Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Plus igen efter mf/ma

Tack alla jora dagen var bra men idag är den BÄTTRE !!!!
    Det snöar ute marken är VITT och jag är överlycklig jag är som 5år gammal ååååh snart ska jag klä på mig och barne och ta oss ut !!!

Sen ååååh fan vad jag LÄNGTAR på Tisdag yess då kommer vi att se honom men TÄNK om vi får träffa honom på riktigt
    ååååh jag vet inet vad jag ska ta mig till jag är överlycklig spännd ååh jösse namn haha

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • 3 barns mamma84
    mabaja:
    Nu e jag avundsjuk !!!
    Odd fan ta dig jag vill också
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2010-11-24 18:56:57 följande:
    Ego innan jag läser ikapp:

Vecka 30 idag och jag har pratat med läkaren och nu är jag sjukskriven ända fram till förlossningen! Jag känner mig SÅÅÅÅÅ lättad! Hade sådan ångest igår att jag hade svårt att andas pga skolan, så det känns bara kanon att faktiskt nu kunna ta det lugnt och göra det jag inte hunnit med alls ännu: NJUTA av magen (är ju ändå sista magen för våran del)

Nu ska jag läsa ikapp...KRAM på er alla!
    Grattis till vecka 30 snart i mål om några veckor
    Vadå sista vill du inte ha mer bebbar ?

Min sambon sa idag haha att vi skulle ha en ny bil och jag sa varför då ? då sa han ja om vi ska ha det du vill ha..
    Och jag svarade vadå vad vill jag ha ??
    Då sa han du ville väl ha 5-6 barn jag bara JAAAAAA och hoppade och studsade inne i bilden av glädje ååh konstiga jag.
    MEN det beror på hur denna jävla flörlossning/kejsarsnitt blir om det blir som sist så GLÖM det jag vill leva några åt till..
  • 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2010-11-24 19:14:26 följande:
    Ja det var jättemysigt! Det måste vi göra om snart igen! Jag längtar!

Ni som har barn sen tidigare, kan ni hjälpa mig.. JAg har PANIK!!! och det är kring min amning...

*Vem ska jag ringa angående mina bröst?

Försökte pumpa nu då jag bestämt mig för att låta de läkas.. Tyckte inte att det kom så mycket så avbröt och jag BLÖDER! Mjölken jag pumpat ur var alldeles rosa... Jag provar höger och ja det blöder där med. Jag kan ju inte låta Wilda ammas när det blöder för det kan ju inte vara bra för henne?

Det är inte inuti brösten det blöder utan utanpå... I skarven bröstvårta/vårtgård. Det ser ut ungefär som att bröstvårtorna ska ramla av!

Hur ska Wilda få mat nu?
    Försök att tvätta det du kan med tvål sen tvätta med varmt jummen vatten.
    Tårka och sen ta matolja/olja och smörja lite på vårtorna.
    Försk sen att mukt att pressa/massera lite mjölk så gott du kan och bara ta det lugnt.
    Jag hade samma sak med dottern och jag fick bara knippa igen och bara försöka men för min del var det att hon hade en dålig grepp och jag hade lite mjölk mjölk som sinade bort.
    Hade också aminigs hjälp en plats silikon som han har mellan bebisen och bröstet .. finns på apotecket.
  • 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2010-11-24 19:14:26 följande:
    Ja det var jättemysigt! Det måste vi göra om snart igen! Jag längtar!

Ni som har barn sen tidigare, kan ni hjälpa mig.. JAg har PANIK!!! och det är kring min amning...

*Vem ska jag ringa angående mina bröst?

Försökte pumpa nu då jag bestämt mig för att låta de läkas.. Tyckte inte att det kom så mycket så avbröt och jag BLÖDER! Mjölken jag pumpat ur var alldeles rosa... Jag provar höger och ja det blöder där med. Jag kan ju inte låta Wilda ammas när det blöder för det kan ju inte vara bra för henne?

Det är inte inuti brösten det blöder utan utanpå... I skarven bröstvårta/vårtgård. Det ser ut ungefär som att bröstvårtorna ska ramla av!

Hur ska Wilda få mat nu?
    http://www.amningshjalpen.se/om_amning/mamma/sariga_brostvartor.htm

Fakta
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2010-11-24 19:28:43 följande:
    Neneneneneeeeneeee

*kram*
    *Drar dig i håret och kastar sand på dig och förstör din snögubbe*
    Jag vill också mabaja !!!!
    Hahaha
  • 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2010-11-24 19:41:23 följande:
    kom till sthlm! :) wilda och jag väntar gärna in dig för en fika. haha
    ååh söta du gumman {#emotions_dlg.flower} då får ni vänta till Jan hoppas det e lugnt hihi men ja du kan ta direkt flygg lyx och komma hit jag bjuder på kaffe te saft cola oboy och hmm öl cider votka och hmm glögg och massa godis kex chipis popcorn god saftiga saffran kaka och lussebullar nötter papperkakor hmm vi har tyvärr inte Öl cider votka haha men det e lugnt
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2010-11-24 19:41:13 följande:
    ASG!!!!!!!! Du är för härlig!

*bamsekram*
    Haha jag ''smyger mig fram ger dig en stor kram och hjälper dig att bygga upp snögubben igen''
    Och bjuder på en smutsig klubba jag hade kvar i sandiga fickan
  • 3 barns mamma84

ÅÅÅÅÅÅÅH kan inte det gå snabbt NUUUUUU jag vill att fredag ska vara nu och sen helgen försvinna snabbt (behöver inte helg denna helgen)
    Och vill att måndagen ska försvinna fort bort så jag får min TISDAG till oss nuuuuu
    River av mig håret snat jag vill träffa min pojk med scanning jag vill snusa bebis oxå snart !!!

• 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2010-11-25 12:14:49 följande:
    Miraclee,

Ja, vintern är underbar! Jag är så glad över all snö också...haha...jag är nog genomgåedne bara glad idag.

Ett tips till er alla:

Nu när det är så halt ute så rekomenderar jag VARMT alla att gå in på apoteket och köpa dubbar till era skor. Kostar bara typ 65kr!!! Jag köpte sådanna igår och ja, det är lite tantvarning...men hellre det än att halka till och trilla. (halkade till igår och fy faaaaaaan vad ont det gjorde!)

Så snälla ni, köp dubb ni ochså!

*bamsekramisar*
    Kunde inte sluta skratta
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma