• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sofy
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-16 15:13:18 följande:
    Hur mkt blödde du och hur länge hur många dagar ca ?
    Hur e det nu ?
    Vågar du stoppa in en finger och känna om tappen är stängd fortfarande ?
    Jag tror banne mig att du fortfarande e gravid gumman så måla inte jävulen på väggen ännu
    Hoppas nu för du sa ju att Äl är starkt jag det borde det inte vara om inget fanns

När jag testade med gravtest v 6 vissade det sig svagt men jag och alla andra och barnmorskan trodde att det skulle bli starkare..
    Men det vissade ju sig att när jag fick ma i vecka 8+ var emryt redan död i vecka 4 DÄRFÖR vissade det inga hormoner som var starka i kroppen.
    Ingen idé o känna på tappen. Jag gjorde de vid mitt MF i april och den va stängd hela tiden, när ja va inne på koll också och jag blödde ändå massor då. Men de som skulle komma ut hade redan gjort de tydligen så de ska man inte lita på heller.
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-16 15:05:35 följande:
    Ska testa när jag kommer hem, eller kanske imorgon bitti med grav.test så återkommer jag. dock tror jag det är starkt. Sist så visade testet positivt ca 10 dagar efter att klumpen kom ut och än har inget kommit ut.

Det känns som jag vill hoppa och studsa för att allt ska komma igång haha! 

Längtar efter att få ngt bekräftat så jag kan berätta för min mamma.
    Varför tar du postafen? Mår du illa igen, eller? Då verkar de ju som att de inte e kört.

Jag har bruna flytningar emellanåt, även haft störtblödning me klumpar och de är ändå INTE kört. Röstar fortfarande för att du ska åka in. Du kanske har "sörjt" klart heelt i onödan.
  • Muffe80

Ok, här är min historia
    - Jag blödde en "femkrona" i trosan direkt när jag plussade
    - Jag blödde en femkrona till för ca 2 veckor sedan och sedan kom bruna flytningar efter det i ca 2 dagar, mest när jag torkade mig och gick på toa.
    - Bruna flytningar lite däremellan när jag torkade mig
    - Bruna flytningar för ca 4 dagar sedan som i förrgår morse övergick till blod, ca 5 droppar på golvet som var ca stora som femtioöringaroch sedan blod på benen och i toan - RÖTT, mörkrött typ.
    - Efter blodet har jag nu brunt blod som kommer mest när jag går på toa, då blir toavattnet färgat varje gång + när jag torkar mig varje gång....

analysera det ni

Ja, jag mår illa. Nu har det gått över, men mådde kasst från 7 imorse till 14 ungefär. Tog postafen som knappt hjälpte, det bara gjorde mig trött. Men man kan ju må illa innan missfall också.

Kommer vänta på vul tills torsdag, då vet vi om inte innan! Känner mig rätt lugn just nu, och tar det som det kommer. Kan inte göra ngt för att skynda på det ändå ju.

• sugarrush

Åh Muffe, önskar jag hade kunnat ge dig en stor kram! Jättejobbigt att inte veta ju!
    Jag håller tummarna för dig förstås...

Mmm nu kom frukostleveransen!

• sofy

Jag har bruna flytningar nu i skrivande stund.. :) Men orkar inte oroa mig. De verkar ju va en del av min grav, får leva me de. Trött är ja också, vart iväg me en kompis sen kl 12. Och spydde gjorde ja nyss, hm. Jag som inte ens känner mig särskilt illamående idag antagligen tack vare postafen igår innan sänggående + när jag gick upp idag.

• sugarrush

Det är nog ingen fara Sofy. Skönt att du tar det med jämnmod.

Min BM ringde just och ville ändra inskrivningen till på måndag...! Shit, det är ju jättenära! Måndag inskrivning och tisdag VUL, herregud, nu blir jag nervös! (fast om det kommer mer blod kommer jag åka tll akuten direkt när jag kommer hem på söndag och göra VUL)

• 3 barns mamma84

Muffe :
    Nu vill jag att du tar ett gravtest för detta du beskriver är INTE mf utan något som händer någon av oss kvinnor som är gravida

Jag hade en blödning med denna gaviditet men insåg att det bara var brunt i 2 dagar men jag har fortfarande en liten i magen.
    Så GE inte upp jag tror mycket starkt att du e fortfarande gravid

Ta ett test NU

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • sofy
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-16 17:16:03 följande:
    Muffe :
    Nu vill jag att du tar ett gravtest för detta du beskriver är INTE mf utan något som händer någon av oss kvinnor som är gravida

Jag hade en blödning med denna gaviditet men insåg att det bara var brunt i 2 dagar men jag har fortfarande en liten i magen.
    Så GE inte upp jag tror mycket starkt att du e fortfarande gravid

Ta ett test NU
    Men hallå! De är egentligen heelt onödigt o ta gravtest för o "bekräfta" MF eller inte. Då HCG finns kvar i urinen läängre än i blodet. Man kan inte lita på att strecket e lika starkt nu som förut osv. De kan ge falska förhoppningar OM de skulle varit MF. (Som vi dock INTE hoppas att de va..) But still.
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-09-16 17:12:07 följande:
    Det är nog ingen fara Sofy. Skönt att du tar det med jämnmod.

Min BM ringde just och ville ändra inskrivningen till på måndag...! Shit, det är ju jättenära! Måndag inskrivning och tisdag VUL, herregud, nu blir jag nervös! (fast om det kommer mer blod kommer jag åka tll akuten direkt när jag kommer hem på söndag och göra VUL)
    Nä, jag tror inte de heller. Är för trött för o oroa mig. Blir de MF så blir de, inget ja kan bestämma över direkt, så lika bra o njuta sålänge de varar, förhoppningsvis hela vägen :)

Men de e nog fortfarande pga proggisarna, kommer ju bara efter ja tagit dom.
  • sugarrush

Ja Sofy, det är säkert proggisarna som bråker igen. Drygt! Men skönt att de är så generösa med VUL så att du kan känna dig lugn.
    Jag är skitnervös inför mitt VUL på tisdag. Tänk om mina bruna flytningar betydde att något gått fel...... NEJ så får jag bara inte tänka.. men ibland är det svårt att låta bli...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma