• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-09-16 19:49:23 följande:
    Vi funderar ju på att ta en långhelg hit i december och handla julklappar... då är det ju en bra tid att handla gravidkläder också, då är jag typ i vecka 20 och kläderna är säkerligen lite trånga här och där!
    Häng med vetja
    Hahaha jaa why not! Men de e ju SÅ dyrt me hotell! Grr. Flygstol är ju överkomligt iallafall! Mamma hade en vän i NY men hon flyttade tyvärr till LA :( Buu!
  • Muffe80

Oj här har det hänt saker under de timmar man varit borta från FL. Verkligen.

Ja, för att stilla er allas funderingar och tjat så tog jag ett grav.test och jag visste vad det skulle visa, supersuperstarka streck. Men det är inget alls jag lägger vikt på som Sofy och många andra säger kommer det ta tid innan det går ner om det är MF. Så var det sist.

Tråkigt att en del av er tycler det är mycket missfallssnack och det är väl mitt fel antar jag? det är ju mest jag som har dessa blödningar nu och ni här inne har varit gula värda att få prata av sig med efersom jag envisas med att inte belasta vården och vill bli illa bemött av dem igen. Tack alla ni som har stöttat.

Eftersom det verkar som att denna tråd endast ska innehålla barnvagnssnack och så vidare för de som kanske kommit lite längre än oss som ligger kvar innan de där 12 veckorna så kommer jag inte skriva så mycket här inne längre.

kanske uppdaterar jag er när jag vet lite mer, men istället för att jag ska skriva av mig av mina problem hela tiden lmnar jag nu plats åt er andra supergravida istället.

Tack å hej för tillfället!

kram på er

• kajsalisa

Hallå tjejer. På väg hem från jobbet. Vilken dag. Pust! När jag skulle försöka läsa ifatt så ser jag att det har bråkats i tråden idag så jag hoppar helt enkelt över att läsa det ni skrivit idag. Hoppas hur som helst att ni som har haft problem med blödningar mår bättre. Jag tänker på er! Kram!

• Cat79

Jag förstår både Mabaja och andra som kommenterat mycket angående missfall. Detta är en tråd för att ventilera och vi har en del i bagaget sen tidigare. Det jag känner att vi borde vara lite mer positiva och som Mabaja skriver så väntar vi barn och inte missfall. Denna tråd har verkligen peppat mig och mestadels har det varit positivt och det hoppas jag vi kan fortsätta med så gott det går.

Ni som har det tufft sänder jag en varm kram och om jag hade varit orolig för blödningar eller värk så hade jag definitivt åkt in för VUL istället för att ta massa test.

Mabaja: Så spännande att du snart är i mål.... Hoppas bebis kommer inom de närmaste dagarna, håll oss uppdaterade även om du kanske inte kommer vara så aktiv nu.

Jag är så glad att liten verkligen börjar kännas lite mer nu men fortfarande inga jättetydliga sparkar utåt (v 25 nu). Var ju så orolig för något dygns sen då det var helt lugnt...

Stor kram till er alla!

• kajsalisa

Muffe; jag tycker att det är onödigt att du ska lämna tråden, men det är ju ditt beslut. Vill bara poängtera att alla är välkomna här, oavsett graviditetslängd. Vi har ju alla samma bagage... Jag startade tråden för alla, men som sagt, det är ditt beslut...

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-16 20:40:11 följande:

Oj här har det hänt saker under de timmar man varit borta från FL. Verkligen.

Ja, för att stilla er allas funderingar och tjat så tog jag ett grav.test och jag visste vad det skulle visa, supersuperstarka streck. Men det är inget alls jag lägger vikt på som Sofy och många andra säger kommer det ta tid innan det går ner om det är MF. Så var det sist.

Tråkigt att en del av er tycler det är mycket missfallssnack och det är väl mitt fel antar jag? det är ju mest jag som har dessa blödningar nu och ni här inne har varit gula värda att få prata av sig med efersom jag envisas med att inte belasta vården och vill bli illa bemött av dem igen. Tack alla ni som har stöttat.

Eftersom det verkar som att denna tråd endast ska innehålla barnvagnssnack och så vidare för de som kanske kommit lite längre än oss som ligger kvar innan de där 12 veckorna så kommer jag inte skriva så mycket här inne längre.

kanske uppdaterar jag er när jag vet lite mer, men istället för att jag ska skriva av mig av mina problem hela tiden lmnar jag nu plats åt er andra supergravida istället.

Tack å hej för tillfället!

kram på er

Jag tror inte någon speciell person ska ta på sig skulden för allt MF snack.

Vi kanske helt enkelt får starta en egen tråd för oss "nygravida efter ma/mf" så vi kan ventilera oss där om de är ngt? Så kan vi ju hänga här också när tiden gått o vi kommit förbi de allra värsta? För prata av sig ska man få göra!

Stanna kvar Muffe!
  • sofy
    kajsalisa skrev 2010-09-16 20:42:33 följande:
    Hallå tjejer. På väg hem från jobbet. Vilken dag. Pust! När jag skulle försöka läsa ifatt så ser jag att det har bråkats i tråden idag så jag hoppar helt enkelt över att läsa det ni skrivit idag. Hoppas hur som helst att ni som har haft problem med blödningar mår bättre. Jag tänker på er! Kram!
    Såhär sent? Va jobbar du me? Stackare!

Nja, bråkats och bråkats. Mer missförstånd kanske, och lite irriterad ton. Tråkigt men de får väl va såna dagar också me alla gravhormoner o sånt som spökar, haha ;)

Kram på dig!
  • Muffe80

Ja en sån tråd kanske är bättre, där man i början kan prata av sig om sin oro. Men jag ska försöka att inte skriva så mycket om ev missfall, jag ska hålla käften tills jag vet för ni kan ju faktiskt inte veta om jag har missfall eller inte, eller hur?!

Jag ber faktsikt så hemskt mycket om ursäkt!!

• PåvägMotSyskon
    Muffe80 skrev 2010-09-16 20:53:49 följande:
    Ja en sån tråd kanske är bättre, där man i början kan prata av sig om sin oro. Men jag ska försöka att inte skriva så mycket om ev missfall, jag ska hålla käften tills jag vet för ni kan ju faktiskt inte veta om jag har missfall eller inte, eller hur?!

Jag ber faktsikt så hemskt mycket om ursäkt!!
    att du har superstarkt streck är iaf positivt. ja testa ca 2-3 dagar efter ja börja blöda (om ja minns rätt) och som ja skrev förut så va de lika eller starkare streck.. o ja blödde ju massor me rinnnande rött blod, o brunaktigt mot slutet. Så ja håller tummarna muffe. Ja finns här och stöttar dig. Jag tycker inte du stör tråden, ja finns där.
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Nyårs Prins 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma