• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta
    Muffe80 skrev 2010-09-22 11:03:30 följande:
    Grattis sofy...
    Jag håller på att somna på jobbet, hela kroppen känns som en blyklump. Vad gör man? Går hem?
    Jag hade nog gått hem, det är viktigt att ta hand om sig själv i första hand

*kram på dig*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Muffe80

Jag är i v 8+3 imorgon när jag ska på vul. Tror ni det finns chans att man gör vanligt ultraljud då?
    vul är inge roligt tycker jag.

när jag åkte in i denna vecka förra gången så såg de rätt bra ändå tycker jag, hinnsäck och allt..

• Muffe80

Mitt MA började denna dag sist, och nu när jag var på toa kom aningens brun flytning igen... suck!!
    Kroppen kanske inte fattar att ngt ska ut förrän dagen då mensen skulle kommit liksom, kan det vara så?

Har haft rätt mycket ljusa flytningar senaste dagarna, du med Sofy?

• Odetta

Suck....Vårdcentralen hyr inte heller ut kryckor. MEN damen jag pratade med var jätte söt och gick till våningen under och frågade sjukgymnasterna där och den hon pratade med sa att jag ska ringa till dem (och att det ju finns behandling man kan få för att hjälpa det hela också) så klockan 14-14:30 har dem telefontid...då ska jag ringa dem också.

Nu ska jag ringa ett samtal till...till studievägledaren...och sedan loggar jag ut för då ska jag fixa lite lunch till lilleman och mig. Lunchmackor...det funkar väl va?

Syns sen igen!
    *kram*

• Odetta
    Muffe80 skrev 2010-09-22 11:11:03 följande:
    Jag är i v 8+3 imorgon när jag ska på vul. Tror ni det finns chans att man gör vanligt ultraljud då?
    vul är inge roligt tycker jag.

när jag åkte in i denna vecka förra gången så såg de rätt bra ändå tycker jag, hinnsäck och allt..
    Det beror helt på vad för utrustning dem har. Här på SpecMVC gör dem vanligt UL redan från v8 medans dem gör VUL på KK.

VUL, även om det inte är det roligaste, ger dock en bättre bild så tidigt då dem kan titta bättre på tappen och sådant också (med tanke på dina flytningar)

Det komemr att gå bra gumman *stor kram*
  • Syrling

Muffe: Jag hade massa bruna flytningar denna graviditeten. Blödde rött färskt blod också, var helt säker på att det var kört. Men varje gång jag kollade såg det bra ut. Sista blödningen kunde de se att jag blödde från livmodertappen. De bruna flytningarna var gammalt blod.

Angående VUL så har mina läkare i HBG (även i Lund) sagt att man helst gör VUL till vecka 12. Jag gillar inte heller VUL:en, har oftat börjat blöda efter dem också och det känns som onödig oro. Men vad gör man inte för att få veta att allt står rätt till där inne.
    Lycka till imorgon!!

• Happiness

BEV: Min gossiga älskade vän!!!!!

Hoppar in och kramar om dig. Det var längesen vi sågs nu. Vad skönt att höra att allt är bra med dig. GRATTIS TIIL HP. Du om någon har gjort det förtjänt av det. Nu får d u vara inne på tråden oftare.

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

• Längtan efter liten
    sofy skrev 2010-09-22 11:05:09 följande:
    Jaaappp! :D Och då har ja VUL igen, yiha! 16 dgr kvar..
    mysigt.. tänk att det kan vara så underbart att få se de små liven på skärmen... det är sån stark käsla.
    Längtan efter liten är stor
  • Happiness
    Längtan. Glömt att säga GRATTIS till din fina bild....Min tur blir RUL nästa gång. Ska träffa BM den 1 oktober för samtal men jag ska säga att hon måste lyssna med dopplern. Nu har jag nämligen fått för mig (imorse när jag vaknade) Att magen blivit platt. Inte bullig längre...Men gud när ska denna oron sluta...
  • Längtan efter liten

jag hoppades påatt få göra ett vanligt u nu siat jag var där v.13 men antar att gyn bara har utrustning till vul?
    och inte kommer det väl bli vanligt ul på tisdag heller då jag ska till mvc för läkarkontroll... då vill de väl kolla vul va? kan man fråga om de vill göra ett vanligt ul med eller är man pjåkig då? det verkar som att de som gör vanliga ul får bättre bilder, dvs att man ser större tex handen och fingrarna... på mina vul har man ju bara sett en bebis med armar och så, inte direkt detaljrikt..

Längtan efter liten är stor
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma