• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

För första gången på veckor fick jag i mig ett mål mat nu efter jobbet...
    Hm.
    Blir misstänksam att illamåendet avtagit lite...

• färnik

Jag mådde lite bättre idag på dan, kände mig lite pigg för en gångs skull. Jag borde städat/bakat bröd/tagit till vara lite av grönsaksskörden eller åtminstone mockat hos djuren, men det gjorde jag inte. Istället tog jag med dottern till badhuset. Hon var så otroligt glad och hade jättekul, trots att jag bara orkade med en dryg timmes bad för sedan var jag för trött och kräkfärdig.

Är jätteglad att jag ägnade den lilla pigga stunden åt ngt riktigt skoj med dottern, istället för att göra nytta som jag kanske borde. Hon behövde verkligen det, graviditeten och min sjukdom sliter så på henne. (Dock var jag ingen skön syn i baddräkt. Magen putar som tusan, men är ju rätt mjuk och ser mest ut som en öl-häng-mage modell light. Längtar efter att få en uppenbar gravidmage, och inte bara se fläskig ut! Oskyldig)

• färnik
    Muffe80 skrev 2010-09-21 17:39:23 följande:
    Blir misstänksam att illamåendet avtagit lite...
    Åh, det är nog ingen risk. Jag har trott så många gånger, men det har alltid kommit tillbaka, gärna i fördubblad styrka. Tungan ute Men jag förstår hur du tänker/känner, jag har inte kunnat njuta av de få dagar då jag mått lite bättre, utan bara tänkt att "Nu går det åt skogen!"
  • Muffe80

Man tänker väl så med missfall i bagaget.
    Ska inte spekluera mer utan vänta tills torsdag. Men nu tog jag tom av mig seabanden för att må lite illa igen

• Mabaja
    Sugarrush: Jag är sååå ledsen för din skull! Beklagar av hela mitt hjärta till er alla tre!

rontgensyrran: Jag tror att vi står på lika nu! :) Har "exploderat" nu sista veckorna. :) Sen är jag helt övertygad om att kroppen går upp det den behöver så om en går upp 2 kg och en annan 22 kg så är det rätt för just deras kroppar! :) Min mage har vuxit i massor de senaste veckorna och vikten har börjat skena, sen att jag typ lever på godis är ju inte så hälsosamt det heller, men känner som så att nu kan den komma när som helst så jag unnar mig det!

Var på mitt sista bm-besök idag nu innan bf. Gick riktigt bra faktiskt.

SF-mått: 35.5 cm (38+5)
    Hjärtslag: 150 (arg bebis) och 138 när bm slutat buffat på magen
    Blodtryck: 137/79

De kan inte känna om jag är fixerad, troligtvis är det för att hon inte ligger med huvudet åt höger utan tittar uppåt och har ansiktsbjudning..

Vi skrev även lite vad jag önskar vid en förlossning. Typ lavemang och att jag är lite öppen för förslag när det gäller smärtlindring men INTE sterila kvaddlar. :)
  • rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-09-21 17:48:53 följande:
    Sugarrush: Jag är sååå ledsen för din skull! Beklagar av hela mitt hjärta till er alla tre!

rontgensyrran: Jag tror att vi står på lika nu! :) Har "exploderat" nu sista veckorna. :) Sen är jag helt övertygad om att kroppen går upp det den behöver så om en går upp 2 kg och en annan 22 kg så är det rätt för just deras kroppar! :) Min mage har vuxit i massor de senaste veckorna och vikten har börjat skena, sen att jag typ lever på godis är ju inte så hälsosamt det heller, men känner som så att nu kan den komma när som helst så jag unnar mig det!

Var på mitt sista bm-besök idag nu innan bf. Gick riktigt bra faktiskt.

SF-mått: 35.5 cm (38+5)
    Hjärtslag: 150 (arg bebis) och 138 när bm slutat buffat på magen
    Blodtryck: 137/79

De kan inte känna om jag är fixerad, troligtvis är det för att hon inte ligger med huvudet åt höger utan tittar uppåt och har ansiktsbjudning..

Vi skrev även lite vad jag önskar vid en förlossning. Typ lavemang och att jag är lite öppen för förslag när det gäller smärtlindring men INTE sterila kvaddlar. :)
    Vad var det jag sa! Aningens sjukt är det. Men samtidigt håller jag med dig. Kroppen och bebisen tar vad den behöver. Fick precis diller på katrinplommon och åt några stycken och skulle gärna ta några till. Men jag fick sån magknip. :/ Min mage är så extremt känslig när det gäller vissa saker. Undrar om jag måste springa på dass i ett nu?!

Kvaddlar är nog inget jag heller känner för att prova. Annars får man nog vara uppen för det mesta, man har ju ingen aing om hur det kommer att gå under förlossningen. Helst hade jag velat klara mig med enbart lustgas. Känns som man får en snabbare förlossning då. Men samtidigt är det långdraget så kommer man ju aldrig klara det utan bedövning :/
  • kajsalisa

Fan vilket skit Sugarrush. Här vill jag klaga över 10 timmar på jobbet och känner mig skitfånig när jag läser vad du går igenom. På mig konstaterades MA i v 10, men fostret dött i v 7. Jag ville, precis som du, få det snabbt avklarat och valde tabletter. Det gick jättebra, även om läkaren sagt att det var ca 50% chans att det lyckades när det gått så länge utan att kroppen själv tagit hand om det. Hade typ värkar i 3 timmar, men när det väl satte igång på allvar gjorde det inte längre ont. Det kommer gå finfint!! Stor kram till dig!

• kajsalisa

Kommer inte ihåg att kommentera allt, men några saker minns jag. Hej igen Smålandsjänta. Kul att se dig.... Sen var det någon som efterlyste mammakläder. Lovelymama finns i Gbg men också som webbutik. Har en hel del fint till vettiga priser. Har själv köpt svarta jeans där... Stor kram till Mabaja som känner sig less. Snart är du i mål gumman. Du fixar det här... Röntgensyrran; är inte så långt bakom dig när det gäller vikten. 25+4 idag och upp iaf 7 kilo tror jag. Ska till bm på fredag så det ska bli spännande att se vad hennes våg stannar på. Dock känns det inte som att jag gått upp så mycket mer än magen, men det har jag säkert...

• Odetta

Sugar.....fan också

Stora stora stora kramar gumman, vi finns här! Och ja.....skit är det vad det är. KRAAAAAAAAAAM!!!!!!!!!!!1

Hjärta

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Happiness

Gissade rätt i Hemliga låpdan idag och gissa vad det var...Jo en bilbarnstol. Fasiken också precis vad vi behövde. Dessvärre var det en tjej som gissade rätt innan. Jaja ska vara med imorgon igen. Det är ju mest bebissaker de lottar ut och vad kan mer komma handy?

Tänker på dig Sugar...värker i hjärtat Gråter

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma