• sofy

Plus igen efter mf/ma

rontgensyrran skrev 2010-10-04 09:43:41 följande:
    De´t är helt klart förståligt!!! Du får ju inte i dig nån ny energi heller juh, utan förlorar bara energi.Din bebis är en liten energitjuv :)
    Haha jaa, jäkla unge! Men de e väl dags o vänja sig i tid bara ;) Va uppe 3 ggr inatt o kissade också, eller ja mellan 02-06.. Inge trött alls, näänä! :/
  • sofy
    Lallan skrev 2010-10-04 09:48:20 följande:
    Sofy: Fick du med medicin hem? Den som du fick på sjukhuset. Hoppas att det går åt rätt håll för dig. Om inte är det nog likabra att åka tillbaka så att du inte blir liak dålig igen som du var när du väl åkte in sist.

Nu är det dax för mig att rycka upp mig för att dra iväg på läkarbesök och förhoppningsvis tigga till mig en sjukskrivning!
    Yes, torecan. Den funkade ok me allt annat i kombination därinne, så får hoppas den gör sitt nu också. Kräkas kommer ja ju göra i vilket fall säger dom, men inte i samma utsträckning.. (de är deras förhoppning) Men näe, vi får se hur dagen yttrar sig, fortsätter de likadant som innan så åker ja tillbaka, vill inte må så dåligt som när jag las in, uh! Taack för omtanken!! :)

Oh, vilken vecka är du i nu? :D
  • sofy
    rontgensyrran skrev 2010-10-04 09:50:26 följande:
    Tyvärr lika bra att du vänjer dig. När kissandet väl tar en paus nattetid så börjar andra problem istället. Man kan inte ligga som man vill ex på mage. Man måste snurra från ena sidan till den andra då kan man inte gena magvägen då heller. Sen lägger sig bebisen på höger sida när man ligger på den sidan sen när man då ska runt på vänster gör det lite ont eftersom det drar så mycket i livmodern eller nåt ligament så man får pausa i mitten för att bebisen och magen ska hinna följa med.

Sen när man blir ännu längre gången så kan det bli svårt att sova på rygg för då trycker bebis och livmoder på bukaortan som gör att man kan bli väldigt illamående.

Sen måste jag just nu ligga överdrivet mycket mer än vad jag skulle vilja på vänster sida för mina smärtor skull. :/

Men jag vänjer mig vid att sova dåligt på natten då är jag ordentligt förberedd när bebis kommer :)
    Hahahahaha, jävla gullunge du va idag då!! ;) Jag hade ju hoppats på liite pepp här! ;D Jag sover ALLTID i framstupa sidoläge, förstår inte hur ja ska kunna sova på ngt annat sätt sen.. Kan verkligen inte somna helt på mage, på rygg, på sidan eller så.. Utan MÅSTE va just den ställningen.. Gah! :p

Men jaa de e ju inte mer än rätt egentligen o gå upp o kissa o allt vare är, sen när bebis är på plats kan man ju inte direkt sova sig igenom de ändå, så de e la bra o vänja sig som du säger ;)
  • sofy
    Pancakes skrev 2010-10-04 09:53:42 följande:
    Tack! Vill inte undvika varken sushi, jacuzzibad, träning eller sex eftersom det är saker jag mår bra av :)
    Men man vill ju inte äventyra bebisen heller så klart.
    Nä de e klart.. Fast man måste ju leva också, så känner jag. Jag va skitorolig i början för typ allt men de lägger sig me tiden.. :) Sen får man gå på magkänslan! Ang bad, träning, sex osv.

Hur mår du nu?
  • sofy
    Pancakes skrev 2010-10-04 10:03:28 följande:
    Tack, skönt att höra. Visst är man orolig som sjutton men hoppas det lägger sig senare.
    Jag mår bra...lite FÖR bra tror jag. Fan! Aningens ömma bröst då och då men inte alls mycket. Har haft lite mensvärkskänslor till och från men det är några dagar sen nu.
    Tycker synd om dig som har det så eländigt! Menär ändå lite avis för att din bebis mår så bra ändå. Skulle gärna må lite illa men förstår att det är allt annat än kul att vara i den situation du är i nu.
    Jaa de gör de, iallafall gjorde det de för mig.. Man har andra saker o oroa sig för sen, hahah ;)

Ja, men så mådde ja också i början. Lite växtvärk ibland, ömma bröst, ibland sjukt ömma o ibland ingenting. Kände mig överlag inte SÅ gravid. Sen i v 7 eller va de va började ja må lite illa, sen eskalerade de o nu äre såhär, haha buhu. Jag önskade illamående, dock inte såhär mycke ;) Men jaja de blir bättre nångång!

Mmm de e ballt o se lilla mini-me härja runt därinne o fäkta me armar o ben, vinka, rulla runt o greja. Redan! V 12 på ons!! Vart tog tiden vägen? Men snart e du där.. efter v 8 rullar de på som fan!
  • sofy
    rontgensyrran skrev 2010-10-04 09:59:58 följande:
    Det gör jag med i mitt försök att ligga på mage så ligger jag med ena benet raklång lutar mig mot mage och det andra benet upp. Men min bebis blir lite sur i denna ställningen och blir väl aningens klämd. För den börjar sparka som bara den på den sidan av magen som jag ligger på. Kanske otäckt med väggarna som faller in där man bor??? ahahahahahaaa
    Hahahahahahahaha!! Skulle inte du vilja att dina väggar vek sig o tryckte sig ner över dig på natten? Mysigt ;)

Stackars bebis.. trångt därinne ju! ;D
  • sofy
    Mamma till W skrev 2010-10-04 10:34:02 följande:
    Sofy: Välkommen hem igen! hoppas att du snart mår något bättre även om HG är jobbigt...

MCT79: Jag försöker blåsa gravidbaciller till Bro så du får ännu starkare plus! Nu ska det gå bra! :)

Satan vilken aktivitet det var i tråden då! Hinner ju knappt med...

Nu ska jag snart till bm. 40+4 idag!
    Taack så mycket! Ja de e inge vidare, men nångång blir de bättre o tills dess äre bara försöka göra de bästa av situationen :)

Ååååh, kan de inte börja hända ngt snart? Haha.. de e ju dags nuu!
  • sofy
    färnik skrev 2010-10-04 10:53:41 följande:
    Släppte de hem dig med +2? Foten i munnen Tycker gott du skulle stannat tills du hade en 0:a... *aja baja*

Min erfarenhet är att det är bättre att stanna lite längre, inte åka hem så fort det lättar lite. Kroppen behöver komma i balans igen ju... Jag har alltid mått sämre när jag kommit hem och börjat äta, men du verkar vara väl dålig fortfarande...
    Jaa, de va ju de ja hade förra veckan ja va inne, eller ja 1,5 vecka sen då. Dom orkar väl inte me mitt tjat, jag ville bara hem.. dock kanske ja ångrar de lite nu o de va på eget bevåg jag fick åka hem, me stränga order om o komma tillbaka om ja fortsätter må som innan.

Annars har ja återbesök för provtagning på ons så vi får se då, kanske läggs in.

Men nog om MIG hela tiden, hur mår DU nu? :)
  • sofy
    Pancakes skrev 2010-10-04 10:31:24 följande:
    Åh, vad det glädjer mig att höra! Är till och med nojigare än jag trodde att jag skulle vara, blir lite galen på mig själv. Ja, tiden går jättefort. Tyckte du plussade alldeles nyss och var nojig i den andra tråden men det är alltså sex-sju veckor sen nånting...jösses!

Jag leder tre aerobicsklasser den här veckan och har lite ångest över det men jag mår ju inte dåligt av det alls så det är väl bara att köra på antar jag.
    Haha ja de tycker ja också, ja va ju skitnojjig för ja hade ju sommarbreak från FL o allt, o "fick" ju inte bli gravid, o så blev ja de ändå.. Visste ju inte om ja skulle få progesteron utskrivet, o hur de skulle gå o blabla. Men ju mer tiden gick desto mer lugnade ja ner mig, o min man är lugnet själv så han får ner mig på jorden. När jag fick tokpanik o grät hysteriskt på 4+4 för ja blödde massa färskt blod o bara ville åka in så sa han "Men älskling, de behöver inte va missfall bara för du blöder. Dom kan inte göra ngt nu ändå så vi avvaktar o ser över natten.." KLOK MAN! De kan behövas ibland då jag alltid är fröken kaos i både huvud o kropp, ska alltid va full rulle o hej o hå ;)

Vart i sthlm bor du? Du kanske har sagt de men ja har isåfall glömt, my bad! Kul o träna! Önskar jag orkade de, gah. När hade du VUL nu igen?
  • sofy
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-04 11:15:12 följande:
    oj oj oj vad ni skriver tjejer! finns inte en chans att kommentera allt men några finns med!

Sofy: hoppas att det blir bättre för dig och åk in igen om du inte klarar av att vara hemma! tänk på mini sofy!
    Nejdå, jag åker absolut in igen om de inte blir bättre. Äventyrar inte lilla mini-me även om h*n dock mår superbra för tillfället, härjar som ingen annan, av de vi sett på VUL :)

Hur äre me dig? :)

Kram!!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma