• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush

Oj Sofy, du har ju t.o.m lägre än mig! Jag rukar ALLTID ha superlågt blodtryck, och läkarna frågar alltid om jag brukar svimma men det har jag aldrig gjort. Jag blir inte ens yr när jag ställer mig upp.. Jag tror jag hade 90/60 sist jag mätte.

• sugarrush

Eller nu minns jag kanske fel, får iallafall säkert veta på inskrivningen på måndag.

• sofy
    Happiness skrev 2010-09-17 16:13:31 följande:
    Sofy: men herregud vilket lågt blodtryck. Kollade dom det idag? vad sa dom om det? Detta måste jag google på lite. jag menar är det inte farligt på rikigt med så lågt? Tänker på hjärtat.

Haha nä nu måste de lägga in dig för observation.....
    Jag tog de på apoteket när ja pallrade mig dit, ligger precis bredvid här, nåra hundrameter men ja tog bilen, orkade inte gå. Så svartnade de för ögonen framför disken o ja "föll" ihop o satte mig ner typ, benen bar inte. Så då tog dom de där o då visade de det. Jag brukar ha 110/75 i vanliga fall, nu under grav låg ja på 96/65 o sen någe liknande gången efter. Men idag toklågt. Snart e jag bradykard, haha. Ingen höjdare o inge bra. Men de e väl pga både grav + att ja inte fått behålla ngt, så förhoppningsvis går de upp liite snart. När ja kräks o hänger över toan kämpar kroppen kan ja säga, de e nog de som gör de så obehagligt allting.

Nänää, ingen observation här inte.. :)
  • kajsalisa

Happiness; förstod att det varit lite jobbigt på sistone. Hoppas iaf att det lugnat ner sig något. Skönt att du inte mår lika illa längre. :) Min mamma är opererad för struma, så jag fick ta nåt extra prov på inskrivningen, men läget var lugnt. Vilken vecka är du nu i egentligen? Jag mår bara bra. Inga direkta graviditetskrämpor alls faktiskt. Jag känner av den ökade blodmängden i kroppen när jag går upp för trappor och backar, blir SÅ trött. Men förutom det skulle jag aldrig anat att jag var gravid om det inte vore för magen... ;)

• sugarrush

Härligt att du mår så bra kajsalisa!
    Och skönt att du mår lite bättre nu happiness, med illamåendet.

Jag börjar bli lite nervös inför jobbet på måndag, min mage är supertydlig nu i vecka 8 (går in i v 9 imorgon). Igår frågade till och med två främlingar om jag var gravid. Hur FASEN ska man lyckas dölja detta 4 veckor till???? Har ni några bra tips?

• Muffe80

Sugar, oj frågade två främlingar om du var gravid, shit... Vad svarade du?

En kompis till mig frågade om jag var gravid för hon hade drömt om det inatt... hmm....

Jag har svullen mage och går med byxorna uppknäppta på jobbet haha, är väl bara en tidsfråga tills någon fattar plus att jag skippar luncherna varje dag numera...

• Muffe80

En fråga till er alla:

Vi vill egentligen gifta oss innan barn kommer, hm.. lite sent nu dock!
    Jag har alltid drömt om sommarbröllop vilket passar bäst med våra tankar. Men är det logiskt att tänka att man gifter sig sommaren 2012, när barnet är lite mer än ett år? hinner man komma i snygg form igen?
    Lämnar man bort barnet en vecka och sticker på bröllopsresa?
    Orkar man planera bröllop med en bebis?

Ska man gifta sig innan barnet kommer och då vara höggravid? Och hur mår man då? Kommer inte saker i skymundan eftersom det är fokus på bebisen i magen?

Dela gärna med er av era tankar.

• kajsalisa

Det där beror ju helt på hur man tänkt sig sitt bröllop. Jag personligen hade nog väntat till efter barnet kommit för att kunna vara säker på att må bra på bröllopet och dessutom kunna fira med lite champagne. Inget kul att gifta sig om man har en jobbig graviditet. Jag ryckte inte att det var så jobbigt att planera bröllop, så det fixar du nog även med ett barn vid din sida och du kommer ju ha ett år på dig att komma i form. Men som sagt, det beror ju på vilken inställning man har till bröllopet, om man lätt blir stressad och så. Om det är viktigt för dig att vara gift när barnet kommer så är ju alternativet att ni gifter er borgerligt i år och har en hejdundrande bröllopsfest nästa sommar.

• Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-09-17 17:55:51 följande:
    En fråga till er alla:

Vi vill egentligen gifta oss innan barn kommer, hm.. lite sent nu dock!
    Jag har alltid drömt om sommarbröllop vilket passar bäst med våra tankar. Men är det logiskt att tänka att man gifter sig sommaren 2012, när barnet är lite mer än ett år? hinner man komma i snygg form igen?
    Lämnar man bort barnet en vecka och sticker på bröllopsresa?
    Orkar man planera bröllop med en bebis?

Ska man gifta sig innan barnet kommer och då vara höggravid? Och hur mår man då? Kommer inte saker i skymundan eftersom det är fokus på bebisen i magen?

Dela gärna med er av era tankar.
    Jag gifte mig i vecka 21. Vi fick vårt drömbröllop, planerade allt på tre måander. Hade bokat kyrka till 14 augusti, men ändrade 15 februari till 15 maj. Vi drog även iväg på bröllopsresa när jag var i v. 25-27. Var helt underbart, utom att jag blev magsjuk som höll i sig i tre veckor, men med en toalett i närheten så kände jag mig inte sjuk! :)

Jag var i vecka 8 när vi bestämde oss för att boka om vårt bröllop! Men vårt bröllop blev vår drömdag, ALLT blev som vi hade tänkt oss, om inte ännu bättre!
  • Muffe80

Vad härligt att höra att ni hade så bra bröllop
    Borgeligt är inget alternativ tycker vi nog. Utan det är kyrkan som gäller, men då blir det ju en tråkig vintermånad och det känns sådär...

Juli när barnet är ett känns perfekt. Man kan ju börja planera lite redan nu ifall det blir mycket med en bebis samtidigt.

Svårt svårt.

Man vet ju inte alls hur man mår, tänk om jag mår så här illa hela tiden?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma