Muffe80 skrev 2010-10-04 14:58:10 följande:
Ja det är ju bara VÅRT val, men jag är en sån som påverkas lite och sambon som också varit säker på sin sak tvekade lite efteråt.
Det är en nära släkting till oss kan man säga. Men då menade hon kanske bara väl när hon frågade varför.Jag vet inte.
Vi är ju mer insatta än folk som frågar och går på oss, känner jag.
VEM vill gå och bära ett barn som man vet kommer dö en dag efter förlossningen? Det känner jag skulle vara hemskt och "slöseri" med tiden om man får uttrycka sig så.
Nu hoppas vi att allt blir bra om två veckor, men vi ställer in oss på det!
Sofy- tar du blodprovet ca en vecka innan?
Jag kommer nog ta mitt den 13/10 och KUB den 21/10.
Blir då 11+2 för blodprov samt 12+3 för kuben enligt mina beräkningar....
Jaa jo, om man påverkas är de ju tråkigt men de e ju de man inte ska göra. Jag har alltid varit "kall" på de sättet, skitit i om folk tyckt o sagt ngt om ja gjort nåt val dom inte gillar eller så, jag går min egen väg. De e ju ändå mitt liv, mitt val, mina misstag om de blir fel. (Inte ang KUB, allmänt.)
Ang kub äre så jag tänker, jag tror på bra resultat men om trisomi 13 & 18 e dåliga så får vi se då. Men nä, de känns verkligen "onödigt" o "slösa" bort den tiden på ett barn som inte kan leva utanför livmodern. Usch, hemska tanke.
Jag har remissen för proverna hemma, men har inte orkat pallra mig iväg till Huddinge än, hahaha.. eller jag har ju varit där massor, dock aldrig haft me remissen eller kommit ihåg o gå dit så.. men jag ska göra de nu i veckan! Vet inte vilken dag men imorn kanske, eller på ons. 11+0 då. Och 12+5 äre UL :)