• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-09-16 17:52:07 följande:
    2barnsmamma: För vissa går hormonet ner direkt efter MF/MA, för vissa tar det längre tid. Frågan är vad man själv skulle trott i det läget OM man fortfarande skulle få starkt positivt... Skulle man själv våga lita på det resultatet, när det faktiskt är såpass vanligt att hormonet "hänger kvar" i kroppen ett bra tag efter ett MF/MA...
    Tror det är så Sofy menar. Och självklart finns det ingen som önskar någon annan ett MF/MA, hoppas du inte menade allvar med att du trodde någon önskade Muffe det....
    Beklagar ditt MA, vi har alla härinne upplevt det, och det är för jävligt. 
    Tack. Precis så jag menar!

Hoppas inte heller hon menade allvar me de, fyfan blir förbannad när nån skriver så. Hur kan man önska någon de när man själv gått igenom de? De e ju hemskt!
  • Mabaja

Jag kommer nog ta ett steg tillbaka i den här tråden nu.

Orkar inte läsa dag ut och dag in om missfall hit och missfall dit. Jag är ledsen, men vi är GRAVIDA, vi väntar BARN och inte mf förrän motsatsen är bevisad.

Jag har full förståelse att man är orolig, men nej jag orkar inte med all oro hit och oro dit, man mår inte bättre av att vara orolig och ta ut mf i förskott! Jag är ledsen för det!

Jag har själv haft en blödande graviditet, fram till vecka 21, då jag blödde sista gången på dagen då vi gifte oss. Det här är en positiv tråd, vi har haft två missöden hittills sen jag hoppade in i tråden och det var ett tag sen nu och de beklagar jag, men alla andra det har gått bra för! Jag tänker se till statistiken för den här tråden och hittills är den väldigt bra.  

• 3 barns mamma84
    sugarrush skrev 2010-09-16 17:52:07 följande:
    2barnsmamma: För vissa går hormonet ner direkt efter MF/MA, för vissa tar det längre tid. Frågan är vad man själv skulle trott i det läget OM man fortfarande skulle få starkt positivt... Skulle man själv våga lita på det resultatet, när det faktiskt är såpass vanligt att hormonet "hänger kvar" i kroppen ett bra tag efter ett MF/MA...
    Tror det är så Sofy menar. Och självklart finns det ingen som önskar någon annan ett MF/MA, hoppas du inte menade allvar med att du trodde någon önskade Muffe det....
    Beklagar ditt MA, vi har alla härinne upplevt det, och det är för jävligt. 
    Jga vet nej jag menade edt inte blev bara så förbannad och lessen att bara tro men nu vet jag vad softy menade
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    sofy skrev 2010-09-16 17:54:28 följande:
    Tack. Precis så jag menar!

Hoppas inte heller hon menade allvar me de, fyfan blir förbannad när nån skriver så. Hur kan man önska någon de när man själv gått igenom de? De e ju hemskt!
    Fred...
    Nej man får aldrig önska någon sådant inte änns mördarna skoja men iaf det e fel fel fel ..

Det tog mig MÅNADER innan jag slutade gråta av allt detta..
    Men sen fick jag min ''julklapp 2010'' som kommer sen och allt e toppen nu e lugn och tänker bara på honom nu i magen ..
  • sofy
    Mamma till W skrev 2010-09-16 17:55:42 följande:

Orkar inte läsa dag ut och dag in om missfall hit och missfall dit. Jag är ledsen, men vi är GRAVIDA, vi väntar BARN och inte mf förrän motsatsen är bevisad.

Jag har full förståelse att man är orolig, men nej jag orkar inte med all oro hit och oro dit, man mår inte bättre av att vara orolig och ta ut mf i förskott! Jag är ledsen för det!

Jag har själv haft en blödande graviditet, fram till vecka 21, då jag blödde sista gången på dagen då vi gifte oss. Det här är en positiv tråd, vi har haft två missöden hittills sen jag hoppade in i tråden och det var ett tag sen nu och de beklagar jag, men alla andra det har gått bra för! Jag tänker se till statistiken för den här tråden och hittills är den väldigt bra.  
    Word.
  • sofy
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-16 17:56:52 följande:
    Jga vet nej jag menade edt inte blev bara så förbannad och lessen att bara tro men nu vet jag vad softy menade
    Tro? Då har du ju inte ens läst vad jag skrivit.

Drop it.
  • 3 barns mamma84
    sofy skrev 2010-09-16 18:00:00 följande:
    Tro? Då har du ju inte ens läst vad jag skrivit.

Drop it.
    Herregud jag läser allt missuppfatta mig inte
  • sofy
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-16 18:00:57 följande:
    Herregud jag läser allt missuppfatta mig inte
    Verkar inte som det.

Men skitsamma, de blir bara dålig stämning av tjafs, leave it!
  • sugarrush
    Mamma till W skrev 2010-09-16 17:55:42 följande:

Tråkigt att du känner så. Jag kände väl lite likadant när allt gick som smort, utan blödningar och sådär, och skrev inte så mycket här på ett tag. Men jag visste att andra behövde tråden, och jag försökte peppa dem så gott jag kunde, även om jag inte var super-aktiv eller i behov av stöd själv.

När jag har varit lite orolig över mina blödningar de senaste dagarna så har det känts väldigt skönt att kunna lufta sin oro i ett forum som detta. På något sätt har det hjälpt mig väldigt mycket, för jag har sett forumen här som både uppmuntran, men också stöd och pepp när man behöver det. Jag kan bara tala för mig själv, men jag KAN inte åka in till ett sjukhus där jag befinner mig för jag har inte 2500 dollar, och därför har stödet jag fått genom forumet varit guld värt, jag känner mig mycket mindre orolig.

Beklagar om du tyckt det varit jobbigt.
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-09-16 18:08:00 följande:
    Tråkigt att du känner så. Jag kände väl lite likadant när allt gick som smort, utan blödningar och sådär, och skrev inte så mycket här på ett tag. Men jag visste att andra behövde tråden, och jag försökte peppa dem så gott jag kunde, även om jag inte var super-aktiv eller i behov av stöd själv.

När jag har varit lite orolig över mina blödningar de senaste dagarna så har det känts väldigt skönt att kunna lufta sin oro i ett forum som detta. På något sätt har det hjälpt mig väldigt mycket, för jag har sett forumen här som både uppmuntran, men också stöd och pepp när man behöver det. Jag kan bara tala för mig själv, men jag KAN inte åka in till ett sjukhus där jag befinner mig för jag har inte 2500 dollar, och därför har stödet jag fått genom forumet varit guld värt, jag känner mig mycket mindre orolig.

Beklagar om du tyckt det varit jobbigt.
    Ja alltså, jag tycker faktiskt också de är en tråd där man ska kunna ventilera sig om problem man har, eller om man är orolig. Ibland kan de dock bli lite mycke MF snack och jag tycker som Mabaja där, man väntar barn inte MF - förrän motsatsen isåfall är bevisad. (Vilket vi hoppas INGEN ska få gå igenom - igen)

Jag va skitorolig i början, men ju mer tiden gick så har jag lugnat ner mig lite. Jag åkte in i torsdags pga störtblödning, för o få veta för min egen skull för att sitta hemma och undra hade inte hjälpt. Och jag känner fortfarande att jag inte orkar oroa mig hela tiden, inte ens när jag ser bruna flytningar - för de verkar "tillhöra" min graviditet änsålänge. Går de snett senare så ja, då får jag ta de då. Men man ska faktist inte ta ut någe i förskott egentligen, för de e så många härinne som blödit osv o som de ändå GÅR bra för. Men vi e ju nåra härinne som e mer "nygravida" än andra och vi är nog mer oroliga pga det. Jag tror de lugnar ner sig me tiden också för dom flesta av oss. Dom som va nygravida som nu är halvvägs eller längre va exakt lika nojjiga som oss, jag har läst från början, haha ;) Så de är absolut inge fel att vara orolig. Vare sig man är orolig för sig själv hemma, eller om man skriver de här. Självklart hjälper de inte o va orolig, men då är de väl ändå bättre o kunna skriva av sig o få stöd än att ligga hemma och va ledsen. Så tycker iallafall JAG.

Tråkigt om folk känner att de är jobbigt men vad annars är ett forum till för, speciellt en fortsättningstråd för oss som haft flera MF/MA?!

Kram på dig vännen!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma