• sofy

Plus igen efter mf/ma

Muffe80 skrev 2010-10-04 13:56:32 följande:
    Någon som haft molvärk till och från några gånger per dag i v 10-12? Känner som svag mensvärk då och då och det gör även ont när jag hostar

Sofy - vad var det för artikel i DN?
    Hahahaha Muffe du e rolig du :) Molvärk = växtvärk. Och ja, jag har de ungefär som i början nu. Men de e ju också nu de börjar växa massor därinne igen - alltså helt normalt.

Här är länken; www.dn.se/nyheter/vetenskap/forskare-adhd-har-genetiska-orsaker-1.1179811

:)
  • sofy
    Mamma till W skrev 2010-10-04 14:04:50 följande:
    Han fick villkorligt och 16000 i böter om jag lyssnat rätt. :) Men det var före "min tid". Nu går han som sagt lös på ting istället för människor!

Roligast var när min man gick i sömnen och inte hittade till toaletten (vi var hemma hos min pappa) och han började skälla och ha sig. Min pappa blev jätterädd och trodde han var dyngrak och därför blivit aggressiv. Sen när jag förklarat att han går i sömnen så satt pappa bara med tappad haka. haha. Fast han har ju fått se den aggressiva sidan med. Han har slagit sönder en skjutdörr hemma hos pappa. Jag skäller lite på honom och låter han vara. Sen kommer han tio-femton min senare och bekänner färg och säger att det han gjort var lite onödigt. :) Så det går åt rätt håll, även om det alltid finns kvar!

Det kommer gå bra för dig som mamma eftersom du vet dina brister idag. Då har man kommit långt och man kan utgå ifrån det! Men koliknätter är nåt jag oroar mig lite över, men har gästsängen bäddad så min man kan sova där istället för att gå i taket. haha.
    Och min fick sitta 40 dgr på öppen anstalt. Dumma män! Men de va nåra år sen de hände, dock nyligen han fick sitta. Men ung & dum - jag vet inte. Han är en helt annan människa nu iallafall, min nallebjörn, haha. Men de får ja inte säga högt! ;D

Men guuud, hahahaha! Ja har iofs också gått massa i sömnen men aldrig vart aggressiv då vad jag vet ;) Läskigt! Oj, skäller du på honom? Haha. Jag hade blivit ännu mer galen då, eller jag blir de. Sen går ja iväg o lugnar ner mig o sen säger ja förlåt. ;)

Joo ja hoppas veerkligen det. Men jag oroar mig ändå som fasen för om barnet skriker non-stop, om de blir koliknätter, om de ligger grejer överallt, om jag kommer känna mig "låst" o få panik över att inte "kunna göra vad jag vill när jag vill" - svårt o förklara men min impuls/spontanitet. Usch. Jag va barnvakt åt en kompis bebis en kväll och jag orkade inte hålla på hela tiden, hoppas så innerligt de bara är så med andras och inte sin egen. För barn i övrigt älskar jag, dagis osv me full fart. De e ju skitkul. Svår balansgång men jag hoppas som sagt de går bra.

Spännande om ni får kolikbebis, me din man. Hur tror han att han kommer ta papparollen, o reagera osv?  Men USCH va jobbigt o leva med en som har ADHD o den andra inte. Har du dåligt tålamod skrev du? Hur går de egentligen? ;D
  • sofy
    Pancakes skrev 2010-10-04 14:41:23 följande:
    Tjejer, visst är all fetaost pastöriserad? Är så sugen på kyckling och festaostsallad ikväll..
    De står på, vet inte men tror dom flesta är de iallafall :) Men läs på förpackningen!

Men va gott me maaaaaaaaaaaaaaaaaat... Ååååh!!
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-10-04 14:49:25 följande:
    Jag längtar till den dagen jag kan äta mat, ska bli så himla gott med en köttbit och pommes eller så! Slurp!

Nu har jag bestämt att KUB får det bli, läste på om trisomi osv och de flesta är ju inte livsdugliga så hellre veta det snart än när man gått full graviditet känner jag! Det blir inget värdigt liv för någon.
    Bra med KUB :) Vad va de för tjej som tyckte till egentligen? Så jävla trött på folk som ska tycka hela tiden, ert liv, er bebis, ert val.

Jag skiter fullständigt i vad folk anser om saker o ting om de inte är relevant. Kör på mitt egna race sen får dom tycka/säga vafan dom vill, :)
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-10-04 14:58:10 följande:
    Ja det är ju bara VÅRT val, men jag är en sån som påverkas lite och sambon som också varit säker på sin sak tvekade lite efteråt.
    Det är en nära släkting till oss kan man säga. Men då menade hon kanske bara väl när hon frågade varför.Jag vet inte.
    Vi är ju mer insatta än folk som frågar och går på oss, känner jag.
    VEM vill gå och bära ett barn som man vet kommer dö en dag efter förlossningen? Det känner jag skulle vara hemskt och "slöseri" med tiden om man får uttrycka sig så.

Nu hoppas vi att allt blir bra om två veckor, men vi ställer in oss på det!

Sofy- tar du blodprovet ca en vecka innan?
    Jag kommer nog ta mitt den 13/10 och KUB den 21/10.
    Blir då 11+2 för blodprov samt 12+3 för kuben enligt mina beräkningar....
    Jaa jo, om man påverkas är de ju tråkigt men de e ju de man inte ska göra. Jag har alltid varit "kall" på de sättet, skitit i om folk tyckt o sagt ngt om ja gjort nåt val dom inte gillar eller så, jag går min egen väg. De e ju ändå mitt liv, mitt val, mina misstag om de blir fel. (Inte ang KUB, allmänt.)

Ang kub äre så jag tänker, jag tror på bra resultat men om trisomi 13 & 18 e dåliga så får vi se då. Men nä, de känns verkligen "onödigt" o "slösa" bort den tiden på ett barn som inte kan leva utanför livmodern. Usch, hemska tanke.

Jag har remissen för proverna hemma, men har inte orkat pallra mig iväg till Huddinge än, hahaha.. eller jag har ju varit där massor, dock aldrig haft me remissen eller kommit ihåg o gå dit så.. men jag ska göra de nu i veckan! Vet inte vilken dag men imorn kanske, eller på ons. 11+0 då. Och 12+5 äre UL :)
  • sofy
    Pancakes skrev 2010-10-04 14:58:43 följande:
    Så ni längtar efter mat i tanken men inte i kroppen alltså? Fy, vad jobbigt! Antar att det blir en liten bantningskur på köpet. Men risken blir väl att när maten väl smakar gott igen så äter man "ikapp".
    Haha nja, de beror på. Under den värsta perioden så spyr jag av bilder på mat. Men nu e jag hungrig, så ska försöka äta lite. Vet dock inte vad, e inte direkt sugen på nått. Makaroner o beasås? Hahaha. Mm, gått ner 5 kg. Men de tar ja igen sen ;)
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-10-04 15:03:31 följande:
    Jag längtar ibland efter mat, men skulle inte kunna komma på tanken att äta den... helskumt!

Längtar såå tills jag mår bra igen. Nu mumsar jag på melon, det verkar vara det enda i dag som inte kommer upp igen.

Är kolsyra dumt att dricka? Min kusin fick inte dricka det för sin bm....
    Nähä, o varför får man inte dricka kolsyra nu då? Hahaha, herre. Jag dricker de varje dag. :)
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-10-04 15:35:36 följande:
    ingen aning om kolsyran, men hon vågade iaf inte dricka det under hela graviditeten
    Hahah äeh. Jag dricker kolsyrat, äter sushi, badar jacuzzi, har sex..
  • sofy
    Pancakes skrev 2010-10-04 16:05:20 följande:
    Jag med! Trots att jag är världens nojigaste just nu så har jag ändå badat jacuzzi, haft sex och ätit sushi redan.. Har alltid tyckt att det är så vansinnigt överdrivet med alla dessa "måsten" tidigare....tills jag fick missfall. Efter det sönderanalyserar man allt och tror att det var just DET som gjorde att man fick missfallet.

Under vecka 6 förra gången (det var då den dog) hade jag halsfluss och åt pencillin, råkade äta lever och ipren utan veta att det var farligt, åt salami och hårdostar, tränade ett hårt konditionspass fastän jag kanske borde kännt att jag höll på att bli sjuk....etc. Har klandrat alla dessa händelser för missfallet men det kan lika gärna ha varit nåt annat som gjorde det. Vem vet..
    Hahaha jaa, jag tycker också det. Alltså självklart får man inte va dumdristig men man får gå på magkänslan, känns de ok så fine. Alkohol o rökning däremot är ju självklart, men de e ju skadligt även om man inte är gravid liksom, så där finns inte mycke o diskutera. Dock har ja ätit salami nu också, mmm de e så gott!

Jaa, jag har också analyserat allt. Men den här krabaten verkar va en kämpe, som överlever allt ;) De tror jag minsann din också är!

Alltså de e så svårt, de kan ju varit att de inte fäst ordentligt, eller att den va såpass känslig så de gick snett, man vet ju inte. Men vid mitt MF i april hade vi sex dan innan ja började blöda - ÅNGEST! I juni gjorde ja ingenting o i februari inget heller. Vad jag minns. Men de e klart man relaterar till de man gjorde då, även om de i dom flesta fall inte alls spelar någon roll, utan de va bara meningen.

Denna gång vid plusset kände jag dock en annan känsla, det ska gå bra nu, det kommer göra de. Lite häftigt. Än vet jag inte men jag e en bit påväg!
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-10-04 16:12:38 följande:
    pancakes, det var säkerligen något annat som gjrode att pyret inte klarade sig då!
    Har man haft många missfall på raken säger de väl att man kan lugna sig med vissa saker, men annars ska man ju köra på som vanligt - om man orkar.
    Själv har jag nog max tagit en promenad på 100 meter på dessa 10 veckor Mestdels 5 sängliggande veckor haha, helt sjukt ju.

Alltså, sofy. du är ju likvärdig mig i antalet veckor som gått. Känner du att ngt tar emot i magen om du böjer dig ner eller sitter på konstigt sätt? Det kanske är inbillning, eller en tjockmage som jag fått av allt ljust bröd... men jag tycker ngt tar emot och känns obehagligt så jag bara vill sträcka ut kroppen liksom
    Ja 1 v före ba ;) Hm inte tänkt på de faktist, de va mer förut ja kände så o reflekterade över de. Nu har ja inte gjort de, har så mycke annat o tänka på haha. Men de ja kan känna e väl isåfall att de spänner typ, svårt o förklara. Som om nån trycker ihop en boll.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma