Odetta skrev 2010-09-22 20:41:57 följande:
Har du blivit magsjuk? Låter som du mår så våldsamt illa....
Massor med kramar till dig gumman....jag tycker nått fruktansvärt synd om dig! Usch...hatar att må illa och skulle det inte vara för den enorma bebislängtan så skulle jag aldrig gå igenom en graviditet...och då mår jag bara illa i början (en vän till mig mådde illa tills bebisen föddes)
drick vatten i små små mängder...altså, typ 2-3 teskedar åt gången bara, så du inte blir uttorkad. Kanske du kan suga på en isbit?
*kramisar*
Tror inte de.. känns precis som de vanliga illamåendet ja brukar ha. De har en förmåga o va värst på kvällen, inatt fick jag gå upp o panikäta för ja va hungrig o magen kurrade så hela sängen skakade - typ. Sen spydde ja upp de såklart. Så va de ok på dagen idag men sen kom de igen. Vill verkligen inte åka in till sjukan men vet inte om man kanske ska göra de så dom för vätska upp mig me dropp, är lite uttorkad redan, dock inte akut än. Och se om man kan göra någe åt mitt alldeles för låga blodtryck. Men ja, nä. Vi får se..
Buu!
Och nää tyck inte synd om mig, de e ju bra de här men så förbannat jobbigt emellanåt.
Massa kramar!