-
Åh vad underbart! Skönt att du känner så tidigt :)KMW skrev 2012-06-30 20:05:35 följande:Nu tror jag minsann att busfröet därinne precis sparkade på mig. Flera gånger långt ner på höger sida. 16+6 idag... -
Om allt gå som det ska denna gång så blir Lovis storasyster i feb 2013. VUL inplanerat tor v 28, hoppas hoppas på bra besked.... Idag är min lilla tjej 1,5 år, var tog denna tid vägen?
Grattis till er som fått bebis och hoppas ni som går med era fina magar må bra. KRAM -
Grattis till er lilla Julia! Så hon föddes hemma till slut? Men vilken chock. Skönt att ni är hemma nu. Lycka till i bebisbubblan. Kramplutten02 skrev 2012-07-01 11:13:09 följande:Med dunder och brak kom Julia till oss 28 Juni klockan 08.14. Värkarna startade klockan 05.30. Efter effektiva värkar i 2 tim och 44 minuter så föddes hon hemma.
När vi skulle göra oss klara att köra upp 07.30 så var det bara att vända i trapphuset och ringa ambulans!!!
Det var en upplevelse... Men snabbt gick det hela.
Kom hem från BB igår. Hon föddes 19 tim o 44 minuter efter vattenavgång. -
Grattis Plutten (tror ej jag grattat... annars blir det dubbelt)
Tack för era gratulationer om min graviditet... försöker inte tänka så mycket och hoppas nästa veckas VUL visar väl.
MIMMI: Tänker så mycket på dig! Jag önskar så att det blir bebis snart, ni har ju väntat så länge.... Vi fick vänta 4 år på en frisk dotter så er tur kommer med
KRAM -
Lite info från mig: Har fått kämpa i några år innan jag fick min perfekta dotter Lovis Nyårsdagen 2011. Innan hon kom till världen fick vi ängeln Mio i v 22 samt ett MA efter där. I början av detta år fick vi avbryta en graviditet för 2:à gången, var då i v 12. Nu i maj lyckades vi igen och hoppas på syskon i feb. Har hängt här sen runt hösten 2010 och är glad över att hitta fina mammor här. Kram från mig
-
Lisaväntar: Beklagar att även du har en ängel.... Vet precis hur du känner dig när man är runt de veckorna det gick åt skogen sist. Jag kunde njuta ordentligt av min graviditet med Lovis efter v 22 för det var även då jag kände tydliga sparkar. Det kommer bli enklare att hantera att man har en ängel när man fått sin friska dotter/pojke. Våra förstfödda kommer alltid att finnas i våra hjärtan. Storebror kommer att vaka över sitt syskon!
Stor varm kram till dig från en som vet precis hur det känns
-
Angående era diskussioner om kön så förstår jag er fullt ut och speciellt om man har 2 av samma så vore det ju skoj med en 3;a av andra könet. När man har en och ev bara vill skaffa en till så är det mycket praktiskt med samma kön och dem kommer att ha mycket roligt ihop men sen är det alltid kul med en av varje. Om denna graviditet går vägen så blir det ca 2 år emellan och får jag en tjej till så kommer hon får ärva alla fina kläder och sen hoppas jag de kommer att leka bra (de kan ju leka bra även om olika kön....., kan även bråka minst lika mycket).
Då vår första som vi väntade var en änglapojk så känner nog min sambo att det är lite tungt att inte få ha en frisk pojke hos oss men som läget är i vår sits så önskar vi bara ett friskt syskon till Lovis oavsett kön. Vet ju att jag väntat en pojk och 3 flickor sen innan varav Lovis var en av flickorna. Nu är det 5:e gången gillt så det blir spännande och går det vägen ska vi ej ta reda på kön.
Då väntar vi med spänning på RUL för både KMW och Odetta
-
Lisaväntar: Tack :) Trist att vi är fler som har änglar. Efter att jag fått Lovis blev jag gravid snabbt m tyvärr fick jag avbryta denna graviditet. Nu är jag gravid igen och det är tyvärr samma oro som innan. Det positiva är att det känns lättare när man har en frisk dotter. Jag kommer att få extra UL och det känns bra och sen tar jag en dag i taget. Förstår dig med att man vill att graviditeterna ska skilja sig samt ev kön. Vi ville ej veta m Lovis och inte nu heller m jag har full förståelse att man vill. Kram på dig!
-
Lisaväntar: vill tillägga att allt ser bra ut för er lilla tjej så försök njuta!!!!!! Ni har så mycket att se framemot :) Kram igen.
-
Odetta: Grattis till er lilla tjej :) Skönt att allt såg bra ut och hon ser ut att se perfekt ut. Kram