Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

Åh vad kul med Australien!
    Vi tänkte faktiskt åka dit under föräldraledigheten, om exakt ett år, på senvintern. Sambons bästa kompis bor där, så vi kan bo hos honom så länge vi vill i princip.

Vart i Australien ska ni flytta kajsalisa?

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Jobbigt Sofy! Stackare! Hade du någon citodon hemma?

Själv sitter jag hos bilmekanikern, bilen pajade i fredags och nu sitter jag här och blir 2000 kr fattigare. Men mekanikern var snygg att titta på iaf! Man får vara glad för det lilla!

• sugarrush

Den började skaka och hosta i fredags, motorn höll liksom inte igång mer än 20 sekunder när man startade den. Tydligen var det någon spridare som sitter på insprutaren.
    (En spridare lät ju som en liten billig grej tyckte jag. Jag hade fel)

• sugarrush

Bra att du är välutrustad Sofy! Det kan behövas nu när Devin är i farten!

• sugarrush

2barnsmamma - var i danmark bor du?

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Jag har börjat må illa igen! Helkonstigt, jag är ju i vecka 12 och har inte mått illa på tre veckor.
    Okej, inte liiiika spännande som alla andras förlossningsförberedelser... Cool men ändå!

Smålands och pinklove, hoppas det händer ngt snart.
    Smålands, har du testat aloe vera gel på magen? Det tycker jag brukar funka mot all typ av klåda. Det svalkar och återfuktar.

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    acure skrev 2011-03-07 10:46:34 följande:
    Det hoppas vi också! :) Tack!

Trist att du mår illa igen! Samtidigt kan det vara skönt att ha lite symptom på graviditeten under de så kallade "spökveckorna" innan man börjar känna fosterrörelser. :) Men att må illa är fan det värsta nästan, hoppas det går över eller åtminstone är så milt att du står ut med det! :)
    Tack!
    Ja, det är under kontroll, ligger bara i bakgrunden och pyr. Skönt att graviditeten verkar gå framåt dock! Man får vända det till ngt positivt!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    telgebo skrev 2011-03-07 11:00:31 följande:
    ingen som sov sämre som nygravid?
    Jo jag! Jag gör det fortfarande. Men nuförtiden är det oftast för att jag måste kissa mitt i natten och efteråt är det svårt att somna om.
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Muffe skrev 2011-03-07 11:39:58 följande:
    Njut nu, värre blir det Sen har du en stor mage i vägen som bara funkar att ligga på om man bunkrar upp med kuddar osv...

Jobbar du Sugar? Visst är det svårt att koncentrera sig på jobbet?
    Ja det är skitsvårt att koncentrera sig.

Och det är ännu svårare att dölja sin mage! Jag klär mig så bylsigt det går, men nu tycker jag det syns ändå! Håller in magen som FAN när jag ska upp och röra mig från kontorsstolen, men idag såg jag två som sneglade mot min mage... Tänkte offentliggöra nästa vecka efter KUB så fram tills dess får jag nog hålla mig undan alla kollegorna.

Nu är jag så hungrig att jag mår ILLA, måste fixa matmatmat innan jag spyr över tangentbordet!
    Fjärde gången gillt?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma