Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

2barnsmamma - du som är synsk!
    Kan du se när jag kommer föda? Tidigt eller sent? Hur blir förlossningen? Är du fortfarande övertygad om att det blir en flicka? Kommer barnet få rakt hår (mitt fula hår) eller sambons lockiga (skitsnygga)?

Hihi, kul det här ju!
    Kram!

• sugarrush

Jag vet Sofy, men jag kan tydligen inte svara från mobilen! Svar kommer när det funkar igen, förhoppnigsvis ikväll när jag är wifi-uppkopplad. Kram!

• sugarrush

Åh haha 2-barnsmamma, du är ju för underbar! Låter ju helt perfekt det där!
    Blir det en flicka så blir det med stor sannolikhet en Ida!

Min syster hade faktiskt sjukt mkt foglossning och blev t.o.m igångsatt av den anledningen så det är inte omöjligt att jag får en släng av det jag också. Men jaja, den dagen den sorgen.

*vänder mig om och kollar killens öron* Ja, han har visst lite stora öron, men de syns inte, den lockiga kalufsen döljer de mesta...
    Får tösen lockigt tjockt hår så får vi väl se till att spara ut lite kamouflerande lockar så hon slipper bli skolans Dumbo, haha!

Tack underbara, ska bli spännande att se om det stämmer! (ska skriva ut o spara din profetia så jag kan jämföra senare)
    KRAM!

• sugarrush

Prommis:
    Är det sant att lockig är en dominant gen?
    Haha, fasen vad lyxigt! Åh vad jag INTE vill skicka vidare min tråk-hår-gen. Sambons toksnygga hår var ju en av de fysiska delar av honom som jag allra först blev förälskad i!

• sugarrush

2barnsmamma, fyyyy vad läskigt!
    Hur reagerade Elias, du skrev att han skrek..? Han kanske har ärvt sin mammas övernaturliga förmåga.
    Skönt att hon gett sig av nu, hoppas hon inte kommer åter.

• sugarrush

Tjipp tjipp, nu sticker jag till amsterdam några dagar på jobb. Hoppas stämningen håller sig så go och härlig som den är nu.
    Sofy och alla andra som verkar vara på G - LYCKA TILL om något händer! Jag ska försöka kika in då och då!

Kram!

• sugarrush

Telgebo: kul att du frågar, jag kan gärna berätta om några veckor när jag gått ut med min graviditet på jobbet. Men ja, jag är ungefär projektledare för ett stort internationellt företag.... Kan berätta mer senare.

Och du, boka in av ditt VUL! Jag tror du behöver det som delmål just nu.
    Kram!

• sugarrush

Tack Sofy.
    Håller med kjaaam, KNIP!
    Ingen bebis förrän jag är hemma igen!

• sugarrush
    MCT79 skrev 2011-03-03 10:45:34 följande:
    Jag får inte tillräckligt med progesteron utskrivet... (enligt mig..).. han tycker jag kan sluta om 5 dagar.. då är jag 9+2.. jag vill gärna fortsätta till v 12 som "alla" andra får göra...  (nu låter jag som 14 år jag vet!)
    Min läkare tyckte jag bara skulle ta proggisar i 10 dagar totalt först!!!!! Alltså till 5+3. Dessutom bara "halv" dos, alltså bara en om dagen. Jag fick ringa och gråta i luren, sedan skrev han ut mer... pucko!

Jag har tagit två om dagen fram till 8+5. Nu tar jag en om dagen, och ska sluta helt på 12+0. 

Lycka till, hoppas du får ut fler! Annars har vi ju vår kära Sofy Räddaren i nöden!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2011-03-03 15:46:29 följande:
    Läst lite mer och det verkar inte helt ovanligt att man bara kör ett par veckor  efter plus vid IVF... nu tar ju inte jag av samma anledning..

Vad tror ni om att köra 2ggr/dag som vanligt nu en vecka till och sen ta de sista 1 ggr om dan? Trappa ner liksom...
    Då blir det ju ungefär som mig, och det verkar ha funkat fint.
    Jag har för mig att även Sofy trappade ner till en om dagen när hon var i 8+.
    Fjärde gången gillt?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma