om missfallet för henne, hn tyckte jag förstörde hennes glädje. trots att jag var noga med att hela tiden understyka att jag var glad för hennes skull men mådde dåligt för min egen skull.
    När vi träffades och ho nvar medveten om mitt missfall satt hon bara och beklagade sig över ostar hon inte fick äta....jävla lyxproblem, där satt jag och blödde fortfarande efter att ha förlorat mitt barn. Och jag fick inte vara leden i hennes sällskap.

Nej, nu när jag tänker på det här har jag ingen lust att berätta för henne alls faktiskt.

• sugarrush
    rontgensyrran skrev 2010-09-21 11:40:28 följande:
    Sugarrush: Usch låter tyvärr som din syster verkar lite självisk. Frågan är om inte hon tycker att du tar udden av hennes ultraljud genom att skicka bild på eran. Hon verkar gilla att allt handlar om henne. Istället för att vara glad för din skull. Trist. Men sådana männsikor finns tyvärr över allt. De som inte har haft missfall tidigare hör man ganska mycket gnälla om hittan och dittan. Håller med dig lyxproblem. Håller tummarna stenhårt för dig, snart är det dags.

Längtan. Du har så rätt!!! Jag ska inte klaga. Jag älskar verkligen min mage över ALLT annat! Jag är glad och stolt över den och tycker att den är bland det vackraste som finns! Speciellt eftersom man vet at det inehåller en liten bebis :D
    Ja, hon är självisk, och det sårar så in i bänken! Jag börjar nästan gråta när jag tänker på det.
    Förresten, jag kollade in i magbildstråden, och vilken fin mage du har!
  • sugarrush
    rontgensyrran skrev 2010-09-21 11:40:28 följande:
    Sugarrush: Usch låter tyvärr som din syster verkar lite självisk. Frågan är om inte hon tycker att du tar udden av hennes ultraljud genom att skicka bild på eran. Hon verkar gilla att allt handlar om henne. Istället för att vara glad för din skull. Trist.
    På ett sätt har jag därför lust att skicka vår bild, jag vill inte spela med i hennes lilla spel om att hon är ensam om att vara gravid och sååååå unik och blablabla.  Deet är inte första gången sånt här händer, att ALLT ska handla om henne, och det gör mig så trött! Sedan när vi har fått våra barn kan jag sätta pengar på att hon kommer kräva särbehandling för hennes barn.... Fan vad jag blir less.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma