• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

Tack det värmer.

Men jag håller med om att jag varit lite extrem och skrivit mycket men hittills har det varit bra stöd tycker jag, det funkar bra för mig.
    Men jag ska tona ner lite. Ingen ide att skriva om blödning m.m. när jag vet inte vet och ni är inga läkare som kna säga bu eller bä heller så... blir ju mest spekulationer.

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-16 20:53:49 följande:
    Ja en sån tråd kanske är bättre, där man i början kan prata av sig om sin oro. Men jag ska försöka att inte skriva så mycket om ev missfall, jag ska hålla käften tills jag vet för ni kan ju faktiskt inte veta om jag har missfall eller inte, eller hur?!

Jag ber faktsikt så hemskt mycket om ursäkt!!
    Jaa, men då kan vi ju köra en sån. "Vi oroliga nygravida efter MF/MA" :) Men herregud, de e väl klart som korvspad du ska kunna skriva om du blöder, om du har ont, om du är orolig eller om du är skitglad för hjärtat pickar på! De är ett forum, här skriver man öppet. Och nej vi är inga läkare, och vi är inte på plats och vet va som händer, men vi kan stötta, ge råd och spekulera tillsammans. De är de vi är till för!

Hjärta
  • 3 barns mamma84
    Muffe80 skrev 2010-09-16 20:40:11 följande:

Oj här har det hänt saker under de timmar man varit borta från FL. Verkligen.

Ja, för att stilla er allas funderingar och tjat så tog jag ett grav.test och jag visste vad det skulle visa, supersuperstarka streck. Men det är inget alls jag lägger vikt på som Sofy och många andra säger kommer det ta tid innan det går ner om det är MF. Så var det sist.

Tråkigt att en del av er tycler det är mycket missfallssnack och det är väl mitt fel antar jag? det är ju mest jag som har dessa blödningar nu och ni här inne har varit gula värda att få prata av sig med efersom jag envisas med att inte belasta vården och vill bli illa bemött av dem igen. Tack alla ni som har stöttat.

Eftersom det verkar som att denna tråd endast ska innehålla barnvagnssnack och så vidare för de som kanske kommit lite längre än oss som ligger kvar innan de där 12 veckorna så kommer jag inte skriva så mycket här inne längre.

kanske uppdaterar jag er när jag vet lite mer, men istället för att jag ska skriva av mig av mina problem hela tiden lmnar jag nu plats åt er andra supergravida istället.

Tack å hej för tillfället!

kram på er

Förstår inte varför du inte går till en läkare och gör vul TÄNK om du e fortfarande gravid !
    Dum att du inte kollar upp dig.
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • kajsalisa

Sofy; det blir ju tyvärr lätt missförstånd när man inte kan se ansiktsuttryck eller höra tonfall. Men nu struntar vi i det och fokuserar på att stötta varandra på ett positivt sätt istället.... Jobbar som lärare. Första lektionen åtta imorse å sen dess har det gått i ett med lektioner, möte, slagsmål mellan två killar i åttan och avrundat med föräldrarmöte. Är helt slut, men glad att dagen är över. Imorgon bär det av till Norrköping för möhippa på lördag som jag anordnat för min bästa vän. Ska bli supermys! :)

• 3 barns mamma84

Lämnar denna tråden man blir bara påhoppad av alla möjliga männskor (palla alltså)

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Cat79

Vi är här för att stötta varandra och jag hoppas att alla stannar kvar i denna fina tråd. Kram

• sofy
    kajsalisa skrev 2010-09-16 21:12:42 följande:
    Sofy; det blir ju tyvärr lätt missförstånd när man inte kan se ansiktsuttryck eller höra tonfall. Men nu struntar vi i det och fokuserar på att stötta varandra på ett positivt sätt istället.... Jobbar som lärare. Första lektionen åtta imorse å sen dess har det gått i ett med lektioner, möte, slagsmål mellan två killar i åttan och avrundat med föräldrarmöte. Är helt slut, men glad att dagen är över. Imorgon bär det av till Norrköping för möhippa på lördag som jag anordnat för min bästa vän. Ska bli supermys! :)
    Joo, de e ju så! :/ Men de e väl egentligen inge konstigt, samma sak överallt på internet.

Jahaa, oj. Lång dag! :/ Jisses! Att du orkar? Jag hade nog stupat innan! Ska ut på praktik i 6v i slutet av terminen, på ambulansen as usual. Och jag förstår inte alls hur ja ska orka de nu, de e 12 eller 14 timmars pass, o så kör man ju skift så man blir sliten. Men de ska väl gå de också i hope!

Ååååh va kul me möhippa!! :D Ska ni göra någe.. galet? ;) Jag hade min i maj, sjukt roligt vare! Kommer nog aldrig glömma den dagen, haha!
  • kajsalisa

Ambulansen låter helt klart intensivt också. Mina dagar är normalt inte såhär, som tur är. Jobbar ungefär mellan halv åtta och halv fem, så det är ok... Möhippa blir skojiga saker med fyrhjuling, prickskytte, trampolinhoppning, spa osv. Hade helt klart varit kul om man kunnat festa... ;)

• Mabaja

Alltså det var ju inte så jag menade. Självklart ska man dela med sig av sin oro, det jag menar är kanske att det kan vara lite mer 50/50 av snacket. Att det inte bara handlar om mf, alla har vi varit oroliga, många av oss har haft blödningar och gått i samma tankar...

Självklart kommer jag att uppdatera er om något händer! :) Om max 4 veckor är jag mamma, helt galet.. Men kan ju lika gärna dra igång i helgen eftersom man brukar räkna +- 14 dagar!

• kajsalisa

Shit va coolt Mabaja. Känns det overkligt?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma