• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Lallan
    rontgensyrran skrev 2010-09-27 20:20:35 följande:
    Hej på er.

Ser konstigt ut på min dator med. :/  Hoppas det går bra imorgon vännen!

Jag är precis hemkommen efter ännu en 4 timmars vända på akuten. Och då hade dessutom mina läkare på jobb redan skrivit remiss samt, utfört och svarat på ultraljud på mina njurar. Där såg de att jag har vidgade njurbäcken +urinledare. Fick recepet på spasmofen som är ett morfinprep som löser kramp. Om inte det hjälper och smärtan försvinner tills på torsdag fredag så ska jag in igen och då blir det troligtvis att lägga in en jj-kateter som är en slang som läggs in under narkos som går mellan njuren och urinblåsan för att avlasta. Inte så kul att bli opererad under sin graviditet men men vad ska man göra? Är iaf sjukskriven tills den 10 oktober. Känns inte heller kul att tvingas ta så starka mediciner :/
    Usch,lät inte alls trevligt! Nu vet sdu ju i alla fall vad som varit fel.
  • Lallan
    Odetta skrev 2010-09-27 20:26:43 följande:
    Oj då gumman! Varför har du fått så, vet dem det??? Hoppas medicinen hjälper. jag håller tummar och tår!!!!

*kramisar*
    Tolkar det som att det var riktat mot rontgensyrran
  • sofy

Nu har vi berättat för mina föräldrar, puh! Jag hittar liksom inge bra tillfälle, så de fick bli på opersonliga MSN. Min mamma jobbar o reser vääldigt mycke i jobbet, o vi hinner liksom aldrig ses, nån kortis ibland bara över en fika eller så. Men ville inte outa de över en lunch innan hon skulle tillbaka till jobbet heller, så de blev så nu.. :/ Glömde nämligen mina lergigan där i helgen också efter vi varit husvakt så när hon ser dom skulle hon förstått ändå. Nu e de iallafall gjort o dom blev chockade men glada.

• Odetta
    Lallan skrev 2010-09-27 20:53:49 följande:
    Tolkar det som att det var riktat mot rontgensyrran
    ja Skäms

Men skönt att du blev sjukskriven...och du ska se att du kommer bli det framåt också. *bamsekram till världens bästa Lallan*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • rontgensyrran

Nu ser det konstigt nog helt okej ut på forumet igen. Skumt det där.

Tack. Verkar som suppen verkat nu och känner ingen smärta. Och bebisen sparkar. Troligvis sten eller bebisen eller livmodern som trycker på urinledaren. Är rätt vanligt under graviditet men tyvärr är det graderat lite olika. Mitt är rätt ordentligt vidgat det är därför de vill göra nåt åt det. Om det är en sten så hoppas de att jag ska kunna kissa ut den genom detta kramp-smärtstillande supparna. Inte nog med det, så har jag under mina underbara timmar på akuten åkt på en rejäl förkylning. Sitter just nu och snorar, snyter mig och är hes med halsont, men däremot smärtfri i övrigt iaf :P

• Odetta
    sofy skrev 2010-09-27 20:57:29 följande:
    Nu har vi berättat för mina föräldrar, puh! Jag hittar liksom inge bra tillfälle, så de fick bli på opersonliga MSN. Min mamma jobbar o reser vääldigt mycke i jobbet, o vi hinner liksom aldrig ses, nån kortis ibland bara över en fika eller så. Men ville inte outa de över en lunch innan hon skulle tillbaka till jobbet heller, så de blev så nu.. :/ Glömde nämligen mina lergigan där i helgen också efter vi varit husvakt så när hon ser dom skulle hon förstått ändå. Nu e de iallafall gjort o dom blev chockade men glada.
    Chocken tror jag tillhör...blir det första barnbarnet? Den dag jag får höra att jag ska bli mormor (för antar att töserna ser till detta innan lilleman) så kommer jag också bli jätte chockad   Huvudsaken är att dem blev glada dock

*kram*
  • Odetta
    rontgensyrran skrev 2010-09-27 21:07:45 följande:
    Nu ser det konstigt nog helt okej ut på forumet igen. Skumt det där.

Tack. Verkar som suppen verkat nu och känner ingen smärta. Och bebisen sparkar. Troligvis sten eller bebisen eller livmodern som trycker på urinledaren. Är rätt vanligt under graviditet men tyvärr är det graderat lite olika. Mitt är rätt ordentligt vidgat det är därför de vill göra nåt åt det. Om det är en sten så hoppas de att jag ska kunna kissa ut den genom detta kramp-smärtstillande supparna. Inte nog med det, så har jag under mina underbara timmar på akuten åkt på en rejäl förkylning. Sitter just nu och snorar, snyter mig och är hes med halsont, men däremot smärtfri i övrigt iaf :P
    smärtfri är i alla fall något

Ta lite nässprej och drick en kopp varmt tee med honung i och bädda ner dig ordentligt...det skulle jag göra. Och inte för att det låter lockade att kissa ut en sten, men av alternativen är det väl det bättre som jag förstår det som...så då håller jag tummarna för det.

*kram och krya på dig gumman*
  • sofy
    Odetta skrev 2010-09-27 21:08:22 följande:
    Chocken tror jag tillhör...blir det första barnbarnet? Den dag jag får höra att jag ska bli mormor (för antar att töserna ser till detta innan lilleman) så kommer jag också bli jätte chockad   Huvudsaken är att dem blev glada dock

*kram*
    Haha, jaa. De e första barnbarnet. Och dom enda barnbarn dom kommer få e från mig då jag e ensambarn ;)

Kram!
  • Odetta
    sofy skrev 2010-09-27 21:13:17 följande:
    Haha, jaa. De e första barnbarnet. Och dom enda barnbarn dom kommer få e från mig då jag e ensambarn ;)

Kram!
    Men då så inte så konstigt...du är ju deras bebis och helt plötsligt måste dem inse att deras lilla Sofy gått och blivit stor
  • Dag och natt

Hej sötisar!

Har inte skrivit på flera dagar och jag ser att det har hänt massor som vanligt när man själv inte riktigt har varit på alerten. Men tänkte iaf kommentera mabajas läge som verkligen börjar närma sig slutmålet! Det är ju så spännande!! Hoppas hoppas att det händer något mer snart!! Solig 

Och grattis till er som plussat och får hänga med oss i den här fina tråden Skrattande

Själv var jag på inskrivning idag, äntligen!! Kändes skönt att få veta att blodtrycket och allt annat var bra, oroar mig alltid över bt eftersom jag haft tendens att ligga lite högt, men nu låg det på 130/80. Besöket tog 1,5 timme men trots att det tog rätt lång tid så hann vi inte riktigt ta upp saker igen som vi hade pratat om tidigare i samtalet. Hon verkade tex öppen för att det skulle kunna gå att ta ett vul med tanke på min oro osv men sen blev det liksom inte tid över för att bestämma något. Hon erbjöd iaf möjlighet till KUB och vi sa att vi skulle fundera på det och höra av oss igen när vi tänkt över det. Vi har bestämt oss för att göra det nu så jag ska maila henne sen. Jag berättade om mitt illamående och jag ska nog även be henne att skriva ut lergigan comp så att jag får testa om det fungerar bättre än postafen. 

Nu är det läggdags här.... sällan jag går och lägger mig efter nio nuförtiden haha Skrattande
    Kram till alla!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma