Happiness skrev 2010-10-07 15:01:21 följande:
Haha...precis så ska man göra slänga runt med lite latinska ord och diagnoser....har provet det men då verkar mest förnärmade att man kan mer än dem liksom. Nu är ju inte ALLA knäppisar som jobbar inom vården. jag menar du kommer ju snart jobba där, rontgen jobbar där och jag tror ni kommer bli/är suveräna i era yrkesroller

......
Har precis kommit därifrån och utan att jag har förmågan att se in i framtiden så blev det som jag misstänkte. Hon sa att hon inte kunde detta med hud och erbjöd mig Ceterizin+ remiss till hud. Till slut blev jag bara så matt så jag tog Ceterzinet och sket i remissen. Hon sa att om jag ångrar mig så skulle jag kontakta BM så skriver de ut remiss pronto. Kan ni ana att jag är trött på detta?
Ceterzin vågade hon skriva ut fast det står i FASS att gravida inte ska äta det. Vart hittar jag kategorin på läkemedelet? Någon som vet? Betapred har C tror jag. Har inte lust att ta Ceterzinet när det står så i FASS.
Sofy: Hur går det med hjärtklappningen? Har den lagt sig idag? Illamåendet?
Hahaha, jag brukar få sköna diskussioner me läkarna då ;) Riktigt kul! Som igår, satt inne i rummet me 3 läkare i en dryg timme o diskuterade, snackade o rådfrågade andra om min konstiga sköldkörtelsituation. De va ändå på akuten, man stressar inte i onödan ;) Haha! Men dom va kanon allihop!
Hjärtklappningen är bättre idag, aptiten är på noll just nu men ska ta lite tabletter för vi ska ju iväg på middag om 2,5 timme. Illamåendet är där likaså, blä!
Justja en fråga ang det, jag funderar på att käka en bit oxfilé då, brukar ha medium.. men de kanske man inte får nu? Måste den va helstekt? :(