• sofy

Plus igen efter mf/ma

rontgensyrran skrev 2010-10-02 21:34:48 följande:
    Usch då så jobbigt att vara i en situation man tvingas prestera. Hoppas du inte har nån praktik nu, så att du bara kan fokusera på teori när du orkar. Visst man får man en helt annan respons när man själv är inom sjukvården när man söker vård. Det är intressant på ett annat sätt.

Hoppas du orkar med pluggandet. Har du många år kvar?
    Haha, ja! De är faktist så.. jag vet inte men jag är också mer tolerant me vården iom att jag "jobbar" inom de själv, praktiker osv, man får ju en annan inblick då och därför hetsar jag inte upp mig om jag får vänta x antal timmar liksom. Igår kom de in en tjej me missfall som prioriterades före pga smärtor osv, hon åkte ner på OP strax efter så de tog 4 tim längre innan ja fick träffa läkaren då, däremot fick jag ju dropp under tiden, ett rum o dom kom o bad om ursäkt osv, men jag sa att de inte va ngn fara alls. Sen när läkaren väl kom bad hon om ursäkt o gav mig en kram (!) för att ja fått vänta, men ja sa återigen att ja förstod o att de va ok. Sen tackade ja massor för hennes förståelse och hjälp och hon blev alldeles rörd - en patient som INTE skrek/klagade/gnällde, haha. Resten av väntrummet va fullt av patienter som skrek på alla syrror o va skitarga osv. De går ju inte fortare då direkt.... Och sen att dom pratar me en på annat sätt, de e ganska skönt iofs.

Jag ligger efter nu, o vi har praktik igen om 1 månad, får se om ja klarar av den då. Hade ett snack me läraren i veckan så änsålänge går de väl ok, men kanske får avbryta om jag inte hinner ikapp o fortsätter må såhär. Jag har totalt 3 år kvar, men då räknar ja me prehospen också som ja ska läsa för o kunna jobba i ambulansen sen. Och så är de ju x antal år på akutmottagning innan man får gå ut där me, så.. de e en bit kvar tills ja e färdig ambulanssyrra, men under tiden ere ju praktik + jobb på akuten så de gör mig inget :)
  • sofy
    rontgensyrran skrev 2010-10-02 21:39:55 följande:
    Absolut. Finns ju de som enbart har haft sex en gång och bebisen måste tillkommit vid det tillfället och ändå flyttats en vecka bak. Vissa ägg kanske tar längre tid på sig att fästa? Samt spermierna lever ju några dagar och det kanske just är då några dagar som ägget kommer vandrande ner och blir befruktat.

Man ska nog inte väga så mycket in i det. Man får vara glad för storleken och hjärtslagen som man ser. Sen när man går på nästa ultraljud så ser man ju den positiva utveckling och vågar då hoppas mer samt slappna av och kan börja njuta :)

Snart är ni alla där i "njutningslandet" med eller utan kärlekskrämpor ;P
    Jag är redan i njutningslandet, faktist ;) Trots dom hemska kräkningarna osv. Jag lugnade ner mig rejält efter VUL i v 8, läkaren sa ju de också att risken för MF nu är jääätteliten, 1-2% bara. Jag litar på de o väntar bebis o inte MF :) Och den växer ju på sig, igår låg den verkligen o sög på tummen (hade iafl ena handen precis vid munnen o sen vinkade den o sen vid munnen igen) o härjade loss som fan därinne, haha. Så ja e luugn, bara mamma som inte mår bra ;)

Och första VUL ja gjorde i 5+0 visade ju världens minsta hinnsäck på 4 mm, men sen växte allt ikapp så no need to worrie :)
  • sofy
    Mamma till W skrev 2010-10-03 15:14:21 följande:
    Uppdatering:

Fick en färdknäpp i morse och sen dess har jag väldigt mycket förvärkar och en mage som är stenhård av sammandragningar. har även haft onda sammandragningar, men de verkar ge med sig nu- jag som hoppades på motsatsen! :) får fråga bm imorgon om en hinnsvepning istället!.haha
    Haha men åååh, kör en till färdknäpp då!! ;)
  • sofy
    Mamma till W skrev 2010-10-03 15:17:17 följande:
    min man sa det med, men vet inte om jag orkar. leder ju ingen vart. mer än några timmars förvärkar from hell. haha.
    haha men kaaanske den här gången? ;) man vet ju aldrig.. tycker de e dags nu! :D
  • sofy
    Muffe; Inge mer blod? Konstigt........ ;) Vad va de vi sa, igen? Lyssna på oss nu, haha! KRAM!

Pancakes; Sushi är som Lallan skriver, OK! Dom fryser ju fisken innan så. :) Och ja har badat jacuzzi hemma hos ma & pa, verkar ju funkat för mig iallafall. Och sex har vi också haft. första gången i v 8, men de går ok. :)

MCT; Hoppas hoppas!!!
  • sofy

Fick komma hem igår.. mådde helt ok faktiskt, hade världens energi. Tills jag vaknade imorse, upp som en sol o ner som en pannkaka. Illamående. Kräks. Jag vill inte tillbaka till sjukan på en gång. Ska nog vila lite o hoppas de går över.. I wish.

Härligt me lite fart i tråden iallafall :)

• sofy
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-04 09:29:40 följande:
    Trist att man ska må illa då vad har du provat dig fram ?
    Åksjuktabletter ?
    Äta på morgonen innan du går upp ?

Jag hade illamående med denna pojk började v 9-10 slutadevecka 12 men spydde aldrig sköööönt jajag kan inte spy så det var väl därför:-/
    Vad ja har provat? Lergigan, lergigan comp, zofran, torecan, primperan, legat på sjukhus me dropp/näringsdropp, spyr konstant, ketoner för tillfället +2 i urinen.
  • sofy
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-04 09:34:43 följande:
    åååååh har du undersökt hur moderkakan har det ??
    Hur moderkakan har de?
  • sofy
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-04 09:37:36 följande:
    Har faktist läst om någonstans om när moderkakan inte är god skick kan man må skit illa vet inte vad det var men mankan nog söka upp detta
    Har du fått göra UL ??
    Du borde iaf ringa in få tid o se att allt ser bra ut.
    Eh, allt ser bra ut. Bebisen mår kanon o härjar runt o allt annat dom också kollat ser bra ut. Har gjort två VUL denna vecka, så i guess so. Jag har hyperemesis, antagligen pga min sköldkörtelsjukdom. De e ju fler än jag som mår illa under sin grav, ska allas moderkakor då va i dåligt skick?
  • sofy
    rontgensyrran skrev 2010-10-04 09:29:05 följande:
    hhahaahaaa..jag är sjukskriven nu en månad. Märks det??!!! Hahahhaaa...blir så otrolig lätt uttråkad, så jag kommer nog bombadera tråden ett tag fram över.
    Haha gött de ;) Ja orkar inte lika mycke just nu, noll energi igen.. Blä!! :P
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma