• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Happiness

SUGAR:GråterGråterGråterGråter

ÅÅååånej....detta är ju för jävligt. Helt otroligt! Jag är helt stum. Berättade du om blödningen i USA? Du som har kämpat så mycket. *fäller en tår*.

Prata här i tråden så mycket du vill. Funderar på om du  kände att det var något som var knas. Vet ju att du skrev mycket om ont i magen,blod osv i USA.

Jag blir rent ut sagt förbannad på dessa jävla MF/MA (förlåt mina ord).

Nu har du haft din beskärda dek av MF SUGAR och nu måste du få hjälp.....jag förstår absolut att du känner att du inte orkar mer. Hoppas din man kommer snart. Kramar om dig så himla mycket (det här skulle inte få hända).

• Lallan
    Såg att mitt nya datum inte stod och då jag är rätt säker på att inte gå över så ändrar jag det!

{#emotions_dlg.flower}September 2010 {#emotions_dlg.flower}
    MB73 - 24 september (1a försöket efter MA)
    Mabaja - 30 september (3e försöket efter MA)

{#emotions_dlg.flower} November 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Nataliesliv - 20 nov (1a försöket efter MF)

{#emotions_dlg.flower} December 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Majmamman08 - 11 december (1:a försök efter MF)
    2 barns mamma84 - 21 december (1:a försöket efter ett MA 3:e barnet nu)
    Lallan - 21 december (ma v11, mf v 14)
    Bjornis - 22 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    Pyret12 - 24 december 
    Ebebis08 - 27 december (mf 23/3 gravid igen 30/3)
    Anna TheSunshine - 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 - 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro - 29 december (4 försöket efter mf)
    PåvägMotSyskon 31 December. 3.e barnet.

{#emotions_dlg.flower} Januari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    No Way - 1 januari -flicka
    Kajsalisa - 1 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    Cat79 - 2 januari (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)
    Mami82 - 4 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    Rontgensyrran - 7 januari (3:e försöket efter MA dec -09) -Troligvis en flicka
    toksnippa - 8 januari (2:e försöket efter MF) - en pojke!
    Bev - 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    GravidElla - 15 Januari ( 1:a försöket efter MA/MF okt. 09 )
    misslouie - 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
    fröken SJ - 19 januari (2:a seriösa försökte efter Mf Jan-10)
    Sommaren2005 - 24 januari (1 försöket efter mf april -10, 14:e försöket totalt)

{#emotions_dlg.flower} Februari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Cjes- 7 februari (3:e försöket efter MA januari -10, Hade även MF oktober -09)
    Odd - 8 februari (första försöket efter 4 mf på raken)
    Inga76 - 11 februari (1:a försöket efter MA mars -10)

{#emotions_dlg.flower} Mars 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Smålandsjänta - 5 mars (första försöket efter 2 mf)
    pinklove - 7 mars (första försöket efter mf juni-10)
    Happiness - 15 mars (försökt sen nov -09,1:a försöket efter IVF i juni)
    Kolbodatjej - 15 mars (försök 4 efter MF  nyårsafton-09)
    Färnevik - 23 mars (2:a försöket efter 4 MF/MA. Förhoppningsvis andra barnet
    LittleJunia - 30 mars (4:e försöket efter MA mars-10, samt missfall nov-09)

{#emotions_dlg.flower} April 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Längtan efter liten - 3 april (mf 08, mf 09, ma10), andra barnet
    EricaN81 - 19 april (?:e försök efter mf i januari -10)
    Sofy - 26 april (4 MF sen innan)
    Havsklippan - 26 april (2:a försöket efter mf juni- 10), första barnet

{#emotions_dlg.flower}Maj 2011{#emotions_dlg.flower}
    Muffe80- 1 maj
  • Happiness
    sugarrush skrev 2010-09-21 15:26:40 följande:
    Nej, vi får se vad de säger på sjukhuset. Jag har gjort skrapningar tidigare i livet då jag gjort abort, och det har varit förvånansvärt smärtfritt.. men just nu kvittar det om det blir piller eller skrapning, bara jag slipper vänta!
    Om man får välja skulle jag helt klart ta tablett. Skrapningar är ju inte så skonsamt för livmodern. Har själv fött fram ett foster som dog i magen och jag är glad för att jag gjorde det. Sorgeprocessen och det mentala tillfrisknandet går snabbare då, plus att det är mer skonsamt. Du kommer få smärtlindring. Önskar av hela mitt hjärta att jag kunde hjälpa dig....Har du fått tag på någon på sjukhuset?
  • Lallan

Sugar: Beklagar verkligen Om det på sikt är till någon tröst så är tre mf på raken extremt ovanligt medan två tyvärr är rätt vanligt så nu har du oddsen på din sida. Vet dock hur det känns och att man knappast tror på dom där oddsen när man väl är där men ändå. Stor kram till dig!

• Smålands jänta i storstaden
    rontgensyrran skrev 2010-09-21 15:24:06 följande:
    Jo det är ju det. Finns ju så stort utbud. Men jag kände att jag ville ha en vagn som var av ett "vanligt/känt märke" ifall man nån gång skulle behöva nån reservdel eller köpa till nåt.

Har de kollat ditt blodtryck? Högt blodtryck kan ju leda till huvudvärk och kan vara ett tecken på havandeskaps förgiftning. Tror ju absolut inte att det är nåt sånt, men det kan ju kollas upp iaf för att vara på den säkra sidan. Om jag inte minns fel så hade nog jag också huvudvärk under en period fast bara någon dag här och där. Kan ju vara nån vanlig graviditetkrämpa kanske.
    kan man få havandeskapsförgiftning redan??! hjälp nu blev jag orolig.... jag har haft riktigt ont i huvudet i över en vecka närmare två nu.... blir nog till att ringa BM imorgon och kolla med dom!
  • Happiness
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-09-21 15:41:53 följande:
    kan man få havandeskapsförgiftning redan??! hjälp nu blev jag orolig.... jag har haft riktigt ont i huvudet i över en vecka närmare två nu.... blir nog till att ringa BM imorgon och kolla med dom!
    Huvudvärk, högt blodtryck och vita i urinen är tecken på havandeskapsförgifting. HEJ föresten! Long time no see.
  • Happiness
    rontgen: Nä det kliar inte i handflatorna eller under fötterna. Så då kan det ju inte vara hepatos. Men jag läste om något annat har namnet på den andra datorn. Då är det tydligen så att man får klåda av att man snabbt går upp i vikt. Haha och det stämmer ju på mig. Du är inte ensam vännen....tycker inte du gått upp mycket. Jag kommer ligga på exakt samma när jag kommer i vecka 25 (om inte mer).

Och fotogenic...HAHA jag ser ut som en gammal dam på kort nu för tiden. En graviditet gör att man ser äldre ut helt enkelt.
  • rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-09-21 15:41:53 följande:
    Tror som sagt inte att det är det, brukar man ju inte få förrens senare. Men det är ändå rätt bra att kolla upp det.
  • Dag och natt

Smålandsjänta: Jag vet inte när man kan få h-förgifning men det är väl bra att kolla upp det iaf, oavsett så känns det ju inte bra om du haft huvudvärk så länge din stackare Rynkar på näsan

Sugarrush! Pm:ade dig men jag säger det igen, beklagar verkligen!!! Hjärta Skönt att ni fick besked men det är ändå för jävligt. KRAM

Har inte orkat skriva något i tråden på flera dagar, jag har också problem med illamående, både kvällar och morgnar spyr jag och övrig tid känner jag mig bara illamående typ. Har inte orkat gå till jobbet den här veckan men ska försöka gå dit imorgon. Har svårt att få i mig mat så jag är både vrålhungrig och jättemätt efter några tuggor. Min sambo får ta hand om i stort sett allt i hushållet, jag skulle aldrig orka ställa mig och laga mat nu! Så han är verkligen en diamant! Hjärta Nu är det dags att försöka få i mig en risifrutti! 
    Kram på er!

• rontgensyrran
    Happiness skrev 2010-09-21 15:57:27 följande:
    rontgen: Nä det kliar inte i handflatorna eller under fötterna. Så då kan det ju inte vara hepatos. Men jag läste om något annat har namnet på den andra datorn. Då är det tydligen så att man får klåda av att man snabbt går upp i vikt. Haha och det stämmer ju på mig. Du är inte ensam vännen....tycker inte du gått upp mycket. Jag kommer ligga på exakt samma när jag kommer i vecka 25 (om inte mer).

Och fotogenic...HAHA jag ser ut som en gammal dam på kort nu för tiden. En graviditet gör att man ser äldre ut helt enkelt.
    Det låter bra det. För normalt är väl att man har gått upp 7 kilo nu. Jag har helt enkelt mått för bra de senaste veckorna och ätit mycket med god aptit. Får se det på det sättet istället ;P Kändes ju som man gått upp lite väl mycket :/ Hahahhaaa...lite komiskt är det när man tänker på att mabaja bär ett fullgånget barn nu och gått upp mindre än vad jag gör nu. Undrar vad vikten hamnar i slutändan???

Gammal dam? Har jag svårt att tro. Blond bombshell is more like ;P
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma