Plus igen efter mf/ma
rontgensyrran skrev 2010-10-02 21:34:48 följande:
Usch då så jobbigt att vara i en situation man tvingas prestera. Hoppas du inte har nån praktik nu, så att du bara kan fokusera på teori när du orkar. Visst man får man en helt annan respons när man själv är inom sjukvården när man söker vård. Det är intressant på ett annat sätt.
Hoppas du orkar med pluggandet. Har du många år kvar?
Haha, ja! De är faktist så.. jag vet inte men jag är också mer tolerant me vården iom att jag "jobbar" inom de själv, praktiker osv, man får ju en annan inblick då och därför hetsar jag inte upp mig om jag får vänta x antal timmar liksom. Igår kom de in en tjej me missfall som prioriterades före pga smärtor osv, hon åkte ner på OP strax efter så de tog 4 tim längre innan ja fick träffa läkaren då, däremot fick jag ju dropp under tiden, ett rum o dom kom o bad om ursäkt osv, men jag sa att de inte va ngn fara alls. Sen när läkaren väl kom bad hon om ursäkt o gav mig en kram (!) för att ja fått vänta, men ja sa återigen att ja förstod o att de va ok. Sen tackade ja massor för hennes förståelse och hjälp och hon blev alldeles rörd - en patient som INTE skrek/klagade/gnällde, haha. Resten av väntrummet va fullt av patienter som skrek på alla syrror o va skitarga osv. De går ju inte fortare då direkt.... Och sen att dom pratar me en på annat sätt, de e ganska skönt iofs.
Jag ligger efter nu, o vi har praktik igen om 1 månad, får se om ja klarar av den då. Hade ett snack me läraren i veckan så änsålänge går de väl ok, men kanske får avbryta om jag inte hinner ikapp o fortsätter må såhär. Jag har totalt 3 år kvar, men då räknar ja me prehospen också som ja ska läsa för o kunna jobba i ambulansen sen. Och så är de ju x antal år på akutmottagning innan man får gå ut där me, så.. de e en bit kvar tills ja e färdig ambulanssyrra, men under tiden ere ju praktik + jobb på akuten så de gör mig inget :)