• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

Jag har sansat mig lite och bestämt mig för att nu invänta och se på vul:et som är inbokat på torsdag hur det står till med den lilla där inne! Jag vet att jag lät bestämt om mf, men jag vet ju inte säkert. Men för mig förknippas blod med missfall, vet inte bättre + att jag är gravid, då får man nojja lite.
    så, på torsdag vet jag hur det ligger till.

nu ska jag gå och kräkas

• rontgensyrran

Synd att nån känner att de måste lämna tråden.  Jag tycker både Mabja och Muffe ska stanna. Vi behöver er bägge :)

Det jag gillar med denna tråden att vi är just olika långt gångna, När man ser ex nån kämpa precis i början känner man igen sig och tänker att tänk att man ändå har kommit så långt som man har gjort. För varje person som plussar blir jag längre och längre i min graviditet. Och de som är längre gågna ser man som ett mål att dit ska jag också nå, går det bra för dem så varför inte för mig :)

Det gäller bara att hålla tag i vår positiva anda. VI ÄR GRAVIDA TILL MOTSATSEN HAR BEVISATS, eller hur flickor! Jag har bestämt mig i denna graviditet för att njuta av den, mår jag illa så är jag tacksam för det, är jag trött så är jag tacksam för det. Är det detta som krävs för att jag ska få bebis så är det helt klart värt det i slutändan! Jag tror mitt MA fått mig att värdera min graviditet annorlunda. Det märker man ofta i andra trådar där första gångs gravida håller till. Klagas mycket om symtom och det jobbiga men ingen pratar om glädjen med det och att vi faktiskt kan vara tacksamma för att vi kan bli gravida. Det är inte alla förunnat! Här tycker jag att vi alltid varit mer positivt inställda och kännt denna glädje på ett större sätt än de andra trådarna. Jag tycker att vi ska hålla fast vid det och varandra! Kram på er!

• rontgensyrran

Hmmm..när jag skrev in ovanstående inlägg så sa det poff och så dök det upp två sidor längre bak än jag tänkt mig...första idiot tanken: -Är alla vakna redan och har skrivit så mycket på så kort stund, innan mitt inlägg kom? eller det mer troliga -jag missade att läsa de sista sidorna i forumet. Trodde det var slut när jag började skriva. hahahahahahahahahahahaaaa...snacka om graviditets förvirring!!! Nån mer än jag som känner sig förvirrad och glömsk?!

• sofy

Först och främst.. Happiness; MYCKET bra skrivet! De är nog de enda jag kan skriva om ditt inlägg. De räcker så. Riktigt bra!! Hjärta

Och för de andra.. jag vaknar alltid strax efter kl 4 på morronen, PIGG! Går upp o kissar, mår illa, spyr, somnar om lite, vaknar igen runt halv 7 o spyr ännu mer. Jag har ingenting o spy upp längre, får inte behålla nånting. Inte ens vätska, de kommer också upp. Postafen hjälper inte längre. Igår va ja iväg o keka lunch me en kompis, kom hem o spydde upp de. Sen middagen. And so on. (Jag e glaaad att ja mår illa o att symptomen kommer, MEN de e jobbigt när man inte får behålla nånting, inte ens vätska som man behöver..) Tips någon? :)

• rontgensyrran
    sofy skrev 2010-09-17 08:02:52 följande:
    Först och främst.. Happiness; MYCKET bra skrivet! De är nog de enda jag kan skriva om ditt inlägg. De räcker så. Riktigt bra!! Hjärta

Och för de andra.. jag vaknar alltid strax efter kl 4 på morronen, PIGG! Går upp o kissar, mår illa, spyr, somnar om lite, vaknar igen runt halv 7 o spyr ännu mer. Jag har ingenting o spy upp längre, får inte behålla nånting. Inte ens vätska, de kommer också upp. Postafen hjälper inte längre. Igår va ja iväg o keka lunch me en kompis, kom hem o spydde upp de. Sen middagen. And so on. (Jag e glaaad att ja mår illa o att symptomen kommer, MEN de e jobbigt när man inte får behålla nånting, inte ens vätska som man behöver..) Tips någon? :)
    Käkar du Lergigan?
  • sofy
    rontgensyrran skrev 2010-09-17 08:07:58 följande:
    Käkar du Lergigan?
    Näe.. :( Provat postafen, fungerade ju i början men icke längre.. Spyr bara upp dom o allt annat.. Ska man ringa BM o fråga om de eller hur får man de?! :/
  • Muffe80

Sofy, det låter jättejobbigt. Tror jag vet hur du känner dig, jag spyr kanske inte lika mycket men imorse hulkade jag länge men hade inget att spy upp, får ont i både käkar och i magen efter en stund.

Nu är jag på jobbet och drack lite saft, åt lite yoghurt och vips kom allt upp igen nyss.... usch! Det är inte roligt, MEN man mår bättre efter man spytt, något positivt

Kan du inte ringa bm och be om starkare? så sa min bm att jag skulle göra om inte postafen funkade.

• rontgensyrran
    sofy skrev 2010-09-17 08:13:34 följande:
    Näe.. :( Provat postafen, fungerade ju i början men icke längre.. Spyr bara upp dom o allt annat.. Ska man ringa BM o fråga om de eller hur får man de?! :/
    Läkare måste nog skriva ut det. Men jag tror man kan ringa barnmorskan och be dem fixa fram det. Tyvärr har Lergigan den förmågan att det gör än tröttare, men hellre trött än att spy eller hur? Hoppas hon kan fixa fram det till dig och att det hjälper dig. Inte kul när man inte får behålla nåt :/
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-17 08:18:30 följande:
    Sofy, det låter jättejobbigt. Tror jag vet hur du känner dig, jag spyr kanske inte lika mycket men imorse hulkade jag länge men hade inget att spy upp, får ont i både käkar och i magen efter en stund.

Nu är jag på jobbet och drack lite saft, åt lite yoghurt och vips kom allt upp igen nyss.... usch! Det är inte roligt, MEN man mår bättre efter man spytt, något positivt

Kan du inte ringa bm och be om starkare? så sa min bm att jag skulle göra om inte postafen funkade.
    De e inge kul o spy alls. I början va de ju mer sporadiskt, lite då o då. Men nu hela tiden, o eftersom ja aldrig får behålla något så orkar man ju ingenting alls. Och jag mår inte bättre när ja spytt, haha. Mår lika illa då o måste spy igen. Nu ligger ja i sängen för om ja reser på mig så kommer ja hänga över toan än en gång denna morron..

Jo försökte få tag på henne nyss men inge svar, så lämnade meddelande o hoppas verkligen hon ringer upp snart!

Och alla dina symptom som försvunnit, hahaha. Du e rolig du! ;) Illamåendet e kvar tydligen? ;D
  • sofy
    rontgensyrran skrev 2010-09-17 08:18:59 följande:
    Läkare måste nog skriva ut det. Men jag tror man kan ringa barnmorskan och be dem fixa fram det. Tyvärr har Lergigan den förmågan att det gör än tröttare, men hellre trött än att spy eller hur? Hoppas hon kan fixa fram det till dig och att det hjälper dig. Inte kul när man inte får behålla nåt :/
    Jaa hellre trött än o spy! Men lergigan har ju kodein o efedrin i sig, hur går de ihop me graviditet när man inte ska få i sig för stora mängder koffein osv? Märkligt.

Näe, alltså om de varit som innan, illamående då o då så hade de vart ok. Men som senaste dagarna när man inte får behålla någe, ne usch :(

Ballt me v 25 förresten!! :D Grattis!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma