• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Längtan efter liten
    sugarrush skrev 2010-09-21 13:40:56 följande:
    Tyvärr har jag inga goda nyheter. Mitt embryo var hade tillbakabildats 2 mm, fostersäcken motsvarade 6+6 och det var ingen tvekan om att det var ett MA.
    Önskar er andra lycka till i tråden.
    SKRIKER RAKT UT!!! NEEEEEJ! varför ska detta hända?.. fy fan sugar :(
    vi finns här... jag vill springa till dig och krama om dig..
    glöm aldrig att vi finns här för dig.. stor kram.
    Längtan efter liten är stor
  • Muffe80

Å neeeeeeeeeej, jag vet inte vad jag ska säga Får en klump i halsen.
    Är du på jobbet igen? om du är det, åk hem till sambon direkt!

FY FAN!!! Vad säger man? Kramar om dig massor och önskar du stod bredvid mig nu.

Nu fasar jag inför mitt VUL.

• Smålands jänta i storstaden

Hej alla blivande mammor!

Det finns ingen chans att jag ska kunna läsa ikapp allt ni skrivit medans jag varit borta ni är ju sååå flitiga! Vill ändå gratulera till luckade vul/rul som ni hunnit med! men nu är jag hemma efter en härlig semester med både shopping och sol och bad.

Blev lite baby shopping på macys, hade 65% Ralph Lauren! så nu har vi märkeskläder så det räcker både till pojke och flicka! (sambon är märkesnörd men jag är ju smålänning så det fick ju bara bli på rean Tungan ute)

Såg att suggar? oxå hader varit i NY? Fan va missnöjd jag blev när du skrev om gravidklädesbutiken! missade den och köpte därför bara trosor till mig själv på Victoria secret, lite missnöjd med shoppingen är jag men hade jag varit i den butiken hade jag nog varit i paradiset!

• Längtan efter liten
    Muffe80 skrev 2010-09-21 13:42:57 följande:
    Å neeeeeeeeeej, jag vet inte vad jag ska säga Får en klump i halsen.
    Är du på jobbet igen? om du är det, åk hem till sambon direkt!

FY FAN!!! Vad säger man? Kramar om dig massor och önskar du stod bredvid mig nu.

Nu fasar jag inför mitt VUL.
    du ska inte fasa över ditt egna vu nu... även om ni följer varandra så har du en alldeles egen graviditet...
    Längtan efter liten är stor
  • färnik

Åh nej, jag beklagar verkligen sugarrush!!! Så fruktansvärt!!! Gråter Vet inte vad jag ska skriva, så hemskt...

Tyvärr har jag inga goda nyheter. Mitt embryo var hade tillbakabildats 2 mm, fostersäcken motsvarade 6+6 och det var ingen tvekan om att det var ett MA.
    KRAMAR! finns inte ord..... massor med KRAMAR och hoppas du snart kommer tillbaka till oss!!!
  • rontgensyrran
    Usch! Vad ledsamt! Vi alla som hoppades så för din skull. Vissa saker kan man tyvärr inte styra över här i livet. Men jag hoppas att du¨snart är här hos oss snart igen! Och den gången ska det gå bra!

Har de planerat nån behandling för dig nu?

*styrkekramar*
  • rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-09-21 13:49:54 följande:
    Hej alla blivande mammor!

Det finns ingen chans att jag ska kunna läsa ikapp allt ni skrivit medans jag varit borta ni är ju sååå flitiga! Vill ändå gratulera till luckade vul/rul som ni hunnit med! men nu är jag hemma efter en härlig semester med både shopping och sol och bad.

Blev lite baby shopping på macys, hade 65% Ralph Lauren! så nu har vi märkeskläder så det räcker både till pojke och flicka! (sambon är märkesnörd men jag är ju smålänning så det fick ju bara bli på rean Tungan ute)

Såg att suggar? oxå hader varit i NY? Fan va missnöjd jag blev när du skrev om gravidklädesbutiken! missade den och köpte därför bara trosor till mig själv på Victoria secret, lite missnöjd med shoppingen är jag men hade jag varit i den butiken hade jag nog varit i paradiset!
    Hej hur är det med dig? Var länge sedan nu! Allt bra?
  • Muffe80

Var fostret 2 mm just nu eller?

Det finns väl ingen chans till felräkning i ditt fall eller hur?

Det är så hemskt. Du har ju ändå haft massa symtom och allt. Jag blev rädd nu. Fasen så skört allt är..

Det är ju ingen tröst, men du blir ju gravid FORT så du är ju tillbaka på banan snart igen men det är så himla hemskt. Varför kan man inte få missfall direkt iställt för MA?
    Vad händer nu då, bara vänta eller?

rontgensyrran skrev 2010-09-21 14:02:22 följande:
    Hej hur är det med dig? Var länge sedan nu! Allt bra?
    Hej!
    ja nu var det att tag sedan och här händer det grejer! Glad

Ingen mer blödning sedan v14 och nu är jag v 17! magen den putar och när jag ligger på rygg får jag en härlig kula på höger sida, misstänker att det är där den lilla ligger? visst hade du det så oxå i början? Små buffar har jag oxå börja att känna och allt känns just från "bulan" Glad Onsdag nästa vecka är det dax för RUL! längtar sååå!

Hur mår du? du har ju kommit riktigt långt nu! (kan inte låta bli att tänka att jag oxå kunde varit lika långt som dig egentligen men är otroligt glad och lycklig över detta lilla livet i min mage!)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma