• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta

Nästa Ultraljud är 18/10 "check"

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Bev skrev 2010-09-22 10:04:09 följande:

Hej mina fina tjejer!

Efter en lång frånvaro är jag snart tillbaka jobbar just nu mer än 100 %, vilket gör att jag i princip jobbar 6-7 dagar i veckan och på helt konstiga tider men igår fick jag glädjen besked från FK (det är sant man KAN få sånna besked av FK) att jag är beviljad HP. Wieeeeeeeeeeee!!!! Så från o med den 8 okt få jag gå hem och bara vila! Yes yes yes!!!

Vilket betyder att jag kan hänga lite mer här! Annars är allt bra, bebis sparkar och växer. Sa till MVC idag och kolla. Men jag mår bra och det känns bra! Ätligen börjar den mesta oron att lägga sig, inte helt men betydligt mer än innan.

Hur är det med er andra?

Kram kram från 90210 

Woohooo! GRATTIS till beviljat HP Och vad skönt att det känns bra för övrigt också! Vilken vecka är du i nu vännen?

*kram*
  • Odetta
    Bev skrev 2010-09-22 10:09:48 följande:
    Vecka 25! O du min kära odd?
    Vecka 20+0 idag...wooohoooo HALVTID!

Tänk att vi har kommit så långt redan! Jag längtar tills jag också är där omkring v25 Bev, har det lite som en magisk gräns för skulle något hända så kan bebisen faktiskt överleva och det känns som en viktig milstolpe! (har en lillasyster som kom i v28+ och hon är som vilken kaxig 16 åring som helst idag)

*kram på dig*
  • Längtan efter liten
    Odetta skrev 2010-09-22 09:53:58 följande:
    klart du ska köpa mammakläder!!! Och när du har på dig dina mammakläder kommer du klia dig i huvudet och undra varför i alla sin dar du inte bytte till den garderoben tidigare

Och rent krasst vännen. Mammakläderna ska du ju bara ha en kort period....då är det ju bäst att få ut så mycket som möjligt ur dem, eller hur?

hihi när du vänder på det så, så låter det lockande..
    ja jag ska nog genast klicka hem lite kläder :D
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten

nu har jag beställt  ett par treggings och en tröja.. tyvärr kommer de ju inte förrens vecka 42!!! vill ju ha de nu!!

• Smålands jänta i storstaden
    Längtan efter liten skrev 2010-09-22 10:26:13 följande:
    nu har jag beställt  ett par treggings och en tröja.. tyvärr kommer de ju inte förrens vecka 42!!! vill ju ha de nu!!
    de kan komma snabbare det gjorde mina! dock fick jag skicka tillbaka dom, brukar kunna ha L med treggingsen var som tält! hade varnat dig tidigare men såg inte det förens nu. fick hem ett par i M igår och de sitter perfekt så idag har jag dom på mig, tänkte vara lite fin  när jag ska berätta på jobbet Skrattande
  • Odetta
    Längtan efter liten skrev 2010-09-22 10:26:13 följande:

Och behöver du kläder nu så tar du en runda förbi stan nästa gång du handlar och köper en byxa till

*kram*
  • Odetta

Att det ska vara så svårt att få tag på en krycka *suck*

Jag har ju en krycka som jag köpte när vi väntade lilleman....men nu känner jag att jag egentligen behöver en till för även om jag blir hjälpt av min krycka (som jag använt i 4-5 veckor redan igen) så avlastar jag ju bara den ena sidan när jag bara har en krycka och då får jag ju ont i andra sidan i alla fall.

Så jag behöver en krycka till och tydligen måste jag köpa en till för hos BM kan man inte få låna, inte (enligt BM) hos sjukgymnasten heller och arbetsterapeuten som jag ringde nu sa att dem inte heller lånar/hyr ut. Återstår gör nu Vårdcentralen, men hoppet är inte så stort för dem hör ju ihop med MVC, sjukgymnasten och arbetsterapeuten så dem har säkert samma regler.

Jaja....blir väl att köpa en till i slutändan, men lite surt är det allt med tanke på att det handlar om max 18-19 veckors användningstid och sedan obestämd lång förvaring i garaget. Men men.

• Längtan efter liten
    Odetta skrev 2010-09-22 10:34:00 följande:

Och behöver du kläder nu så tar du en runda förbi stan nästa gång du handlar och köper en byxa till

*kram*
    synd bara att Falkenberg har såååå dåligt utbud på just mammakläder.
    Skulle vilja ta mig till någon större stad.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma