• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Happiness

Läste i min gravbok att hela graviditeten väger 12,5 kilo. Det är med moderkaka, vatten,foster och hela tjotta balängen. Haha det är ju inget egentligen.... Då har hag redan tagit "halva graviditeten" i vecka 15. Detta bådar ju gott *ironi*

• Happiness

Sofy: Jag kom på en sak när jag mådde som mest illa och det är samma linje som du är inne på det med tarmarna. Jo jag mådde mindre illa när jag fick gjort nummer2 om vi säger så . Jag kunde bara göra det varannan dag när jag mådde som sämt och den dagen jag inte gått på toa mådde jag mer illa. Så jag vet inte men försök att få igång tarmen....katrinplommon, mycket vatten och linfrön. Jag köpte t o m lactulos för att spraka igång magen.

Sen funkade inte småätande för mig utan jag var tvungen att äta riktig mat inte för att jag var hungrig utan för att hålla illamåendet i schack. Jag mådde illa tvingade i mig något köttigt, B-vitamin är bra när man mår illa. Sen mådde jag ju  ännu mer illa som du skriver de närmaste 45 minuterna. Nästan mer illa än vad jag gjort innan jag åt...men sen hände underverket...illamåendet lättade. Så tipset är att tvinga i sig mat, men jag förstår om det är jätte jobbigt eftersom det kommer upp för dig. Jag spyr ju aldrig (nått fel på mig)....men maten var påväg fler gånger.

Läste att det finns ingefärakapslar att köpa på hälsokosten. Värt att prova.

Andra saker är att man mår mer illa vid alla typer av stress....räcker att du har det lite jobbigt på jobbet typ eller bråkat med killen. En annan sak är att det kan hjälpa med miljöombyte. Åk hem till mor och far och ligg lite på deras soffa

Sen ta Lergigane Comp morgon och kväll. Den hjälpte inte rikigt för mig heller...men nu finns det ju inget annat att till gå. Som sagt riktig mat (om du kan),gå på toa, vila mer. Sjukskriv dig och vila. Bara det gör att mycket försvinner. Ta bort så mycket krav det går.

Seabanden hjälpte inte ett smack för mig....var mest obehagligt. Kram

• Happiness
    Lallan: Grattis till Lyckat TUL! Hoppas ditt blodtryck var bra.....Vilken fin mage du har *imponerande*
  • rontgensyrran
    Happiness skrev 2010-09-21 19:59:27 följande:
    Läste i min gravbok att hela graviditeten väger 12,5 kilo. Det är med moderkaka, vatten,foster och hela tjotta balängen. Haha det är ju inget egentligen.... Då har hag redan tagit "halva graviditeten" i vecka 15. Detta bådar ju gott *ironi*
    Oj då Förvånad   Det var ju inte så mycket. Men min bebis behöver nog platsen det är därför vissa av oss går upp så mycket, eller hur flickor ;P

Hmmm den där hemliga lådan låter intressant. Jag har inte fattat vad det innebar riktigt.
  • Happiness
    rontgensyrran skrev 2010-09-21 20:14:46 följande:
    Oj då Förvånad   Det var ju inte så mycket. Men min bebis behöver nog platsen det är därför vissa av oss går upp så mycket, eller hur flickor ;P

Hmmm den där hemliga lådan låter intressant. Jag har inte fattat vad det innebar riktigt.
    Hur lätt som helst . Du ställer frågor tillforumvärden som hon svarar ja eller nej på. Den som försten gissar rätt vinner saken. Riktigt fina grejer. Idag var det en Britax bilbarnstol. Den går väl loss på en 2000 tror jag eller mer.

För några dagar sen var det en skit fin digital kamera. Folk är duktia på att gissa Espressomaskin var det igår.

Javisst får man lite lätt panik när man tänker på 12,5 men jag tycker 20 låter mer hälsosamt. Haha! Då kan bebisen amma lös som 17 sen. Mjölken sputar. För det är ju inte fett vi går upp i. Nänä jag snackar vätska till amningen. Jag vill nämligen ha ett sån där lite tjock kerub (stavning?)
  • kajsalisa

Dagens rekommendation;
    Spendera inte 4-5 timmar i skogen med att hänga upp orienteringskontroller om du är gravid i v 26. Ifall nån hade planer på det menar jag... Förvånad

• Mabaja
    kajsalisa skrev 2010-09-21 20:42:18 följande:
    Dagens rekommendation;
    Spendera inte 4-5 timmar i skogen med att hänga upp orienteringskontroller om du är gravid i v 26. Ifall nån hade planer på det menar jag... Förvånad
    HAHAHA. Nej man ska ta det lite lugnt. Om två-tre veckor klassas du som höggravid så kanske borde tänka om! :)

Ska jag säga som varit och kört 60 min spinning i vecka 39. :) Tänkte att jag kunde spinna ut ungen, men så blev det inte. fick bara förvärkar som släppte när jag åkte därifrån. haha
  • Happiness
    kajsalisa skrev 2010-09-21 20:42:18 följande:
    Dagens rekommendation;
    Haha men du är så himla duktig Kajsalisa.....att du orkar? *ambitiös som alltid*
  • kajsalisa
    Mamma till W skrev 2010-09-21 20:45:40 följande:
    HAHAHA. Nej man ska ta det lite lugnt. Om två-tre veckor klassas du som höggravid så kanske borde tänka om! :)

Ska jag säga som varit och kört 60 min spinning i vecka 39. :) Tänkte att jag kunde spinna ut ungen, men så blev det inte. fick bara förvärkar som släppte när jag åkte därifrån. haha
    Jag är impad över ditt träningstempo. Själv får jag typ kramp i hela magen om jag ens promenerar snabbt....
  • kajsalisa
    Happiness skrev 2010-09-21 20:49:41 följande:
    Haha men du är så himla duktig Kajsalisa.....att du orkar? *ambitiös som alltid*
    Det är ju det som är grejen... Jag orkar inte! Jobb 8-18.30 idag, halva dagen i skogen. Höll på att börja gråta tre gånger idag tror jag, men nu är det gjort. Hela Änggården full av kontroller... ;) Imorgon går idrottsdagen av stapeln och det är ju nedförsbacke jämfört med idag.
    Hur mår du annars?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma